Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vārda nozīme | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi |
2. | Aptauja | Skolēns izprot, kas ir aptauja. Prot izveidot vienkāršus aptaujas jautājumus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sporta spēles vai sporta veida noteikšana, izlasot aprakstu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Spēj izvēlēties spēles aprakstam atbilstošu nosaukumu. |
2. | Vārda un tā nozīmes saskaņošana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Spēj atrast vārdam atbilstošo skaidrojumu. |
3. | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izprot atšķirību starp vārdiem tiešajā un pārnestajā nozīmē. |
4. | Vārda nozīme tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj noteikt vārda nozīmi kontekstā. Prot izvēlēties pareizo tekstu, kurā atklājas īstā vārda nozīme. |
5. | Spēles vai sporta veida nosaukuma pievienošana aprakstam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj atrast spēles veidam atbilstošo nosaukumu. |
6. | Daudznozīmīgu vārdu nozīme teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot daudznozīmīgu vārdu dažādās nozīmes. Prot atrast vārda pareizo nozīmi teikumā. |
7. | Atbilstošākais jautājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot aptaujas veidošanu, prot sameklēt atbilstošāko aptaujas jautājumu. |
8. | Daudznozīmīgi vārdi tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot daudznozīmīgus vārdus. Prot atrast daudznozīmīgu vārdu tekstā, kur vārds lietots tikai vienā nozīmē. |
9. | Vārds pārnestā nozīmē tautasdziesmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atrast tautasdziesmās pārnestā nozīmē lietotu vārdu. |
10. | Vārds pārnestajā nozīmē ielikts teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izdomāt, kāds vārds būtu nepieciešams teikumā, lai veidotos pārnestā nozīme. |
11. | Vārds pārnestā nozīmē teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns prot atrast un izvēlēties pareizo vārdu tā, lai teikums būtu pārnestajā nozīmē. |
12. | Aptaujas nosaukums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj no jautājumiem izdomāt aptaujas tēmu un nosaukumu. |
13. | Dotajam skaidrojumam atbilstoša vārda piemeklēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atrast vārdam atbilstošo skaidrojumu, izvēloties no diviem variantiem. |
14. | Vārdu izvēle pēc nosacījumiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot izvēlēties nosacījumam atbilstošu vārdu, prot ievietot vārdu teikumā nepieciešamajā formā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Liekais vārds | Citi | vidēja | 2 p. | Spēj vārdu rindā saskatīt kopīgo pazīmi – viennozīmīgi vārdi, daudznozīmīgi vārdi, sinonīmi – un atrast vārdu, kas neiederas. |
2. | Liekais jautājums | Citi | augsta | 3 p. | Izprot aptaujas veidošanu, prot noteikt, kurš jautājums aptaujas anketā ir lieks. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi. Aptauja | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Prot atšķirt viennozīmīgus vārdus no daudznozīmīgiem vārdiem. Izprot, kas ir aptauja. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi | 00:40:00 | vidēja | 25 p. | Prot noteikt viennozīmīgus vārdus un daudznozīmīgus vārdus. Izprot, kā veido aptauju. |