Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts | 
|---|---|---|
| 1. | Skolas un arodizglītības iestādes | Latvijas izglītības sistēma 20. - 30. gados: tās finansiālais atbalsts, latviešu valodas lietojuma un mācību grāmatu problemātika, izglītības saturs un izglītības iestāžu veidi. | 
| 2. | Augstskolas Rīgā | Neatkarīgās Latvijas pirmo augstskolu: Latvijas Universitātes, Latvijas Konservatorijas, Mākslas akadēmijas dibināšana, studiju saturs, augstskolu nozīme, studentu korporāciju aizsākumi. | 
| 3. | Augstskolas novados | Neatkarīgās Latvijas novadu pirmo augstskolu izveide un nozīme: Daugavpils Skolotāju institūts un Jelgavas Lauksaimniecības akadēmija. | 
| 4. | Zinātne un bibliotēkas | Latvijas zinātnes attīstība: ievērojamākie zinātnieki, viņu sasniegumi; nozīmīgāko Latvijas bibliotēku izveide. | 
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Analizē attēlu par skolu un audzēkņiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizuālā vēstures avota analīze. | 
| 2. | Atbildi jautājumus par izglītību Latvijā. | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zināšanu nostiprināšanai, tajās balstītu secinājumu veidošanai. | 
| 3. | Papildini tekstu par latviešu valodas lietojumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, sasaiste ar aktuālo mācību vielu. | 
| 4. | Atbildi jautājumus par izglītību | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana, tajās balstītu spriedumu veidošana. | 
| 5. | Analizē avota tekstu par Latvijas vēstures mācīšanu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prasmes analizēt avotu, rast atbildes uz jautājumiem, aktualizēt apgūtās zināšanas. | 
| 6. | Atbildi jautājumus par skolu vēsturi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana. | 
| 7. | Nosaki attēlā redzamās augstskolas raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme raksturot. | 
| 8. | Savieto augstskolu ar tās darbības raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme interpretēt. | 
| 9. | Nosaki attēlā redzamās augstskolas raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme raksturot. | 
| 10. | Atbildi jautājumus par augstskolām | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prasme radoši interpretēt, zināšanu nostiprināšana. | 
| 11. | Atbildi jautājumus par attēlā redzamo augstskolu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme secināt. | 
| 12. | Analizē avota tekstu par augstskolām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, prasme analizēt avota tekstu. | 
| 13. | Nosaki attēlā redzamās augstskolas raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana. | 
| 14. | Savieto ar izglītību saistītus jēdzienus un to skaidrojumus | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, zināšanu nostiprināšana, jēdzienu lietojums. | 
| 15. | Nosaki attēlā redzamās augstskolas raksturojumu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana. | 
| 16. | Papildini tekstu par augstskolu vēsturi | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizēšana, iegūto zināšanu nostiprināšana. | 
| 17. | Analizē attēla saikni ar personības nozīmi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme analizēt attēlu, veikt secinājumus. | 
| 18. | Nosaki personības lomu izglītības sistēmā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana. | 
| 19. | Atbildi jautājumus par zinātni | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanu nostiprināšana. | 
| 20. | Papildini tekstu par zinātni un bibliotēkām | 3. izziņas līmenis | augsta | 10 p. | Iepriekš apgūtās mācību vielas aktualizācija, sasaiste ar jaunajām zināšanām - procesu pēctecības izpratne. | 
| 21. | Atrodi pareizo raksturojumu zinātniekam | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizuālās atmiņas un zināšanu nostiprināšana. | 
| 22. | Raksturo personības zinātnisko darbību | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizuālās atmiņas un zināšanu nostiprināšana. | 
| 23. | Savieto personību un atbilstošo zinātnes jomu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zināšanu nostiprināšana, prasme radoši pielietot. | 
| 24. | Izvēlies pareizo bibliotēkas raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme analizēt attēlu, veidot zināšanās balstītus, loģiskus spriedumus. | 
| 25. | Nosaki atbilstošo raksturojumu attēlam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme saistīt zināšanas un attēla informāciju. | 
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Pamata un vidējā izglītība | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas ļauj nostiprināt zināšanas, analizēt vizuālos avotus un tekstus, veidot loģiskus secinājumus, veikt vispārinājumus par tēmu. | 
| 2. | Augstskolas Latvijā | 00:00:00 | vidēja | 18 p. | Testā apkopoti uzdevumi par augstskolām Latvijā, tie ļauj aktualizēt iepriekš apgūto mācību vielu, nostiprināt zināšanas, precizēt izpratni par augstskolu profilu, nozīmi kultūras procesos. | 
| 3. | Augstskolas Latvijā | 00:00:00 | vidēja | 8 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kuri nostiprina vizuālo atmiņu, zināšanas, sekmē izpratni par augstākās izglītības un personības ietekmēm, sekmē prasmi analizēt, veidot loģiskus, radošus spriedumus. | 
| 4. | Izglītības sistēmas pēctecība | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas ļauj secīgi pārbaudīt un nostiprināt iegūtās zināšanas par izglītības sistēmu, tās pēctecību, sekmē vizuālo atmiņu, prasmi spriest, vērtēt. | 
| 5. | Zinātne un bibliotēkas | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Testā apkopti uzdevumi, kas ļauj nostiprināt iegūtās zināšanas par zinātni un bibliotēkām, par nozīmīgām personībām, sekmē vizuālo atmiņu, prasmi formulēt spriedumus, secinājumus. | 
| 6. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Testā apkopoti uzdevumi par izglītību, zinātni un bibliotēkām, tie ļauj pārbaudīt un nostiprināt iegūtās zināšanas, sekmē prasmi analizēt, secināt. |