9.
martā
Diagnosticējošais darbs
MATEMĀTIKĀ 3. KLASEI
Teorija
Izpēti domu gaitu, kā aprēķina taisnleņķa trijstūra malas garumu, izmantojot trigonometriskās sakarības.

Dots:
Jāaprēķina: \(AC\)
Risinājums.
1) Atbildi uz jautājumu: vai ir nepieciešams izmantot hipotenūzu (dota vai jāaprēķina)?
Jā, jāaprēķina hipotenūzu, tātad lieto sinusu () vai kosinusu ().
2) Atbildi uz jautājumu: vai jāizmanto pretkateti vai piekateti?
Redzam, ka dota katete, kas ir pretim leņķim \(C\), tātad — pretkatete.
3) Atceries sakarību: .
Ievēro, ka hipotenūza vienmēr ir saucējā (zem daļsvītras).
Uzraksti sakarību ar dotajiem lielumiem.
Noskaidro, cik ir .
Ja esi aizmirsis no pamatskolas, vari izmantot trigonometrisko riņķi, kas ir vidusskolēnu matemātikas formulu lapā, skat zemāk.
No trigonometriskā riņķa var nolasīt, ka
Turpina risināt vienādojumu kā proporciju.
Vēlams saucējā neatstāt sakni.
Šis pārveidojums nav obligāts, par tā nepildīšanu eksāmenā vērtējumu nesamazina.
Atbilde.
jeb Formulu lapa