Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Satura rādītājs | |
| 2. | Informācija skolotājam | Informācija skolotājam. |
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Klasifikācijas pamatprincipi | Organismu klasifikācijas jeb sistemātikas pamatprincipi. |
| 2. | Taksoni | Taksonu savstarpējā pakārtotība. |
| 3. | Suga | Suga - klasifikācijas pamatvienība. |
| 4. | Dzīvo organismu valstis | Dzīvo organismu valstu raksturojums. |
| 5. | Vīrusi | Vīrusi - bezšūnas dzīvības forma. |
| 6. | Vīrusu infekcijas | Vīrusu infekciju norise un sekas. |
| 7. | Monēras | Monēru uzbūve. |
| 8. | Baktēriju dzīvības procesi | Baktēriju dzīvības procesi. |
| 9. | Baktēriju loma | Baktēriju loma dabā un cilvēku dzīvē. |
| 10. | Protisti | Aļģu raksturojums. |
| 11. | Vienšūņi. | Vienšūņu raksturojums. |
| 12. | Vienšūņu loma | Vienšūņu loma dabā un cilvēku dzīvē. |
| 13. | Sēnes | Sēņu uzbūve, vairošanas, parazītiskās sēnes. |
| 14. | Sēņu izmantošana | Sēņu izmantošanas veidi. |
| 15. | Ķērpji | Ķērpju uzbūve un loma dabā. |
| 16. | Sūnas | Sūnu raksturojums. |
| 17. | Papardes | Paparžu raksturojums. |
| 18. | Staipekņi | Staipekņu raksturojums. |
| 19. | Kailsēkļi | Kailsēkļu raksturojums. |
| 20. | Kosas | Kosu raksturojums. |
| 21. | Segsēkļi | Segsēkļu raksturojums. |
| 22. | Viendīgļlapju un divdīgļlapju salīdzinājums | Viendīgļlapju un divdīgļlapju klases pārstāvju salīdzinājums. |
| 23. | Sūkļi | Sūkļu tipa raksturojums. |
| 24. | Zarndobumaiņi | Zarndobumaiņu tipa raksturojums. |
| 25. | Plakantārpi | Plakantārpu tipa raksturojums. |
| 26. | Veltņtārpi | Veltņtārpu raksturojums. |
| 27. | Posmtārpi | Posmtārpu raksturojums. |
| 28. | Gliemji | Gliemju tipa raksturojums. |
| 29. | Posmkāji | Posmkāju tipa raksturojums. |
| 30. | Zivju klase | Zivju klases raksturojums. |
| 31. | Abinieku klases raksturojums. | Abinieku klases raksturojums. |
| 32. | Rāpuļi | Rāpuļu klases raksturojums. |
| 33. | Putni | Putnu klases raksturojums. |
| 34. | Zīdītāju klases raksturojums. | Zīdītāju klases raksturojums. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Organismu valstis. | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc attēla nosaka organisma piederību valstij. |
| 2. | Sistemātikas taksoni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sanumurē taksonus no mazākā uz lielāko, skaidro sistemātikas jēdzienus. |
| 3. | Baktērijas uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlā norāda baktērijas šūnas sastāvdaļas, atzīmē to funkcijas. |
| 4. | Vīrusi, monēras, protisti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlos atpazīst organismus, atbild uz jautājumiem par vīrusiem, protistiem, monērām. |
| 5. | Sēnes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas precīzāko jēdziena skaidrojumu par sēnēm. |
| 6. | Ķērpji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par ķērpju uzbūvi un izmantošanu. |
| 7. | Augu nodalījumu salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlos atpazīst dažādu augu nodalījumu pārstāvjus, atzīmē to pazīmes. |
| 8. | Viendīgļlapju un divdīgļlapju salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc attēliem salīdzina viendīgļlapju un divdīgļlapju klašu pārstāvjus. |
| 9. | Bezmugurkaulnieku tipu raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlos atpazīst bezmugurkaulnieku tipu pārstāvjus, norāda to īpašības. |
| 10. | Aļģes. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par aļģēm. |
| 11. | Abinieku un rāpuļu salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Salīdzina abinieku un rāpuļu klašu īpašības. |
| 12. | Vīrusi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Ar attēla palīdzību skaidro vīrusa infekcijas gaitu un atbild uz jautājumiem par vīrusu īpašībām. |
| 13. | Sūnas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pabeidz apgalvojumus par sūnām. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļa. Vīrusu infekciju attīstība (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla nosaka vīrusu infekcijas attīstības gaitu. |
| 2. | 1. daļa. Monēru valsts īpašības (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla un apraksta nosaka organisma piederību monēru valstij. |
| 3. | 1. daļa. Antibiotiku ietekme uz mikroorganismu augšanu (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla skaidro antibiotiku ietekmi uz mikroorganismu augšanu. |
| 4. | 2. daļa. Mikoplazma (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni secina par mikoplazmu uzbūvi un to izraisīto slimību ārstēšanu. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Organismu sistematika, iedalījums valstīs. | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par organismu sistemātiku.10 min. |
| 2. | Dzīvnieku valsts | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par dzīvniekiem. 15 min. |
| 3. | Sēņu un augu valsts | 00:00:00 | vidēja | 7 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par sēņu un augu valsts īpašībām.10 min. |
| 4. | Vīrusi, monēras, protisti. | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par vīrusiem, monērām, protistiem. 10 min. |