PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
1. klase
-
Kā lasīt un rakstīt vārdus?
-
Vārdi iepazīstoties. Mans vārds.
-
Stāstīšana un rakstīšana. Iepazīsim savu skolu!
-
Mans ceļš uz skolu. Valodas skaņas, zilbe
-
Stāstīšana. Zilbes un vārdi. Aiz loga
-
Vārdi un uzvārdi. Valodas skaņas un burti i, ī, l, ļ, u, ū; divskanis ui
-
Vārdi un mīļvārdiņi. Stāstīšana. Valodas skaņas un burti n, ņ, m
-
Dzīvnieku un to mazuļu nosaukumi. Patskaņi un burti a, ā, divskaņi ai, au
-
-
Kā veidot, pierakstīt un lasīt teikumus?
-
Ielūgums un novēlējums. Patskaņi un burti e, ē. Divskaņi ie, ei
-
Latvijas pilsētas. Karte. Līdzskaņi un burti s, š, r
-
Stāstījums, saruna. Patskanis un burts o, divskaņi o, oi, līdzskaņi un burti k, ķ
-
Stāstījums, saruna. Līdzskaņi un burti p, b, t, d
-
Tautasdziesma, dzejolis, dziesmas teksts. Līdzskaņi un burti z, ž, dz, dž
-
Ielūgums un apsveikums. Teikuma beigu pieturzīme
-
Gadalaiku nosaukumi. Līdzskaņi un burti c, č, v
-
Mēnešu nosaukumi, datumi un dienas. Līdzskaņi un burti j, g, ģ
-
Saulgriežu svētki. Līdzskaņi un burti f, h
-
-
Kā raksturot literārus tēlus un reālus cilvēkus?
-
Kā veidot aprakstu?
-
Kā iegūt, saprast un atcerēties svarīgāko informāciju par literāru tekstu?
-
Parastais un neparastais. Ko es zinu? Ko es protu?
2. klase
-
Kas ir latviešu valoda citu valodu vidū?
-
Kā iegūt informāciju un veidot vēstījumu?
-
Kas ir teikuma gramatiskais centrs?
-
Kas palīdz lasīt un saprast, stāstīt un rakstīt par notikumiem tagadnē, pagātnē, nākotnē?
-
Kā iegūt faktus, veikt nelielu pētījumu un veidot tā gaitas aprakstu?
-
Ko es protu? Ko es zinu?
3. klase
-
Kā pētīt savu un citu valodu?
-
Kāpēc ir vajadzīgs melnraksts un tīrraksts?
-
Kas ir vienkāršs nepaplašināts un vienkāršs paplašināts teikums?
-
Kā veidot mutvārdu uzstāšanos, lietojot darbības vārdus vienkāršajos laikos?
-
Kā saprast vārda nozīmi un frazeoloģismus?
-
Kā pastāstīt par smieklīgu notikumu un uzrakstīt nelielu joku stāstu?
4. klase
-
Kā radīt savu tekstu – aprakstu un lietišķu vēstuli?
-
Kā spēlēties ar valodu, un kā spēlējoties mācīties latviešu valodu?
-
Kā iegūt informāciju, un kā pasniegt to citiem?
-
Kā veidot monologu, rakstīt sludinājumu un lietišķu e-pasta vēstuli?
-
Kā rakstīt dialogu, vēstījumu, lietojot uzrunu un uzrunas grupu?
-
Kas jāzina un jāprot, rakstot instrukciju un ieteikumus?
5. klase
-
Kādas ir valodas funkcijas un to nozīme saziņā?
-
Kas ir saziņas situācija, un kā lietot tai atbilstošus valodas līdzekļus?
-
No kā sastāv vārds?
-
Kāda ir valoda apkārtējā vidē?
-
Kā sasaistīt teksta saturu ar vizuālo noformējumu?
-
Kas ir vienkāršs, un kas ir salikts teikums?
6. klase
-
Kā veidot runu, ievērojot tās atbilsmi vizuālajai informācijai?
-
Kā veidot tekstu atbilstoši mērķim un adresātam? Kā darina jaunus vārdus?
-
Kāda nozīme valodā ir īpašības vārdiem ar nenoteikto un noteikto galotni un frazeoloģismiem?
-
Kā analizēt, vērtēt un veidot interviju?
-
Kādas ir teksta pazīmes? Kā pareizi pierakstīt pamata un kārtas skaitļa vārdus?
-
Kādi valodas un vizuālie līdzekļi tiek izmantoti, lai veidotu tekstu?
7. klase
-
Kāda nozīme ir darbības vārdam divdabja formā?
-
Kā iedala saliktus teikumus pēc uzbūves? Ko ievēro, rakstot neformālu vēstuli?
-
Kādus valodas līdzekļus izmanto saziņā? Kā lieto darbības vārda izteiksmes?
-
Kāpēc darbības vārdam ir darāmā un ciešamā kārta?
-
Kas raksturīgs preses izdevumu valodai?
-
Kas raksturīgs valodai apkārtējā vidē?
8. klase
-
Kā es veidoju saziņu ar sevi un citiem?
-
Kā valoda atklāj savstarpējās attiecības?
-
Kā tiek darināti jauni vārdi?
-
Kā pilnveidot tekstveides prasmes?
-
Kurām ortogrāfijas normām ir jāpievērš uzmanība?
-
Kāda ir latviešu valodas un literatūras nozīme izglītībā?
9. klase
-
Kā kritiski lasīt vēstījumu sociālajos medijos un radīt savus vēstījumus?
-
Kādā valodā runā kino?
-
Kā lasīt un uztvert dažādu žanru un veidu tekstus?
-
Kā veidot dialogu un veiksmīgu komunikāciju?
-
Kā izkopt savu individuālo valodas stilu, lai saziņa būtu veiksmīga?
-
Kas raksturīgs lietišķās valodas stilam runā un rakstos?
Latviešu valoda I
-
Valoda un sabiedrība
-
Mediji, valoda un ietekme
-
Stilistika
-
Valodas struktūra