PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Svārstības | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Definē svārstību kustību. (D.9.3.1.2.) |
2. | Svārstību perioda aprēķināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Mēra un aprēķina svārstību periodu un frekvenci. (D.9.3.1.2.) |
3. | Svārstību skaita aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izmanto sakarības un aprēķina svārstību skaitu. |
4. | Svārstību perioda aprēķināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Mēra un aprēķina svārstību periodu un frekvenci. (D.9.3.1.2.) |
5. | Periods un frekvence | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Secina par perioda un frekvences funkcionālo sakarību. (D.9.2.1.3.; M.9.4.1.2.; M.9.4.2.4.) |
6. | Svārstību raksturlielumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Analizē svārstību kustību, izmantojot perioda, frekvences un amplitūdas jēdzienu. (D.9.3.1.2.) |
7. | Pētījums ar auklas svārstu | 3. izziņas līmenis | augsta | 11 p. | Mēra un aprēķina svārstību periodu un frekvenci. (D.9.3.1.2.) |
8. | Pētījums ar diega svārstu | 3. izziņas līmenis | augsta | 13 p. | Mēra un aprēķina svārstību periodu un frekvenci. (D.9.3.1.2.) |
9. | Skaņas frekvence un skaņas augstums | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Secina par frekvences un skaņas augstuma savstarpējo saistību. (D.9.2.1.3.) |
10. | Skaņas raksturlielumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Salīdzina skaņu raksturlielumus, izmantojot svārstību grafiku. (D.9.2.1.3.; D.9.12.2.1.) |
11. | Nospēlētās nots frekvence | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka toņdakšas nospēlētas nots frekvenci, izmantojot grafiku. |
12. | Skaņas salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina mūzikas instrumentu skaņas. (D.9.2.1.3.; D.9.3.1.2.) |
13. | Skaņas viļņa izplatīšanos dažādos materiālos | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Modelē skaņas viļņa izplatīšanos telpā. (D.9.2.1.2.; D.9.12.2.1.) Salīdzina skaņas viļņa izplatīšanos dažādos materiālos. (D.9.2.1.2.) |
14. | Dzīvo būtņu skaņas uztveršanas diapazona noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina dažādu skaņu frekvences un nosaka, kuras no tām ir dzirdamas. |
15. | Skaņas avotam atbilstošās svārstību frekvences noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina dažādu skaņu frekvences. |
16. | Skaņas ātrums dažādās vidēs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina skaņas viļņa izplatīšanos dažādos materiālos. (D.9.2.1.2.) |
17. | Skaņas ātrums. Zibens attāluma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Aprēķina attālumu līdz skaņas avotam. (D.9.2.1.2.) |
18. | Ultraskaņa. Dziļuma noteikšana ar eholoti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina attālumu līdz skaņas avotam. (D.9.2.1.2.) |
19. | Skaņas ātrums ūdenī. Laika aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Aprēķina laiku, kurā izplatās signāls. |
20. | Ultraskaņa. Infraskaņa. Svārstību veida noteikšana pēc svārstību frekvences | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Noskaidro skaņas frekvences diapazonus, |
21. | Skaņas īpašības | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosauc mehānisko viļņu īpašības. |
22. | Skaņa. Pamatjēdzienu pārbaude | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pamatjēdzienu zināšanas pārbaude. |
23. | Skaņas skaļumam atbilstošo decibelu (dB) noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka skaņas intensitātes līmeni. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Muzikāla skaņa. Toņi. Toņu frekvences. Oktāva | Citi | vidēja | 2 p. | Salīdzina dažādu mūzikas instrumentu skaņas. (D.9.2.1.3.; D.9.3.1.2.) |
2. | Atbalss. Attāluma līdz šķērslim noteikšana | Citi | vidēja | 3 p. | Aprēķina attālumu līdz skaņas avotam. (D.9.2.1.2.) |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā svārstības rada skaņu? | 00:15:00 | vidēja | 15 p. | Definē svārstību kustību. (D.9.3.1.2.) Analizē svārstību kustību, izmantojot perioda, frekvences un amplitūdas jēdzienu. (D.9.3.1.2.) Salīdzina skaņu raksturlielumus, izmantojot svārstību grafiku. (D.9.2.1.3.; D.9.12.2.1.) |
2. | Pārbaudi zināšanas par skaņas rašanos un izplatīšanos! | 00:15:00 | vidēja | 5 p. | |
3. | Pārbaudi zināšanas par skaņu veidiem, skaņas uztveršanu! | 00:15:00 | vidēja | 5 p. | |
4. | Skaņas veidi | 00:20:00 | vidēja | 5 p. |