Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Kā spēlēties ar valodu, un kā spēlējoties mācīties latviešu valodu? | |
3. | Temata apguves norise | |
4. | Starppriekšmetu saikne un Metodiskais komentārs |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Izteicējs | Izteicējs, kas atbild uz jautājumu "kāds ir?". |
2. | Izteicējs | Izteicējs, kas atbild uz jautājumu "kas ir?". |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Izteicēja jautājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1p. | Izteicēja jautājuma noteikšana (izteicējs, kas atbild uz jautājumu "kāds ir?" u.c.). |
2. | Izteicējs un izteicēja jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2p. | Jautājumam atbilstoša izteicēja noteikšana no dotajiem variantiem un teikumā. |
3. | Izteicējs un izteicēja jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1p. | Izteicēja jautājuma noteikšana. |
4. | Teikuma priekšmets un izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2p. | Teikuma priekšmeta un izteicēja noteikšana vienkāršā teikumā. |
5. | Izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2p. | Jautājumam atbilstoša izteicēja noteikšana (izteicējs atbild uz jautājumu "kas ir?"). |
6. | Izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1p. | Izteicēja jautājuma noteikšana. |
7. | Teikuma priekšmets un izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2p. | Teikuma priekšmeta un izteicēja noteikšana vienkāršā teikumā. |
8. | Izteicēja jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3p. | Izteicēja jautājuma noteikšana vienkāršā teikumā. |
9. | Izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3p. | Teikuma priekšmeta un izteicēja noteikšana vienkāršā teikumā. |
10. | Izteicēja jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1p. | Izteicēja jautājuma noteikšana vienkāršā teikumā. |
11. | Teikuma priekšmets un izteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4p. | Teikuma priekšmeta un izteicēja noteikšana vienkāršā teikumā. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teikuma gramatiskais centrs (2020) | Citi | vidēja | 2p. | Gramatiskā centra noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. Izteicējs atbild uz jautājumus "kāds ir? kāds bija?" u.c. |
2. | Teikuma gramatiskais centrs (2020) | Citi | vidēja | 1p. | Dotajam jautājumam atbilstoša izteicēja izvēle vienkāršā teikumā. |
3. | Teikuma gramatiskais centrs (2020) | Citi | zema | 2p. | Gramatiskā centra noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. Izteicējs atbild uz jautājumus "ko dara?". |
4. | Teikuma priekšmets un izteicējs (kāds ir?) (2020) | Citi | vidēja | 4p. | 11.10: izprot teikuma virslocekļu un palīglocekļu nozīmi teikuma veidošanā. |
5. | Teikuma priekšmets un izteicējs (ko dara?) (2020) | Citi | vidēja | 4p. | 11.10: izprot teikuma virslocekļu un palīglocekļu nozīmi teikuma veidošanā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teikuma priekšmets I | Citi | zema | 2p. | Dotā teikuma locekļa novērtēšana. |
2. | Teikuma priekšmets | Citi | vidēja | 1p. | Teikuma priekšmeta noteikšana teikumā. |
3. | Izteicēja jautājums | Citi | vidēja | 1p. | Dotā izteicēja jautājuma noteikšana (ko dara?, ko darīja? vai ko darīs?). |
4. | Izteicējs | Citi | vidēja | 1p. | Izteicēja, kas atbild uz jautājumiem "Kāds ir?" un "kāda ir?" noteikšana teikumā. |
5. | Izteicējs | Citi | vidēja | 1p. | Izteicēja, kas atbild uz jautājumu "kas ir?", noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. |
6. | Izteicējs | Citi | vidēja | 2p. | Izteicēju skaita noteikšana vienkāršā paplašinātā teikumā. |
7. | Teikuma priekšmets II | Citi | zema | 2p. | Dotā teikuma locekļa novērtēšana. |
8. | Teikuma priekšmets III | Citi | zema | 2p. | Dotā teikuma locekļa novērtēšana. |