Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Reliģijas nozīme. Daudzdievība un viendievība Zina kas ir daudzdievība, reliģijas jēdzienu, atšķirības starp monoteismu un politeismu.
2. Reliģiskie kulti Senajā Ēģiptē un Senajā Grieķijā Veido izpratni par daudzdievību, seno ēģiptiešu un sengrieķu dieviem (izskats, dieva funkcijas, attiecības ar citiem dieviem un cilvēkiem). Saskata kopīgo - atšķirīgo, analizē atšķirību cēloņus.
3. Ebreju senatne. Jūdaisms Veido izpratni par monoteismu, apgūst jūdaisma izveides apstākļus, vēsturi un pamatus, lai izprastu mūsdienu pasaules civilizācijas pamatus, daudzveidību un konfliktus.
4. Kristietība Veido izpratni par monoteismu, apgūst kristietības izveides apstākļus, vēsturi un pamatus, lai izprastu mūsdienu pasaules civilizācijas pamatus, daudzveidību un konfliktus.
5. Islāms Veido izpratni par monoteismu, apgūst islāma izveides apstākļus, vēsturi un pamatus, lai izprastu mūsdienu pasaules civilizācijas pamatus, daudzveidību un konfliktus.
6. Ēģiptes dievi Atgādnē par seno ēģiptiešu panteona galvenajiem dievībām.
7. Senās Grieķijas dievi Atgādnē par seno ēģiptiešu panteona galvenajiem dievībām.
8. Jēdzieni Atgādnē par jēdzieniem, kurus vajadzēja apgūt pētot politiskas un monoteiskas reliģijas.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Reliģiju daudzveidība 1. izziņas līmenis zema 2 p. Zina, ka daudzdievība ir senāka un vienkāršāka reliģijas forma nekā viendievība. Salīdzina un atšķir daudzdievību no viendievības. Strādā ar jēdzieniem reliģija, daudzdievība, viendievība.
2. Hronoloģija 1. izziņas līmenis zema 3 p. Sakārto notikumus hronoloģiskā secībā. Apgūst pasaules reliģiju – jūdaisma, kristietības un islāma – pamatus; praktizē notikumu loģisku sakārtošanu hronoloģiskajā secībā.
3. Līdzīgais reliģiskajos kultos 1. izziņas līmenis vidēja 2 p. Aktualizē izpratni par Senās Ēģiptes un Grieķijas reliģisko sistēmu īpatnībām, par seno ēģiptiešu un sengrieķu dieviem (izskats, dieva funkcijas, attiecības ar citiem dieviem un cilvēkiem).
4. Svētās vietas 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Pēta vizuālo informāciju; praktizējas saskatīt dažādu reliģisko kultūru atšķirības. Analizējot un izvērtējot dažādu veidu informācijas avotus, raksturo jūdaisma, kristietības un islāma pamatidejas un kultūras iezīmes.
5. Reliģija 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Nostiprina zināšanas par reliģijas nozīmi senatnē un mūsdienās; praktizējas apgūto jēdzienu lietošana.
6. Fakts vai viedoklis 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Praktizē iemaņas atšķirt faktus no viedokļiem.
7. Reliģiju nozīme 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Gūst pieredzi saistīt apgalvojuma loģiskas daļas; bagātina izpratni par reliģiju nozīmi senatne un mūsdienas.
8. Izlaistie vārdi tekstā 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Aktualizē zināšanas par kristietības pamatiem; praktizē darbu ar tekstu.
9. Reliģisko simbolu nozīme 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Analizējot un izvērtējot dažādu veidu informācijas avotus (attēlus), raksturo jūdaisma, kristietības un islāma simbolus, pamatidejas un kultūras iezīmes.
10. Raksturīgs senās Ēģiptes vai senās Grieķijas reliģiskai sistēmai 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Aktualizē zināšanas par kopīgo un atšķirīgo Senas Ēģiptes un Senas Grieķijas reliģiskam sistēmām.
11. Statistikas analīze 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Pēta un analizē statistiskus datus par kristietības un islāma pasaules piekritējiem mūsdienu pasaulē
12. Teksta analīze 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Strādā ar vēstures avotiem, analizē kopīgo un atšķirīgo vēsturisko tekstu fragmentos. Analizējot un izvērtējot dažādu veidu informācijas avotus (t. sk. svēto rakstu fragmentus), raksturo dažādu reliģiju pamatidejas un kultūras iezīmes.
13. Darbs ar karti 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Strādā ar kartēm; analizē islāma izplatīšanās ģeogrāfiskās robežas; salīdzina situāciju viduslaikos un mūsdienās. Analizējot un izvērtējot dažādu veidu informācijas avotus (t. sk. kartes), raksturo kultūrvēsturiskus procesus.
14. Islāms Latvijā 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Paplašina zināšanas par islāma vēsturi Latvijā; praktizē iemaņas darbam ar tekstu.
15. Jēdzieni II 2. izziņas līmenis augsta 2 p. Jēdzienu lietošanas praktiskais uzdevums. Aktualizē šajā tēmē apgūto jēdzienu izpratni un izmantošanu.
16. Apgalvojumi 3. izziņas līmenis augsta 0 p. Izvērtē piedāvātas informācijas precizitāti; lieto zināšanas no visa teorētiska materiāla par reliģijām, daudzdievību un viendievību.
17. Cēloņi – sekas 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Attīsta prasmi saredzēt vēstures notikumos cēloņu - seku sakarības.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Jēdzienu rinda Citi vidēja 4 p. Apgūst pasaules reliģiju – jūdaisma, kristietības un islāma – pamatus, aktualizē zināšanas par monoteisko reliģiju pamatlicējiem, simboliem un citu svarīgu informāciju.
2. Cēlonis, notikums, sekas Citi vidēja 3 p. Attīsta prasmi saredzēt vēstures notikumos cēloņu - seku sakarības.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Kristietības un islāma, jūdaisma rašanas ticības pirmssākumi 00:20:00 vidēja 15 p. Teoretisku un prāktisko zināšanu nostiprināšana par tēmu Relliģijas pirmssākumi, monoteiskas reliģijas. Prakstizēšanas stradāt ar dažādiem informācijas avotiem, tekstiiem.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Kristigas un islāma pasaules rašanās 00:40:00 vidēja 24 p. Teoretisku un prāktisko zināšanu nostiprināšana par tēmu Relliģijas pirmssākumi, monoteiskas reliģijas. Prakstizēšanas stradāt ar dažādiem informācijas avotiem, tekstiiem.