Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Gatavošanās 9. klases 2026. gada CE latviešu valodā | Ir izpratne par CE norisi. |
2. | Leksikoloģijas termini. Vārdu nozīmes. Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi. Tiešā un pārnestā nozīme | |
3. | Sinonīmi. Antonīmi | Zina un prot lietot sinonīmus kā savas valodas bagātināšanas līdzekļus. Lieto iederīgas vārdu grupas tēlainības radīšanai un stila pilnveidei tekstā. (3.1.1.) |
4. | Homonīmi, homoformas, homogrāfi | Zina un prot lietot homonīmus un homoformas, arī homogrāfus, kā savas valodas bagātināšanas līdzekļus. Lieto iederīgas vārdu grupas tēlainības radīšanai un stila pilnveidei tekstā. (3.1.1.) |
5. | Aizguvumi. Svešvārdi. Barbarismi. Profesionālismi. Termini. Apvidvārdi. Vecvārdi. Jaunvārdi. Slengs | Aizguvumi (senāki aizguvumi, barbarismi, internacionālismi). Termini, profesionālismi. Apvidvārdi. Jaunvārdi, okazionālismi. |
6. | Frazeoloģismi |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi. Vārda tiešās un pārnestās nozīmes noteikšana | 00:40:00 | vidēja | 36 p. | Izprot vārda daudznozīmību un funkcionalitāti dažādu stilu tekstos. Nosaka vārda nozīmi kontekstā. Analizē tiešā un pārnestā nozīmē lietotu vārdu lietderīgumu un efektivitāti dažādās saziņas situācijās. |
2. | Sinonīmu un antonīmu noteikšana. Homonīmu un homoformu lietojums | 00:40:00 | vidēja | 48 p. | Analizē sinonīmu, antonīmu, homonīmu (homoformu) lietojumu |
3. | Svešvārdi. Vecvārdi. Apvidvārdi | 00:40:00 | vidēja | 34 p. | Pēta, kā valodā mainās vārda nozīmes (gan rodoties jauniem variantiem, gan zūdot). Mērķtiecīgi pilnveido vārdu krājumu atbilstoši savām interešu jomām. |
4. | Slenga vārdi. Žargonismi. Jaunvārdi. Vecvārdi. Barbarismi | 00:40:00 | vidēja | 34 p. | Pazīst un prot lietot dažādu leksisko grupu vārdus. |
5. | Frazeoloģismu nozīme, lietojums | 00:40:00 | vidēja | 24 p. | Izprot frazeoloģisma lietojumu. |