Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Satura rādītājs | |
| 2. | Informācija par eksāmenu |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļas 1. uzdevums. Šūnas uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādas ir atšķirības starp eikariotu un prokariotu šūnām. |
| 2. | 1. daļas 2. uzdevums. Aminoskābju kodēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc RNS kodu tabulas nosaka konkrētu aminoskābi. |
| 3. | 1. daļas 3. uzdevums. Enzīmu darbības princips | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, ka enzīmi un substrāti darbojas pēc atslēgas-slēdzenes principa. |
| 4. | 1. daļas 4. uzdevums. Difūzija šūnās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā šūnas ir pielāgojušās difūzijas procesam. |
| 5. | 1. daļas 5. uzdevums. Atvārsnītes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro atvārsnītes darbības pamatprincipus. |
| 6. | 1. daļas 6. uzdevums. Gāzu maiņa plaušās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot gāzu maiņas procesu plaušu alveolās. |
| 7. | 1. daļas 7. uzdevums. Refleksa loks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā bojājumi refleksa lokā ietekmē refleksu. |
| 8. | 1. daļas 8. uzdevums. Dihibrīdiskā krustošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka dihibrīdiskās krustošanas rezultātus. |
| 9. | 1. daļas 9. uzdevums. Ciltskoks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē ciltskoka shēmu, nosakot ģimenes locekļu genotipus. |
| 10. | 1. daļas 10. uzdevums. Mitoze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Kārto mitozes fāzes pareizā secībā. |
| 11. | 1. daļas 11. uzdevums. Dzimumšūnas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā nosaka hromosomu skaitu dzimumšūnās. |
| 12. | 1. daļas 12. uzdevums. Populāciju izmaiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro populācijas izmaiņu cēloņus. |
| 13. | 1. daļas 13. uzdevums. Oglekļa aprite dabā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro oglekļa aprites ciklu dabā. |
| 14. | 1. daļas 14. uzdevums. Sugu mainība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kas izraisa sugu mainību. |
| 15. | 1. daļas 15. uzdevums. Filoģenētiskais koks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Orientējas filoģenētiskajā kokā, spēj izdarīt secinājumus. |
| 16. | 1. daļas 16. uzdevums. Augu sistemātika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādas ir segsēkļu pazīmes. |
| 17. | 1. daļas 17. uzdevums. Kukaiņu noteicējs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot noteicēju, nosaka kukaiņu kārtu. |
| 18. | 1. daļas 18. uzdevums. Antibiotikas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc datiem nosaka antibiotiku iedarbību uz baktērijām. |
| 19. | 1. daļas 19. uzdevums. DNS elektroforēze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Spēj noteikt radniecīgus organismus, izmantojot DNS "pirkstu nospiedumu" metodi. |
| 20. | 1. daļas 20. uzdevums. Biotehnoloģijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc attēla atpazīst biotehnoloģisko procesu. |
| 21. | 2. daļas 1.1. uzdevums. Augu sistemātika | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka auga sistemātisko piederību, raksturo morfoloģiskos kritērijus. |
| 22. | 2. daļas 1.2. uzdevums. Tēzes-antitēzes noteicējs | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc filoģenētiskā koka spēj izveidot tēzes-antitēzes noteicēju. |
| 23. | 2. daļas 1.3. uzdevums. Selekcija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizē dažādu augu krustošanas iespējas. |
| 24. | 2. daļas 1.4. uzdevums. Monohibrīdiskā krustošana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skaidro pazīmju iedzimšanas ģenētiskās likumsakarības. |
| 25. | 2. daļas 2.1. uzdevums. Barošanās tīkls | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka organismu lomu ekosistēmas barošanās tīklā. |
| 26. | 2. daļas 2.2. uzdevums. Izmaiņas barošanās tīklā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pamato iespējamās izmaiņas ekosistēmā. |
| 27. | 2. daļas 2.3. uzdevums. Pūšanas process | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro eksperimenta rezultātus. |
| 28. | 2. daļas 2.4. uzdevums. Pūšanas process | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro pūšanas procesa rezultātu. |
| 29. | 2. daļas 2.5. uzdevums. Bioloģisko atkritumu šķirošana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pamato bioloģisko atkritumu šķirošanas nepieciešamību. |
| 30. | 2. daļas 3.1. uzdevums. Vējbaku izraisītās sekas - datu analīze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izmantojot datus, pamato slimības izplatību dažādās vecuma grupās. |
| 31. | 2. daļas 3.2. uzdevums. Vakcinācijas nozīmība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izmantojot diagrammas datus pamato vakcinācijas nepieciešamību. |
| 32. | 2. daļas 3.3. uzdevums. Vīrusa inkubācija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc tabulā dotajiem datiem, izdara secinājumus par vīrusa inkubācijas periodu. |
| 33. | 2. daļas 3.4. uzdevums. Imunizācija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pamato imunitātes veidus. |
| 34. | 2. daļas 4.1. uzdevums. Bioetanols | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizē datus par bioetanola ražošanu Latvijā. |
| 35. | 2. daļas 4.2. uzdevums. Bioetanola ražošanas ietekme uz vidi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pamatoti argumentē par bioetanola ražošanas procesa ietekmi uz vidi. |
| 36. | 2. daļas 4.3. uzdevums. Anaerobā elpošana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro anaerobās elpošanas procesu. |
| 37. | 2. daļas 4.4. uzdevums. Etanola ražošana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izmantojot dotos datus, pamato augļu izmantošanu etanola ražošanā. |
| 38. | 3. daļas 1.1. uzdevums. Kompleksais pētījums. Pētījuma lielumi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēc dotā pētījuma apraksta nosaka pētījuma lielumus - neatkarīgo, atkarīgo un fiksētos. |
| 39. | 3. daļas 1.2. uzdevums. Kompleksais pētījums. Hipotēze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotā pētījuma apraksta formulē pētījuma hipotēzi. |
| 40. | 3. daļas 1.3. uzdevums. Kompleksais pētījums. Pētījuma piederumi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izmantojot pētījuma aprakstu, izveido nepieciešamo pētījuma piederumu sarakstu. |
| 41. | 3. daļas 1.4. uzdevums. Kompleksais pētījums. Darba gaita | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Veido darba gaitas aprakstu, aprakstot, kā tiks mainīti neatkarīgie lielumi, mērīti atkarīgie. |
| 42. | 3. daļas 2.1. uzdevums. Kompleksais pētījums. Datu aprēķini | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veic nepieciešamos aprēķinus, balstoties uz dotajiem datiem. |
| 43. | 3. daļas 2.2. uzdevums. Kompleksais pētījums. Datu analīze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizē pētījuma rezultātus, skaidro rezultātus. |
| 44. | 3. daļas 2.3. uzdevums. Kompleksais pētījums. Pētījuma izvērtējums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iesaka uzlabojumus pētījuma rezultātu precizēšanai un uzlabošanai. |
| 45. | 3. daļas 2.4. uzdevums. Kompleksais pētījums. Secinājumi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izvērtējot eksperimenta rezultātus, izdara secinājumus. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Centralizētais eksāmens bioloģijā II 2025. g., 1. daļa | 00:50:00 | vidēja | 20 p. | |
| 2. | Centralizētais eksāmens bioloģijā II 2025. g., 2. daļa | 02:00:00 | vidēja | 40 p. | |
| 3. | Centralizētais eksāmens bioloģijā II 2025. g., 3. daļa | 01:00:00 | vidēja | 20 p. | |
| 4. | Centralizētais eksāmens bioloģijā II 2025. g. | 03:50:00 | vidēja | 80 p. |