Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vārda leksiskā nozīme | Izprast, kas ir vārda leksiskā nozīme |
2. | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi | Izprast, kas ir viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi |
3. | Tiešā un pārnestā nozīme | Izprast, kā veidojas tiešā un pārnestā nozīme. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jēdzieni | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīt jēdzienus. |
2. | Vārda pamatnozīme | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīt vārda pamatnozīmi. |
3. | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot, izmantojot vārdnīcu, noteikt vārda nozīmi (viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi). |
4. | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Darbs ar vārdnīcu - vārda nozīme, viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi. |
5. | Vārda nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atzīmēt tekstā izmantoto vārda nozīmi. |
6. | Tiešās un pārnestās nozīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sagrupēt vārda tiešās un pārnestās nozīmes. |
7. | Vārda nozīmes skaidrojums I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīt vārda nozīmi tekstā pēc dotā skaidrojuma. |
8. | Vārda tiešā un pārnestā nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārnestā nozīmē lietota vārdu savienojuma atšķiršana no vārdu savienojumiem, kas lietoti tiešā nozīmē. |
9. | Vārda dažādo nozīmju noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Noteikt, kura no dotajām vārda nozīmēm izmantota katrā no teikumiem. |
10. | Daudznozīmīgi vārdi | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Darbs ar vārdnīcā dotām daudznozīmīgu vārdu nozīmēm un to atklāsmi teikumā. |
11. | Vārdu tēlainās nozīmes iesaiste teikumos. | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Atpazīt prasīto vārda nozīmi un likt pieturzīmes teikumā. |
12. | Vārda pārnestā nozīme | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Atpazīt vārda pārnesto nozīmi. |
13. | Daudznozīmīgu vārdu nozīmes | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Atpazīt teikumā izmantoto vārda nozīmi. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda tiešā un pārnestā nozīme | Citi | vidēja | 2 p. | Veidot vārdu savienojumus pārnestā nozīmē. |
2. | Vārda nozīmes skaidrojums II | Citi | augsta | 4 p. | Prast noteikt vārda kontekstuālo nozīmi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda nozīmes | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Vingrināties vārda nozīmju noteikšanā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda nozīmju skaidrojums | 00:40:00 | vidēja | 24 p. | Pārbaudīt zināšanas par vārdu nozīmēm. |