Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Informācija par diagnostikas darbu | |
| 2. | Papildus sagatavošanās materiāli (kad izpildīta šī tēma) |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Uzdevums 1.a. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sadala reizinātājos binomu, iznesot kopīgo skaitli pirms iekavām |
| 2. | Uzdevums 1.b. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sadala reizinātājos binomu, iznesot kopīgo mainīgo pirms iekavām |
| 3. | Uzdevums 1.c. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sadala reizinātājos trinomu, iznesot kopīgo mainīgo pirms iekavām |
| 4. | Uzdevums 1.d. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sadala reizinātājos binomu, kurā ir iekavas, iznes kopīgo mainīgo pirms iekavām |
| 5. | Uzdevums 2.a. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sadala reizinātājos kvadrātu starpību |
| 6. | Uzdevums 2.b. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sadala reizinātājos trinomu (pilnais kvadrāts) |
| 7. | Uzdevums 2.c. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sadala reizinātājos kvadrātu starpību, kura satur iekavu |
| 8. | Uzdevums 3. Aritmētika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Kvadrātu starpība skaitliskā piemērā (divciparu skaitļi) |
| 9. | Uzdevums 4. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns skaidro, kā var pārliecināties par risinājuma pareizību |
| 10. | Uzdevums 5.a. Reizinātājs monomā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka trūkstošo reizinātāju, lai divu monomu reizinājums būtu vienāds ar doto monomu. |
| 11. | Uzdevums 5.b. Binoma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka trūkstošo reizinātāju, lai divu binomu reizinājums būtu vienāds ar doto binomu |
| 12. | Uzdevums 5.c. Reizinātāja noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka trūkstošo reizinātāju - binomu |
| 13. | Uzdevums 6. Taisnstūra laukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc laukuma izteiksmes izsaka malu garumus |
| 14. | Uzdevums 7. Sadalīšana reizinātājos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns raksta skaidrojumu grupēšanas paraugam |
| 15. | Uzdevums 8. Salīdzināšana ar nulli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lieto summas kvadrāta formulu, pamatojot izteiksmes iespējamās vērtības |
| 16. | Uzdevums 9. Binoms kā reizinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Binomu izsaka kā reizinājumu(vienu no monomiem izsaka kā racionālu skaitļu reizinājumu) |
| 17. | Uzdevums 10. Izteikuma patiesums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvērtē un pamato vispārīga apgalvojuma patiesumu |
| 18. | Uzdevums 11. Perimetrs | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aprēķina vienādsānu trijstūra perimetru |
| 19. | Uzdevums 12. Vienādmalu trijstūris | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nosaka vienādmalu trijstūra malas garumu, izmantojot attēlā doto informāciju |
| 20. | Uzdevums 13. Vienādsānu trijstūris | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Uzzīmē vienādsānu trijstūri, papildinot doto zīmējumu (dota viena sānu mala, kas novietota horizontāli) |
| 21. | Uzdevums 14. Trijstūra perimetrs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka lielāko skaitu trijstūru, kurus var izgatavot no dotā garuma stieples |
| 22. | Uzdevums 15. Vienādsānu trijstūris | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina, izsaka vienādsānu trijstūra sānu malas garumu, ja dots perimetrs un pamats |
| 23. | Uzdevums 16. Leņķis pie pamata | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Aprēķina leņķi pie pamata, ja dots vienādsānu trijstūra virsotnes leņķis |
| 24. | Uzdevums 17. Vienādsānu trijstūra leņķi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saskata, ka dotajā situācijā (vienādsānu trijstūrī dots viens no leņķiem) ir divi atrisinājumi |
| 25. | uzdevums 19. Vienādsānu trijstūra leņķi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē situāciju, kurā jānosaka leņķa iespējamās vērtības |
| 26. | Uzdevums 20. Vienādsānu trijstūris | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē situāciju, kurā jānosaka leņķa iespējamās vērtības |
| 27. | Uzdevums 21. Nevienādība uz ass | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Uz skaitļu ass atliktu intervālu uzraksta kā nevienādību |
| 28. | Uzdevums 22.a) Nevienādības pamatforma | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atrisina nevienādību, ja koeficients pie mainīgā ir vesels, pozitīvs skaitlis |
| 29. | Uzdevums 22.b) Nevienādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrisina nevienādību, ja koeficients pie mainīgā ir daļskaitlis |
| 30. | Uzdevums 22.c) Lineāra nevienādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrisina nevienādību, ja koeficients pie mainīgā ir vesels, pozitīvs skaitlis un nevienādība nav pamatformā |
| 31. | Uzdevums 22.d) Nevienādības pamatforma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrisina nevienādību, ja koeficients pie mainīgā ir vesels, negatīvs skaitlis |
| 32. | Uzdevums 23. Skaitliska nevienādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Patiesas skaitliskas nevienādības abas puses reizina ar negatīvu skaitli |
| 33. | Uzdevums 24. Lineāra nevienādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lineāras nevienādības abām pusēm pieskaita pozitīvu skaitli |
| 34. | Uzdevums 25. Nevienādības ar vārdiem | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vārdisku formulējumu pieraksta, lietojot atbilstošu nevienādības zīmi |
| 35. | Uzdevums 26. Nevienādība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka vienu skaitli, ar kuru dotā nevienādība ir patiesa |
| 36. | Uzdevums 27. Nevienādība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pamato, ka lineārai nevienādībai nav atrisinājumu |
| 37. | Uzdevums 28. Nevienādība un perimetrs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka taisnstūra malas iespējamās vērtības, ja dots otras malas garums un perimetru ierobežojoša vērtība |
| 38. | Uzdevums 29. Nevienādība ar spriedumiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izveido patiesu apgalvojumu par divu lineāru nevienādību atrisinājumiem |
| 39. | Uzdevums 30. Nevienādība ar izvēlēm | 1. izziņas līmenis | augsta | 1,5 p. | Izveido nosacījumiem atbilstošu nevienādību |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Diagnosticējošais darbs matemātikā 8. klasei 2016. gadā, 1.-5.a. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
| 2. | Diagnosticējošais darbs matemātikā 8. klasei 2016. gadā, 5.b-13. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | |
| 3. | Diagnosticējošais darbs matemātikā 8. klasei 2016. gadā, 14.-22.a. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 13 p. | |
| 4. | Diagnosticējošais darbs matemātikā 8. klasei 2016. gadā, 22.b-30. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 14,5 p. |