Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts | 
|---|---|---|
| 1. | Latviešu tautas atmoda - ievads | Procesi Eiropā 19. gadsimtā, to ietekme. | 
| 2. | Sabiedrība 19. gadsimta vidū | Pārmaiņas likumos, lauku dzīvē; pilsētnieki un to nacionālā sastāva izmaiņas; izgudrojumi, to nozīme. | 
| 3. | Jaunlatviešu darbības sākums | Izglītības, Tērbatas Universitātes nozīme, latviešu studentu darbība Tērbatā, galvenās idejas, "Pēterburgas Avīzes". | 
| 4. | Jaunlatviešu veikums | Jaunlatviešu darbības ietekme sabiedrībā: zemnieku vidē, izglītībā, valodas un kultūras attīstībā. | 
| 5. | Rīgas Latviešu biedrība un dziesmu svētki | Biedrības dibināšana, personības, biedrības darbības virzieni. Jaunlatviešu darbības nozīme. | 
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Nosaki jēdziena skaidrojumu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pārbauda jēdzienu izpratni. | 
| 2. | Papildini tekstu par pārmaiņām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 9 p. | Nostiprina, papildina zināšanas. | 
| 3. | Raksturo izmaiņas 19. gs.vidū | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda izpratni, nostiprina zināšanas. | 
| 4. | Pēti lauksaimniecības izmaiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido zināšanas un izpratni. | 
| 5. | Izvērtē pārmaiņas latviešu dzīvē | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē kritisko domāšanu, nostiprina zināšanas. | 
| 6. | Pēti vēstures avotu par dzelzceļu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina zināšanas, pilnveido lasītprasmi. | 
| 7. | Skaidro izgudrojuma nozīmi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē izpratni, pārbauda zināšanas. | 
| 8. | Pēti tekstus par uzņēmēju | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina zināšanas, pilnveido lasītprasmi. | 
| 9. | Raksturo latviešu izglītību | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni par izmaiņām. | 
| 10. | Papildini tekstu par jaunlatviešu darbības sākumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Sekmē lasītprasmi, formulējumu apguvi. | 
| 11. | Nosaki personas raksturojumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina, nostiprina zināšanas. | 
| 12. | Raksturo preses izdevumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pilnveido prasmi vērtēt attēlu, veidot saikni ar zināšanām. | 
| 13. | Pēti A. Kronvalda tekstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. | 
| 14. | Nosaki personību | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas par personībām. | 
| 15. | Grupē personības un to veikumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārbauda un nostiprina zināšanas par jaunlatviešu darbību. | 
| 16. | Raksturo attēla nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē lasītprasmi, kritisko domāšanu. | 
| 17. | Pēti tekstu par jūrniecību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda izpratni, sekmē lasītprasmi. | 
| 18. | Papildini tekstu par K. Barona darbu | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Nostiprina un papildina zināšanas. | 
| 19. | Izvērtē apgalvojumus par jaunlatviešiem | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Pārbauda zināšanas, izpratni. | 
| 20. | Atbildi jautājumus par Latviešu biedrību | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Papildina, pārbauda zināšanas. | 
| 21. | Raksturo attēlu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi saistīt attēla un teksta informāciju. | 
| 22. | Papildini zināšanas par jaunlatviešiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Sniedz plašāku informāciju par jaunlatviešu nozīmi. | 
| 23. | Savieto procesus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārbauda un nostiprina zināšanas par jaunlatviešu darbību. | 
| 24. | Pēti saikni ar jaunlatviešiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Papildina, nostiprina zināšanas. | 
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Procesi 19. gadsimtā | 00:40:00 | vidēja | 15 p. | Jēdzieni, pārmaiņas pilsētās un laukos. | 
| 2. | Sabiedrība 19. gadsimta vidū | 00:40:00 | vidēja | 16 p. | Izmaiņas latviešu dzīvē, izgudrojumu, sasniegumu, izglītības loma. | 
| 3. | Jaunlatviešu darbības sākums | 00:40:00 | vidēja | 17 p. | Izglītības loma, latvieši Tērbatas Universitātē, to darbība. | 
| 4. | Rīgas Latviešu biedrība | 00:40:00 | vidēja | 18 p. | Biedrības dibināšana, darbības virzieni, devums. | 
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Jaunlatviešu veikums | 00:40:00 | vidēja | 23 p. | Jaunlatviešu publicistika, kultūras, saimnieciskā darbība, tās nozīme. | 
| 2. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:40:00 | vidēja | 20 p. | Apkopoti svarīgākie uzdevumi par tēmu "Latviešu tautas atmoda". |