Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir atkritumi un kā tie rodas? | Teorijas materiālā apkopota informācija par to, kas ir atkritumi un kā tie veidojas. |
2. | Kādi ir atkritumu veidi un kā tos iedala? | Teorijas materiālā pieejama informācija par atkritumu iedalījumu un apsaimniekošanu. Prasme no standarta: ar piemēriem pamato savu viedokli par atkritumu šķirošanas nepieciešamību un iespējām. |
3. | Kā apsaimnieko atkritumus? | Cilvēki izlieto materiālus un rada atkritumus. Atkritumu šķirošana un otrreizējā pārstrāde ir nepieciešama, lai taupītu dabas resursus un enerģiju. |
4. | Kā pētīt atkritumu ietekmi uz vidi? | Ieteikumi pētījuma plānošanai par atkritumu sadalīšanos. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atkritumu iedalījums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izprot ikdienā sastopamu atkritumu veidus. |
2. | Atkritumu otrreizēja pārstrādes zīmes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst marķējumu, kas norāda iepakojuma iespējamu otrreizēju pārstrādi. |
3. | Atkritumu apsaimniekošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot un spēj izvērtēt dažādas atkritumu apsaimniekošanas darbības, identificējot videi draudzīgākās un mazāk ieteicamās prakses. |
4. | Atkritumu otrreizēja pārstrāde | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kādi priekšnoteikumi jāievēro, lai varētu veikt atkritumu pārstrādi. |
5. | Depozīta sistēma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kas jāievēro, lai nodotu iegādāto iepakojumu depozīta sistēmā. Ietverti arī jautājumi par depozīta punktiem. |
6. | Atkritumu šķirošanas konteineri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sadzīves atkritumu veidi un šķirošana |
7. | Atkritumu šķirošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sadzīves atkritumu veidi un šķirošana |
8. | Pētāmais jautājums par atkritumiem | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Definē pētāmo jautājumu atbilstošai situācijai (pētījums par atkritumiem). |
9. | Lielumi atkritumu pētījumam | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skaidro mainīgos un nemainīgos lielumus pētījumā par atkritumu sadalīšanos. |
10. | Pētījums par atkritumiem mājsaimniecībā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Secina par aktritumu daudzumu mājsaimniecībā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atkritumu apsaimniekošanas darbības | Citi | vidēja | 1 p. | Izprot un spēj izvērtēt dažādas atkritumu apsaimniekošanas darbības, identificējot videi draudzīgākās un mazāk ieteicamās prakses. |
2. | Atkritumu šķirošanas konteineri | Citi | vidēja | 1 p. | Sadzīves atkritumu veidi un šķirošana |
3. | Depozīta sistēma Latvijā | Citi | augsta | 4 p. | Zina, kas jāievēro, lai nodotu iegādāto iepakojumu depozīta sistēmā. Ietverti arī jautājumi par depozīta punktiem. |
4. | Atkritumu šķirošana un pārstrāde | Citi | vidēja | 4 p. | Prot pēc vizuāla attēla noteikti atkritumu veidu. |
5. | Atkritumu eksperimenta pētāmais jautājums | Citi | vidēja | 1 p. | Definē pētāmo jautājumu atbilstošai situācijai (pētījums par atkritumiem). |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā apsaimnieko atkritumus? | 00:30:00 | vidēja | 12 p. | Treniņtests tēmā "Kā apsaimnieko atkritumus?". Uzdevumi par atkritumiem, to veidiem, atkritumu apsaimniekošanu un pētniecisko darbību. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pārbaudes tests tēmā "Kā apsaimnieko atkritumus?" | 00:30:00 | vidēja | 14 p. | Pārbaudes tests par atkritumu apsaimniekošanu. Jautājumi par atkritumu veidiem, apsaimniekošanu un pētniecisko darbību. |