Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Reizina un dala ar 3 | Veidot izpratni, ko nozīmē reizināt un dalīt ar 3. Reizināt ar 3 nozīmē ņemt attiecīgi 3 tādus daudzumus. Dalīt ar 3 nozīmē vai nu sadalīt attiecīgi 3 vienādās daļās un pateikt, cik ir katrā daļā, vai arī dalīt daļās attiecīgi pa 3 un pateikt, cik ir daļu. (M.Li.3.) |
| 2. | Reizina un dala ar 4 | Veidot izpratni, ko nozīmē reizināt un dalīt ar 4. Reizināt ar 4 nozīmē ņemt attiecīgi 4 tādus daudzumus. Dalīt ar 4 nozīmē vai nu sadalīt attiecīgi 4 vienādās daļās un pateikt, cik ir katrā daļā, vai arī dalīt daļās attiecīgi pa 4 un pateikt, cik ir daļu. (M.Li.3.) |
| 3. | Darbību secība izteiksmēs | Ja vairākdarbību izteiksmē ir reizināšana un dalīšana, aprēķinot izteiksmes vērtību, reizināšanu un dalīšanu izpilda pirms saskaitīšanas un atņemšanas. (M.Li.3.) Ja izteiksmē ir iekavas, tās risina pirmās. |
| 4. | Noderīgo lietu stūrītis | Papildmateriāls reizināšanas ar 3 un 4 apguvē. Video dziesmas, video pamācības. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Reizināt ar 3. Trūkstošais skaitlis virknē | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atrod sakarību virknē un ieraksta trūkstošo skaitli. |
| 2. | Skaitļa 3 reizinājumi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina reizrēķina zināšanas, reizinot skaitli 3 vai ar 3. |
| 3. | Reizināt ar 3. Nezināmais reizinātājs | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka nezināmo reizinātāju. Nostiprina reizrēķina zināšanas, reizinot skaitli 3 vai ar 3. |
| 4. | Reizinājuma un summas salīdzināšana (ar 3) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Salīdzina reizinājumu un summu. |
| 5. | Reizinājumi ar 2 un 3. Aprēķinu kvadrāts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot reizināt ar 2 un 3. Saskata sakarības aprēķinu kvadrātā, lai tiktu līdz prasītajam rezultātam. |
| 6. | Reizinātāju noteikšana. Piramīda | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka nezināmo reizinātāju, zinot reizrēķinu ar 2 un 3. |
| 7. | Reizināšana ar 3 un 4. Rūtiņu laukums un atbilstošais reizinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka rūtiņu skaitu figūrā ar reizinašanas darbību. Reizina ar 3 un 4. |
| 8. | Reizināšana ar 4. Ja par vienu vairāk | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Raksta trūkstošo reizinātāju vienādībā, izprotot, ka vienādu skaitļu saskaitīšanu var aizvietot ar reizināšanu. |
| 9. | Skaitļa 4 reizinājumi | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Trenē reizrēķina zināšanas, reizinot skaitli 4 vai ar 4. |
| 10. | Reizināšana ar 3 un 4. Nezināmais reizinātājs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka nezināmā burta vērtību, lietojot reizrēķina zināšanas. |
| 11. | Reizināšana ar 3 un 4. Reizinājumi tabulā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Aizpilda tukšās vietas tabulā ar skaitļu 3 un 4 reizinājumiem. |
| 12. | Reizināšana ar 2, 3, 4. Cik riteņu kopā? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izmanto reizināšanas prasmes, lai veiktu aprēķinus - cik riteņu kopā? |
| 13. | Kopējais kāju skaits dažādām radībām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Teksta uzdevums ar 3 darbībām. Reizināšana un saskaitīšana. Kāju skaits. |
| 14. | Darbību secība a*b+c | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina izteiksmi, ievērojot darbību secību. Reizināšana, saskaitīšana, iekavas. |
| 15. | Darbību secība (a+b)c | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina izteiksmi, ievērojot darbību secību. Reizināšana, saskaitīšana, iekavas. |
| 16. | Vienādības izveidošana no dotajiem skaitļiem. Darbību secība | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Dotajā izteiksmē ievieto rezultātam atbilstošus skaitļus, ievērojot darbību zīmes. |
| 17. | Dalīšana ar 3 | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Dala ar 3. |
| 18. | Dalīt ar 3. Nezināmais skaitlis | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka nezināmo reizinātāju. Nostiprina reizrēķina zināšanas, reizinot skaitli 3 vai ar 3. |
| 19. | Dalīšana tabulā. 3 piemēri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Dalīšana tabulā |
| 20. | Darbību secība. a:b+c un a+b:c | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Risina izteiksmi, ievērojot darbību secību. Dalīšana, saskaitīšana, iekavas. |
| 21. | Palielini, samazini (par/reižu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izprot jēdzienus: palielināt par, samazināt par, palielināt ... reižu, samazināt ... reižu. |
| 22. | Cik reižu? Par cik? Cik kopā? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina sadzīves uzdevumu, izprotot jēdzienus: par cik? cik reižu? cik kopā? |
| 23. | Nauda. Dalīt 3 vai 4 vienādās daļās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina kopējo naudas summu galvā. Dala doto naudas summu 3 vai 4 vienādās daļās. |
| 24. | Pogas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Risina situāciju uzdevumus, kur dala (pāra skaitļus līdz 20) divās vienādās daļās. |
| 25. | Picas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina sadzīves uzdevumu, izmantojot dalīšanas, atņemšanas prasmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Reizināt ar 3. Objektu grupas | Citi | zema | 3 p. | Nosaka objektu skaitu un grupas. Aprēķina daudzumu. |
| 2. | Reizināšana ar 3. Par vienu mazāk | Citi | vidēja | 1 p. | Raksta trūkstošo reizinātāju vienādībā, izprotot, ka vienādu skaitļu saskaitīšanu var aizvietot ar reizināšanu. |
| 3. | Darbību secība a*(b-c) | Citi | vidēja | 1 p. | Risina izteiksmi, ievērojot darbību secību. Reizināšana, saskaitīšana, iekavas. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Reizināšana un dalīšana ar 3, 4 | 00:30:00 | vidēja | 16 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi reizināt un dalīt ar 3, 4, atrast nezināmo, risināt saistītajā pierakstā, pielietot reizināšanas un dalīšanas prasmi sadzīves uzdevumos. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā reizina un dala ar 3, 4? | 00:30:00 | vidēja | 23 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda prasmi reizināt un dalīt ar 3, 4, atrast nezināmo, risināt saistītajā pierakstā, pielietot reizināšanas un dalīšanas prasmi sadzīves uzdevumos. |