Ja esi noformulējis savas intereses un noteicis mērķi, ar kādu meklēsi konkrētu informāciju, nākamais solis ir šīs iegūstamās informācijas apstrāde.
 
Ko tas nozīmē?
  
Iedomājies, ka vai nu pats, vai skolotājas mudināts, esi izvēlējies uzzināt Imanta Ziedoņa dzīvesstāstu un informēt arī klasesbiedrus par uzzināto.
Tu jau esi sameklējis:
  • drukātos avotus, piemēram, grāmatu "Mans Ziedonis. Veltījums dzejniekam jubilejā" (2013) vai Māras Zālītes grāmatu "To mēs nezinām. Sarunas ar Imantu Ziedoni" (2009);
  • elektroniskos resursus, kā Ziedoņa muzejs vai Nacionālā enciklopēdija.
 
Tu esi gatavs šos avotus sākt lasīt.
Taču pirms lasīšanas jāapsver, ko darīsi ar šo iegūto informāciju un kā to sagatavosi savai prezentācijai klasē. Protams, lasot noteikti uzzināsi daudz interesanta, bet, visticamāk, uzreiz visu atcerēties nevarēsi.
Tātad nepieciešams izveidot pierakstus ar būtiskāko.
 
Kā tu veidotu pierakstus ar būtiskāko informāciju?
  
Tu vari informāciju izrakstīt domu kartē jeb zirneklītī.
Lasot izraksti, tavuprāt, būtiskākos faktus, kurus varēsi pēc tam sagrupēt.
 
YCUZD_220908_4419_Imants_Ziedonis.svg
 
Tu vari informāciju izrakstīt arī tabulā.
Tabulā izveido rindas, kurās ieraksti to, ko meklēsi un izrakstīsi, un vēlāk stāstīsi.
 
YCUZD_220908_4419_Imants_Ziedonis_1.svg
 
Lasot tu vari arī veidot konspektu.
Konspekts – īss (rakstīta vai mutvārdu teksta) pieraksts.
Pierakstot vari izmantot domraksta plāna uzbūvi ar galvenajiem punktiem un apakšpunktiem.
 
YCUZD_220908_4419_Imants_Ziedonis_2.svg
 
Lai kādu pieraksta formu tu izvēlētos, atceries, ka ir svarīgi pierakstīt skaidri un salasāmi, lai pats savus pierakstus varētu viegli izmantot turpmākajam darbam.
Ja izmanto saīsinājumus, tad:
  • izmanto tradicionālos saīsinājumus, kuru nozīme ir zināma gan tev pašam, gan jebkuram citam;
  • saīsini vārdus līdz tādai formai, kas ļauj saprast to nozīmi no kopējā teksta.