Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Algebras formulas optimālajam līmenim pēc jaunā standarta 1. daļa | 11. klases matemātikas eksāmena formulas pēc SKOLA 2030. 1.daļa - algebra un sakarības |
| 2. | Saskaitīšanas likums | 7. klases atkārtojums. |
| 3. | Reizināšanas likums | 7. klases atkārtojums. |
| 4. | Faktoriāls | Skaitļa faktoriāls. faktoriāla pieraksts, pārveidojumi. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Saskaitīšanas likums I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas vienu elementu no 4 kopām. |
| 2. | Saskaitīšanas likums II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas vienu elementu no trim kopām. |
| 3. | Reizināšanas likums I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Par apģērba izvēli. |
| 4. | Reizināšanas likums II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Komplektu skaita noteikšana ( 3 elementu izlase). |
| 5. | Reizināšanas likums III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Par rotaļlietu izvēli. |
| 6. | Saskaitīšanas un reizināšanas likumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | 4 piemēri izpratnei par reizināšanas un saskaitīšanas likuma lietošanu. |
| 7. | Trīsciparu skaitļu skaits | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Cipari nedrīkst atkārtoties, dota arī 0. |
| 8. | Četrciparu skaitļu skaits | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Cipari nedrīkst atkārtoties, dota arī 0. |
| 9. | Četrciparu pāra skaitļi I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Cipari drīkst atkārtoties, nav dota 0. |
| 10. | Četrciparu pāra skaitļi II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Cipari nedrīkst atkārtoties, jādalās ar 2, dota arī 0 |
| 11. | Trīsciparu pāra skaitļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Cipari nedrīkst atkārtoties, jādalās ar 2, dota arī 0 |
| 12. | Cik telefona numurus var izveidot | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | 2 jaut. Ja cipari drīkst atkārtoties un ja cipari nedrīkst atkārtoties. |
| 13. | Ceļu izvēles | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka ceļu izvēļu skaitu (bez dota zīmējuma). |
| 14. | Ceļu izvēles. Grafs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dažādo ceļu noteikšana (ar dotu zīmējumu). |
| 15. | Rokasspiedienu skaits | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izpratne par to, kad skaitu dala ar 2, kad nedala |
| 16. | Faktoriāla definīcijas lietošana I | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skaitļa faktoriālu raksta kā reizinājumu līdz noteiktam faktoriālam. |
| 17. | Faktoriāla definīcijas lietošana II | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skaitļa faktoriālu raksta kā reizinājumu līdz noteiktam faktoriālam. |
| 18. | Faktoriālu starpības pārveidošana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skaitļa faktoriālu starpību sadala reizinātājos. |
| 19. | Izteiksmes ar faktoriālu vērtība I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaitļa faktoriālu starpību sadala reizinātājos, tad īsina. |
| 20. | Izteiksmes ar faktoriālu vērtība II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaitļa faktoriālu reizinājumu saīsina ar faktoriālu. |
| 21. | Faktoriālu saīsināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izpratne par faktoriāla īpašību lietošanu |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kombinatorika ar skaitļiem (2023) | Citi | vidēja | 3 p. | Uzraksta skaitļus, ja zināma ciparu summa. |
| 2. | Četrciparu skaitu skaits (2019) | Citi | zema | 1 p. | Nosaka skaitļu skaitu. Zina, ka skaitlis nesākas ar null. 1.daļas 17. uzd. i |
| 3. | Kombinatorika par skaitļu veidošanu (2017) | Citi | zema | 4 p. | Cik dažādus skaitļus var izveidot. Cipari atkārtojas. 2. daļas 9. uzd. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kombinatorikas likums I | Citi | zema | 1 p. | Vienkāršs uzdevums ar saskaitīšanas likumu. |
| 2. | Kombinatorikas likums II | Citi | zema | 1 p. | Saskaitīšanas likuma izmantošana. |
| 3. | Kombinatorikas likums III | Citi | zema | 1 p. | Reizināšanas likuma izmantošana (4 elementi) |
| 4. | Cik skaitļus, kas dalās ar 2, var izveidot | Citi | vidēja | 3 p. | Cipari drīkst atkārtoties, nav dota 0 |
| 5. | Cik dažādus skaitļus var izveidot | Citi | vidēja | 2 p. | Cipari nedrīkst atkārtoties, dota arī 0 |
| 6. | Cik pāra skaitļus var izveidot | Citi | augsta | 2 p. | Cipari nedrīkst atkārtoties, jādalās ar 2, dota arī 0 |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kombinatorika. Saskaitīšanas un reizināšanas likums | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | |
| 2. | Kombinatorika. Cipari un skaitļi | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Pārbaudi zināšanas par cipariem un skaitļiem! |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Faktoriāls | 00:20:00 | vidēja | 7 p. | Veic pārveidojumus ar faktoriāliem. |