Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Darbības vārda persona, skaitlis, laiks | Darbības vārda 3 personas, vienskaitlis, daudzskaitlis, tagadne, pagātne, nākotne. |
| 2. | Vietniekvārdi | Vietniekvārdi, to vienskaitlis, daudzskaitlis. |
| 3. | Vienlīdzīgi teikuma locekļi | Vienlīdzīgi teikuma locekļi, komats, sastītājvārdi. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Grāmatu nosaukumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, ka grāmatu nosaukumi jāraksta ar lielo burtu. |
| 2. | Darbība attēlā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veido teikumu attiecīgajā laikā. |
| 3. | Darbības laiks | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nosaka ar atbilstošo darbības vārda laiku saistīto vārdu un vārdu savienojumu. |
| 4. | Darbības vārda laiks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Nosaka uz kādu jautājumu atbild darbības vārds. |
| 5. | Tagadne, pagātne, nākotne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka darbības vārdu laiku. |
| 6. | Darbības vārds un laiks teikumā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt darbības vārdu un laiku teikumā. |
| 7. | Darbības laiks attēlā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka kādā laikā uzrakstīts teikums. |
| 8. | Darbības vārds pareizajā laikā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ievieto attiecīga laika darbības vārdu. |
| 9. | Tagadne | 3. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Raksta darbības vārdus tegadnē visās personās. |
| 10. | Pagātne | 3. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Prot pārveidot darbības vārdu pagātnē. |
| 11. | Nākotne | 3. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Raksta darbības vārdus nākotnē visās personās. |
| 12. | Darbības vārda laiki | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pārveido darbības vārdus dažādos laikos |
| 13. | Darbības vārda tagadnes personu formas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Raksta darbības vārdu vienskaitļa un daudzskaitļa 1. un 2. personas formas. |
| 14. | Darbības vārda pagātnes personu formas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pārveido darbības vārda 1. personas pagātnes formā. |
| 15. | Personu skaitlis | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nosaka vietniekvardu un lietvārdu skaitu. |
| 16. | Vietniekvārds | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka darbības veicēju, attiecīgu personu. |
| 17. | Darbības veicējs (persona) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka darbības veicēju teikumā. |
| 18. | Darbības vārda laiks, skaitli, persona | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka darbības vārda laiku, skaitli, personu. |
| 19. | Teikums ar VTL | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saskata vienlīdzīgus teikuma locekļus teikumā. |
| 20. | VTL teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saskata vienlīdzīgus teikuma locekļus teikumā. |
| 21. | Vienlīdzīgu teikuma locekļu pāri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot izveidot vienlīdzīgu teikuma locekļu pāri, ja viens loceklis ir dots. |
| 22. | VTL skaits teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka vienlīdzīgus teikuma locekļus. |
| 23. | Pieturzīmju lietojums | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot lietot pieturzīmes teikumā ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. |
| 24. | Pieturzīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot atdalīt teikumā vienlīdzīgus teikuma locekļus ar komatiem |
| 25. | Vienlīdzīgu teikuma locekļu saistība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka vienlīdzīgus teikuma locekļus. |
| 26. | Vienlīdzīgi teikuma locekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka vienlīdzīgu teikuma locekļu jautājumu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Darbības vārda laiks | Citi | augsta | 2 p. | Nosaka darbības vārda laika vienkāršā paplašinātā teikumā. |
| 2. | Darbības vārda pārveidošana | Citi | vidēja | 3 p. | Veido darbības vārda 3. personas laika formu veidošana. |
| 3. | Tagadnes formu pareizrakstība | Citi | vidēja | 2 p. | Raksta darbības vārda tagadnes pareizajā formā, ja darbību veic vairāki darītāji (daudzskaitļa 1. un 2. persona). Darbības vārdu, kas beidzas ar -īt, -īties, -ināt, -ināties, pareizrakstība. |
| 4. | Pagātnes formu pareizrakstība | Citi | vidēja | 2 p. | Raksta doto darbības vārdu pagātnes formā. |
| 5. | Darbības vārda laiks tekstā | Citi | vidēja | 2 p. | Nosaka darbības vārda laiku teikumā. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Darbības vārds | 00:50:00 | vidēja | 29 p. | Testā ietverti uzdevumi par darbības vārda laiku, personu, skaitli. |
| 2. | Vienlīdzīgi teikuma locekļi | 00:30:00 | vidēja | 11 p. | Testa ietverti uzdevumi par vienlīdzīgiem teikuma locekļiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Darbības vārda laiks | 00:40:00 | vidēja | 27 p. | Testā ietverti uzdevumi par darbības vārda laiku. |