Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Pirms Atmodas sākuma | Padomju ikdienas dzīves raksturojums – 70. gadu beigas, 80. gadi. |
| 2. | Divas kultūras | Kultūras neviennozīmīgums padomju okupācijas apstākļos. |
| 3. | Pārmaiņu sākums PSRS, ietekme Baltijā | PSRS kursa maiņa un tā saikne ar procesiem Baltijas republikās. |
| 4. | Atmodu veicinoši procesi 1986.- 1987.g. | 1986. un 1987. gada notikumi, kuriem bija loma sabiedrības aktivizēšanā pārmaiņām. |
| 5. | Atmodas procesi 1988.gada pirmajā pusē | Nozīmīgākie 1988. gada procesi, kuru gaitā aktivizējās aizvien plašāka sabiedrība, paplašinājās brīvības robežas. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Analizē vēstures literatūru | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē prasmi analizēt vēstures avotus, salīdzināt, secināt. |
| 2. | Raksturo attēla vēstījumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Rosina uzmanību, pilnveido prasmi iedziļināties vizuālā vēstures avota detaļās. |
| 3. | Atbildi jautājumus par tekstu | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Pilnveido prasmi veidot loģiskus spriedumus, analizējot tekstu un izvēloties pareizos jēdzienus. |
| 4. | Analizē attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veicina prasmi veidot loģiskus spriedumus, analizējot vizuālo vēstures avotu. |
| 5. | Nosaki vēstures avota informāciju | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Rosina prasmi analizēt, vērtēt informāciju, veikt loģiskus spriedumus. |
| 6. | Atbildi jautājumus par karikatūru | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme vērtēt karikatūras informāciju, saikni ar dzīves formām. |
| 7. | Labo vēstures sagrozījumus tekstā | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Sekmē kritisko domāšanu, prasmi noteikt ideoloģijas ietekmētus formulējumus. |
| 8. | Izvērtē gleznas vēstījumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pilnveido prasmi analizēt vizuālos tēlus, formulēt vēstījuma nozīmi. |
| 9. | Analizē vēstures avotu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido prasmi uztvert tekstu. |
| 10. | Nosaki mākslas tēlu simboliku | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē prasmi saskatīt mākslas simboliku, zemtekstu vēstījumu. |
| 11. | Nosaki personībai atbilstošo raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aktualizē vēstures personību nozīmes izpratni, zināšanas. |
| 12. | Nosaki mākslas tēlu simboliku | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Attīsta valodas lietojumu; sekmē prasmi saskatīt mākslas simboliku, vēstījumu. |
| 13. | Raksturo attēla saturu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi izvērtēt vizuālo avotu, noteikt pareizo formulējumu, identificējot loģikas, jēdzieniskās kļūdas. |
| 14. | Atbildi jautājumu par notikumiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina vēstures faktu, personību zināšanas. |
| 15. | Izvērtē vēstures avotu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pilnveido prasmi analizēt rakstītos avotus; nostiprina vēstures zināšanas. |
| 16. | Saisti vizuālo un rakstīto avotu | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Veicina izpratni par kultūras nozīmi; pilnveido prasmi analizēt vizuālos un rakstītos avotus, nosakot vienojošo. |
| 17. | Nosaki pareizos apgalvojumus | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē zināšanu nostiprināšanu, kritisko domāšanu. |
| 18. | Atlasi faktus par personībām | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina faktu pārzināšanu, personību zināšanas. |
| 19. | Atbildi jautājumu par vēstures avota tekstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido prasmi analizēt tekstu, pilnveido valodas lietojumu - formulējumu dažādību. |
| 20. | Papildini tekstu par Atmodas procesiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Papildina zināšanas par Latvijas simboliem, nostiprina jēdzienu lietojumu. |
| 21. | Analizē vizuālā avota informāciju | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pilnveido prasmes darbam ar vizuālo vēstures avotu, sekmē procesu izpratni. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Padomju režīma ideoloģija un stagnācija | 00:00:00 | vidēja | 14 p. | Testā apkopoti uzdevumi par padomju laika līderiem, ideoloģiju un stagnāciju pirms Atmodas. |
| 2. | Ideoloģijas un kultūras brīvības izpausmes stagnācijas laikā | 00:00:00 | vidēja | 15 p. | Testā apkopoti uzdevumi par dažādām kultūras jomām, ar to saistīto cilvēku uzdrīkstēšanos. |
| 3. | PSRS uzsāktās reformas un to ietekmes sākums | 00:00:00 | vidēja | 17 p. | Testā apkopoti uzdevumi par PSRS uzsākto jauno politiku, tās lomu Atmodas procesu sākuma notikumos. |
| 4. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 25 p. | Testā apkopoti uzdevumi hronoloģiskā secībā - par pāreju no stagnācijas uz Atmodas sākumu. |