Teorija

Reklāmas iespējams izvietot jebkur. To var pārraidīt televīzijā, radio, demonstrēt pirms kino seansiem, izvietot laikrakstos un žurnālos (tādējādi reklāma tiek piedāvāta noteiktai cilvēku grupai, kas lasa tieši šos preses izdevumus), tās var izvietot publiskās un tirdzniecības vietās, sociālajos tīklos, veidot reklāmas plakātus, bukletus u.c. 
 
10.jpg
19. gadsimta sākuma omnibuss, kurā pie griestiem izvietoti reklāmas plakāti (Deivids Skots)
 
Daži no reklāmu veidiem:
  • Vides jeb ielas reklāma
Reklāma tiek izvietota vidē, reklāmas stendos, uz transporta līdzekļiem. Ar šīs reklāmas palīdzību iespējams pievērst liela cilvēku skaita uzmanību. Šī reklāma sasniedz cilvēku jebkurā diennakts laikā, var veicināt spilgtākus iespaidus. Vides reklāmas nav uzbāzīgas, tās nerada negatīvas emocijas, jo cilvēkam dota izvēles iespēja – iepazīties ar šo reklāmu vai nē.
 
30.jpg
Medikamentu ražošanas uzņēmuma reklāma
  • Reklāma radio
Radio reklāmas sāka pārraidīt 20. gadsimta 20. gados.
Šīs reklāmas ir efektīvas, jo sasniedz lielu cilvēku skaitu vienlaicīgi. Tā tendēta uz noteiktu cilvēku grupu, kas klausās noteiktas radiostacijas. Radio reklāmas jāatkārto biežāk, jo šajās reklāmas nav iespējams nodot vizuālo informāciju, dažkārt cilvēkam aizmirstas dzirdētais.
  • Reklāma televīzijā
Reklāmas laika tirgošanas uzsākšana televīzijā saistās ar 20. gadsimta 50. gadiem.
Tā kā cilvēki daudz laika pavada, skatoties televīziju, tad ar šīs reklāmas palīdzību iespējams īsā laikā nodot informāciju ļoti lielam cilvēku skaitam. Cilvēki dažādi uztver informāciju, daļai cilvēku ir redzes atmiņa, daļai – dzirdes atmiņa. Šīs reklāmas ir efektīvākas – iespējams daudzpusīgāk demonstrēt preci, tās krāsu, formu, akcentēt tās īpašības, nozīmi, radīt asociācijas ar skaņu palīdzību. Skatītājs šo informāciju uztver ar redzi, dzirdi, tā labāk paliek atmiņā.
 
15.JPG
TV reklāmas filmēšana, 1948. gads
 
Atsauce:
https://lv.wikipedia.org/wiki/Reklāma
https://en.wikipedia.org/wiki/Advertisment
Attēli:
Wikipedia. Advertising
Pixabay. Advertisment