PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Pārdaugavas hercogiste | Pārdaugavas hercogistes izveidošanās, Polijas-Lietuvas kundzība tajā. Vācu muižnieku situācija, zemnieku stāvoklis. |
| 2. | Poļu-zviedru karš (1600.-1629.) | Poļu-zviedru kara cēloņi, kara gaita, Rīgas pakļaušana. |
| 3. | Zviedru laiki Vidzemē | Saimnieciskie pārkārtojumi, arklu revīzija, muižu redukcija, zemnieku stāvoklis; pārmaiņas izglītībā. |
| 4. | Vidzemes pievienošana Krievijas impērijai | Ziemeļu kara cēloņi, sākums, norise, Rīgas ieņemšana; Nīstades miera līgums. |
| 5. | Inflantija | Inflantijas jeb Latgales izveidošanās; muižniecība; zemnieku situācija; garīgo ordeņu loma. |
| 6. | Pretreformācija un katoliskā atjaunotne | Centieni izplatīt katolicismu Polijas-Lietuvas pārvaldītajās teritorijās: jezuītu darbība, tās ietekme, Kalendāra nemieri, baroka stils. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Atbildi jautājumus par vēstures notikumiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni par vēstures notikumiem. |
| 2. | Raksturo personību | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pārbauda, nostiprina iegūtās zināšanas. |
| 3. | Nosaki atbilstošo jēdzienu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Sekmē jēdzienu iegaumēšanu, izpratni. |
| 4. | Papildini tekstu par simbolu | 3. izziņas līmenis | augsta | 10 p. | Papildina, pārbauda iegūtās zināšanas, sekmē izpratni par vēstures notikumu ietekmi. |
| 5. | Analizē apgalvojumus par zemnieku stāvokli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sekmē kritisko domāšanu, izpratni par varas maiņas ietekmi uz zemnieku stāvokli. |
| 6. | Raksturo muižniecības situāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, izpratni par izmaiņām muižniecības dzīvē. |
| 7. | Nosaki procesus Eiropā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Papildina izpratni par procesu kopsakarībām. |
| 8. | Atbildi jautājumus par karu un tā cēloni | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda, nostiprina iegūtās zināšanas, lasītprasmi. |
| 9. | Raksturo kara sākumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Papildina, nostiprina zināšanas. |
| 10. | Nosaki kara iznākumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pārbauda iegūtās zināšanas. |
| 11. | Pēti ar karu saistītu leģendu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido lasītprasmi, spriestspēju, papildina zināšanas. |
| 12. | Raksturo saimniecību zviedru varas laikā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni par saimnieciskajām izmaiņām. |
| 13. | Pēti zviedru laiku vērtējumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
| 14. | Atbildi jautājumus par izglītību | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pārbauda, papildina, nostiprina zināšanas. |
| 15. | Vērtē apgalvojumus par zviedru varas laiku | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē kristisko domāšanu, teksta izpratni, zināšanas. |
| 16. | Pēti viedokli par zviedru laikiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē kristisko domāšanu. |
| 17. | Raksturo Ziemeļu kara sākumu | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nostiprina, pārbauda zināšanas. |
| 18. | Papildini stāstījumu par karadarbību | 3. izziņas līmenis | augsta | 12 p. | Pārbauda zināšanas, izpratni par kara gaitu. |
| 19. | Nosaki ar karu saistītu personību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda, papildina zināšanas par vēsturiski nozīmīgām personībām. |
| 20. | Sakārto secīgi notikumus | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nostiprina izpratni un zināšanas par notikumu, procesu pēctecību. |
| 21. | Pēti viedokli par kara sekām | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina zināšanas, izpratni par kara ietekmi. |
| 22. | Atbildi jautājumus par Inflantiju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina, pārbauda iegūtās zināšanas. |
| 23. | Analizē viedokli par Inflantiju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Papildina zināšanas, sekmē kritisko domāšanu. |
| 24. | Nosaki jēdziena skaidrojumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Sekmē jēdzienu iegaumēšanu, izpratni. |
| 25. | Raksturo Inflantiju | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Papildina zināšanas, sekmē izpratni par procesiem. |
| 26. | Pēti Krāslavas attīstību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē kritisko domāšanu. |
| 27. | Atbildi jautājumus par uzvārdu izcelsmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Papildina zināšanas, izpratni par uzvārdu veidošanos. |
| 28. | Nosaki protestantisma izplatību | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Sekmē izpratni, pārbauda zināšanas. |
| 29. | Raksturo Žečpospolitas lomu pretreformācijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārbauda, papildina zināšanas par pretreformācijas procesiem. |
| 30. | Papildini tekstu par jezuītiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Papildina zināšanas, izpratni par ordeņa darbību. |
| 31. | Atbildi jautājumus par Kalendāra nemieriem | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Sekmē izpratni, pārbauda, nostiprina zināšanas. |
| 32. | Vērtē viedokļus par jezuītu darbību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pilnveido lasītprasmi, sekmē izpratni, kritisko domāšanu. |
| 33. | Raksturo pārmaiņas katoļu baznīcā | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pilnveido, nostiprina izpratni par baroku, pārbauda zināšanas. |
| 34. | Salīdzini novadu attīstību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 11 p. | Nostiprina izpratni par novadu atšķirību veidošanos. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Pārdaugavas hercogiste | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Livonijas karš un tā sekas, personību loma, zemnieku stāvoklis, muižniecība. |
| 2. | Poļu-zviedru karš | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Procesi Eiropā saiknē ar karu, kara cēloņi, norise, sekas. |
| 3. | Zviedru laiki Vidzemē | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | Zviedru laiku vērtējums; pārmaiņas saimniecībā; izglītības sekmēšana. |
| 4. | Vidzemes pievienošana Krievijas impērijai | 00:00:00 | vidēja | 25 p. | Ziemeļu kara cēloņi, sākums, norise, sekas. |
| 5. | Inflantija | 00:00:00 | vidēja | 17 p. | Inflantija vai Latgale, polonizācijas procesi, jezuītu loma, iedzīvotāju raksturojums. |
| 6. | Pretreformācija un katoliskā atjaunotne | 00:00:00 | vidēja | 25 p. | Protestantisma izplatība, Kalendāra nemieri, katoļticības atjaunošanas pasākumi, jezuītu darbības nozīme. |
| 7. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 47 p. |