Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Tradicionālie mūzikas instrumenti Latvijā | Teorētiskais materiāls iekļauj informāciju, kas ļauj iepazīt tautas mūzikas instrumentus - stabuli, kokli, āžragu, trīdeksni un sietiņu. |
| 2. | Lauku kapelas un folkloras kopas | Teorētiskais materiāls ietver informāciju par tradicionālajiem izpildītājiem - lauku kapelām un folkloras kopām. |
| 3. | Do un Sol mažora gammas | Teorētiskais materiāls ietver informāciju un atkārtojumu par Do un Sol mažoriem un burtu notāciju. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Tradicionālie mūzikas instrumenti | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prasme atpazīt dažādus tautas instrumentus un iepazīt to spēles principus. Dots attēls ar tautas mūzikas instrumentu. Izvēlas, kā sauc doto mūzikas instrumentu. |
| 2. | Tradicionālie mūzikas instrumenti II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prasme atpazīt dažādu tautas instrumentus un iepazīt to spēles principus. Dots īss apraksts par tautas instrumentu. Atzīmē, kuram mūzikas instrumentam ir dotais apraksts. |
| 3. | Tradicionālie mūzikas instrumenti III | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prasme atpazīt dažādus tautas instrumentus. Doti mūzikas instrumenti nosaukumi ar trūkstošiem burtiem vai zilbēm. Papildina doto vārda fragmentu, lai veidotos pareizs mūzikas instrumenta nosaukums. |
| 4. | Folkloras kopu un lauku kapelu raksturojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina prasmi formulēt savus uzskatus un viedokli par kultūras procesiem, mūzikas izpildītājsastāvu. Doti aprakstu fragmenti par folkloras kopām un lauku kapelām. Papildina doto informāciju ar atbilstošu terminu/jēdzienu. |
| 5. | Perioda uzbūve tautasdziesmā I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt pēc dzirdes un atpazīt nošu rakstā periodu, teikumu, frāzi, motīvu. Dota latviešu tautasdziesma. Nosaka, vai dotais taktu skaits ir motīvs, frāze, teikums vai periods. |
| 6. | Perioda uzbūve tautasdziesmā II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt pēc dzirdes un atpazīt nošu rakstā motīvu, frāzi, teikumu un periodu. Doti latviešu tautasdziesmas fragmenti audio ierakstā. Atzīmē, vai skan periods, teikums, frāze vai motīvs. |
| 7. | Sol mažors – nošu nosaukumi burtu notācijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta iemaņas muzicēšanā izmantot nošu apzīmējumus ar burtiem. Dota Sol mažora gamma ar pazudušām skaņām. Uzraksta pazudušo noti burtu notācijā. |
| 8. | Do mažors – nošu nosaukumi burtu notācijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta iemaņas muzicēšanā izmantot nošu apzīmējumus ar burtiem. Dota Do mažora gamma ar nošu nosaukumiem. Uzraksta prasīto nošu nosaukumu burtu notācijā. |
| 9. | Latviešu tautasdziesma – nošu nosaukumi burtu notācijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Attīsta iemaņas muzicēšanā izmantot nošu apzīmējumus ar burtiem. Doti latviešu tautasdziesmas motīvi. Sakārto doto melodijas fragmentu pareizā secībā, izmantojot burtu notāciju. |
| 10. | Burtu notācija latviešu tautasdziesmas pavadījumam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta iemaņas muzicēšanā izmantot nošu apzīmējumus ar burtiem. Dota latviešu tautasdziesma ar burtu notāciju pavadījumam. Aplūko, analizē un nosaka, kurā taktī ir ieviesusies kļūda burtu notācijā. |
| 11. | Apraksti par folkloras kopām un lauku kapelām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina prasmi formulēt savus uzskatus un viedokli par kultūras procesiem, mūzikas izpildītājsastāvu, priekšnesumu kvalitāti. Dots apraksts par folkloras kopu vai lauku kapelu. Skolēns izvērtē un izvēlas, kurš apraksts ir atbilstošs lauku kapelai vai folkloras kopai. |
| 12. | Lauku kapela vai folkloras kopa audio ierakstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme atpazīt dažādu tautas instrumentu skanējumu un iepazīt to spēles principus. Doti audio ieraksti. Klausās, analizē un nosaka, kurā audio ierakstā skan lauku kapela vai folkloras kopa. |
| 13. | Daudzbalsība latviešu tautasdziesmās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme dziedāt divbalsīgi latviešu tautasdziesmu apdares. Klausās ierakstus, analizē un nosaka, kurā ierakstā skan divbalsība. |
| 14. | Latviešu tautasdziesmas analizēšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nostiprina prasmi formulēt savus uzskatus un viedokli par kultūras procesiem, mūzikas izpildītājsastāvu, priekšnesumu kvalitāti. Dots latviešu tautasdziesmas "Rīga dimd" ieraksts. Klausās, analizē, pēta partitūru un atbild uz dotajiem jautājumiem. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Atbilžu meklēšana par tematā iekļauto teorētisko materiālu | Citi | vidēja | 2 p. | Nostiprina prasmi formulēt savus uzskatus un viedokli par kultūras procesiem, mūzikas izpildītājsastāvu, priekšnesumu kvalitāti. Dots apraksts par tematā iekļautajiem teorētiskajiem materiāliem. Atbild uz jautājumiem, izvēloties un meklējot atbildi no dotā teksta. |
| 2. | Patiesi un nepatiesi apgalvojumi | Citi | augsta | 3 p. | Uzdevumā ietverti patiesi un nepatiesi apgalvojumi par tematā iekļautajiem un aplūkotajiem teorētiskajiem materiāliem un uzdevumiem. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Latvija – mājas – draugi I | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Treniņa testā iekļauti aplūkotie uzdevumi temata ietvaros un satur 1 slēpto uzdevumu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Latvija – mājas – draugi II | 00:40:00 | vidēja | 19 p. | Kontroldarbs iekļauj uzdevumus, kuri aplūkoti temata ietvaros, kā arī satur 1 slēpto uzdevumu. |