Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Algebras formulas optimālajam līmenim pēc jaunā standarta 1. daļa | 11. klases matemātikas eksāmena formulas pēc SKOLA 2030. 1.daļa - algebra un sakarības |
| 2. | Darbības ar pakāpēm, pamatlikumi | Pakāpes definīcija, īpašības. Negatīvs kāpinātājs, daļveida kāpinātājs |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Darbības ar pakāpēm, pamatlikumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | 5 likumi. Likuma pirmajai daļai pievelk otro daļu. |
| 2. | Pakāpju īpašību lietošana (reizināšana un dalīšana) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pielieto 3 pakāpju likumus |
| 3. | Pakāpju īpašību lietošana (daļas) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmanto likumu par vienādiem kāpinātājiem. Skaitļa 10 pakāpes |
| 4. | Pakāpju reizinājuma un dalījuma īpašība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Bāzes vienādas - vienādi skaitļi |
| 5. | Pakāpes pārveidošana par daļu | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skaitli a pakāpē (x-b) pārveido par daļu |
| 6. | Pakāpju dalījuma īpašība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Kāpinātāji vienādi |
| 7. | Vesela skaitļa normālforma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas 10 pakāpi. |
| 8. | Skaitļa normālforma | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prot saskaitīt skaitļu normālformas, vienādo 10 pakāpes. |
| 9. | Decimāldaļas normālforma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaitļa normālformas uzrakstīšana. |
| 10. | Izteiksme ar pakāpēm | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sareizina skaitļus un pakāpes. |
| 11. | Izteiksmes pārveidošana par skaitļa 3 pakāpi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Daļveida kāpinātājs, pakāpju reizināšana, dalīšana. Negatīva pakāpe. Pakāpes kāpināšana |
| 12. | Pakāpju pārveidojumi | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Lieto pakāpju likumus: sakne kā daļveida pakāpe, pakāpju reizinājums, pakāpe pakāpē, pakāpju dalījums. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Pakāpju summa (2024) | Citi | zema | 1 p. | Pārveido pakāpju summu. |
| 2. | Pakāpju reizinājums (2019) | Citi | zema | 1 p. | Izmanto pakāpju reizināšanas likumu. 1.daļas 2. uzd. |
| 3. | Reizināšana ar skaitļiem normālformā (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Sareizina skaitļus un pakāpes. 1.daļas 16. uzd. |
| 4. | Pakāpju reizinājums (2018) | Citi | zema | 1 p. | Izmanto pakāpju reizinājuma likumu. 1. daļas 5. uzd. |
| 5. | Izteiksmju salīdzināšana (2016) | Citi | augsta | 5 p. | Salīdzina daļas, kuru saucējā ir pakāpes, jāapskata 6 gadījumi. 3. daļas 1. uzd. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Daļveida kāpinātājs | Citi | vidēja | 2 p. | Savieto likumu. 4; 9; 16 vai 25 kāpina daļveida pakāpē 3/2 |
| 2. | Vesela skaitļa pakāpes | Citi | vidēja | 5 p. | Atbilžu izvēles. 5 piemēri. Kāpinātāji: 2, -2, 1/2, 3/2, -1/2. Bāze 4; 9; 16 vai 25 |
| 3. | n - tās pakāpes sakne no pakāpes | Citi | vidēja | 1 p. | Trešās pakāpes sakne no skaitļa kvadrātā |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Pozitīvs vesels kāpinātājs (5. klase) | 00:00:00 | zema | 7 p. | Izpilda kāpināšanu |
| 2. | Negatīvs vesels kāpinātājs. Normālforma (7. klase) | 00:00:00 | zema | 14 p. | Kāpina negatīvā pakāpē |
| 3. | Daļveida kāpinātājs (10. klase) | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Daļveida pāpinātājs, n-tās pakāpes sakne |
| 4. | Pakāpju īpašības (7. klase) | 00:00:00 | zema | 17 p. | Pielieto likumus |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Darbs stundai. Aritmētika. Skaitļu pakāpes | 00:07:00 | vidēja | 10 p. | Formatīvā vērtēšana, skaitliski piemēri ar vienu variantu. Kāpinātājs - vesels pozitīvs, vesels negatīvs skaitlis, pozitīva daļa, negatīva daļa |
| 2. | Darbs stundai. Atkārtojums. Pakāpju īpašības | 00:07:00 | vidēja | 6 p. | Formatīvā vērtēšana. uzdevumi ar 1 variantu. Pakāpju īpašību lietošana. Ļaut izmantot formulu lapu |