Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts | 
|---|---|---|
| 1. | Ievads vēstures zinātnē | Apgūstamās zināšanas un prasmes. | 
| 2. | Kas ir vēsture | Kāpēc ir svarīgi zināt vēsturi, kā strādā vēsturnieki. | 
| 3. | Agrāk un tagad. Laika skaitīšana. | Laika skaitīšanas vēsture, kalendāra izveidošana, laika vienības. | 
| 4. | Vēstures avoti | Kas ir vēstures avoti, vēstures avotu veidi. | 
| 5. | Kas un kā pēta vēsturi | Vēstures palīgnozares: arheoloģija, antropoloģija, etnogrāfija, heraldika, ģenealoģija, numismātika; citu zinātņu loma. | 
| 6. | Kā strādā arheologi | Kas ir arheoloģiskie objekti, ko pēta arheologi, kas ir pētīšanas priekšmets, pētīšanas metodes. | 
| 7. | Vēstures liecību krātuves | Arhīvi, ievērojamākie Latvijas muzeji, to raksturojums. | 
| 8. | Vēsture cilvēku atmiņās | Atmiņu kā vēstures avota nozīmes, īpatnību raksturojums. | 
| 9. | Vēstures mīklas un noslēpumi | Ieskats vēstures iespējās noskaidrot visu par vēsturi un neatklātajos noslēpumos. | 
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Izvēlies pareizo atbildi par vēsturi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Iegūto zināšanu pārbaude - vēstures zinātne, vēsturnieki. | 
| 2. | Atbildi jautājumu par vēsturi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē izpratni par vēstures nozīmi. | 
| 3. | Analizē spriedumus par vēsturi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē prasmi lasīt un analizēt domātāju tekstus. | 
| 4. | Nosaki pareizo atbildi par laika skaitīšanu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zināšanu pārbaude, nostiprināšana. | 
| 5. | Izvēlies pareizo atbildi - laika skaitīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Mūsdienu laika skaitīšanas sistēmas ieviešana. | 
| 6. | Izvērtē apgalvojumus par vēstures zinātni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iegūto zināšanu nostiprināšana. | 
| 7. | Nosaki pareizo gadsimtu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē izpratni par laika noteikšanu, jēdzienu lietojumu. | 
| 8. | Atbildi jautājumu par laika noteikšanu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Zināšanu, izpratnes papildināšana, nostiprināšana. | 
| 9. | Atbildi jautājumu par laika noteikšanu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Zināšanu, izpratnes papildināšana, nostiprināšana. | 
| 10. | Nosaki vēstures avota veidu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina apgūtās zināšanas par vēstures avotu veidiem, grupēšanu. | 
| 11. | Raksturo vēstures avotu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina apgūtās zināšanas par vēstures avotu veidiem, grupēšanu. | 
| 12. | Sagrupē vēstures avotus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārbauda un nostiprina zināšanas par vēstures avotu grupām. | 
| 13. | Nosaki, kurš ir vēstures avots | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina prasmi izvērtēt, noteikt vēstures avotus. | 
| 14. | Nosaki, kurš ir atbilstošais vēstures avots | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina apgūtās zināšanas par vēstures avotiem. | 
| 15. | Konstatē vēstures zinātnes nozari | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina apgūtās zināšanas par vēstures zinātnes nozari. | 
| 16. | Konstatē vēstures zinātnes nozari | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina apgūtās zināšanas par vēstures nozarēm. | 
| 17. | Izvēlies pareizo atbildi par vēstures pētīšanu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Nostiprina zināšanas par vēstures zinātnes sadarbību ar citām zinātnēm. | 
| 18. | Pēti vēstures avotu un atbildi jautājumus | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Sekmē prasmi pētīt vēstures avotus. | 
| 19. | Grupē vēstures zinātnes nozares ar to raksturojumiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārbauda un nostiprina zināšanas par vēstures zinātnes nozarēm. | 
| 20. | Raksturo vēstures avotu, nosaki vēstures nozari | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē prasmi pētīt, analizēt vēstures avotu. | 
| 21. | Raksturo vēstures avotu, nosaki vēstures nozari | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē prasmi pētīt, analizēt vēstures avotu. | 
| 22. | Analizē un salīdzini vēstures avotus | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Sekmē prasmi strādāt ar vairākiem vēstures avotiem. | 
| 23. | Atbildi jautājumu par iespējamiem pētījumiem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina apgūtās zināšanas par pētījumu iespējām. | 
| 24. | Nosaki arheoloģiskā pieminekļa veidu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sekmē izpratni, prasmi veikt secinājumus. | 
| 25. | Nosaki arheologa pētāmo objektu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas par arheologa darbu. | 
| 26. | Atbildi jautājumu par iespējamiem atradumiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina apgūtās zināšanas par arheologu darbu. | 
| 27. | Izvēlies pareizo atbildi par vēstures liecību krātuvēm | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Nostiprina zināšanas par vēstures liecību glabāšanu Latvijā - par muzejiem. | 
| 28. | Nosaki muzeja krājumus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina apgūtās zināšanas par vēstures muzeju specifiku. | 
| 29. | Izvēlies pareizo aprakstu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Pārbauda zināšanas par senatnes dzīves formām, sekmē zināšanu apguvi. | 
| 30. | Pazīsti ievērojamu muzeju | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Diagnosticē zināšanas, pieredzi par ievērojamākiem muzejiem Latvijā. | 
| 31. | Apgūsti jēdzienu formulējumus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda un nostiprina lietoto jēdzienu zināšanas. | 
| 32. | Izvēlies pareizo atbildi par saturu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē zināšanu par atmiņu lomu vēsturē pielietojumu. | 
| 33. | Vērtē izteikumus par mutvārdu liecību nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē izpratni par mutvārdu vēstures avotu lomu, prasmi analizēt tekstu. | 
| 34. | Iepazīsti Latvijas akmeņu noslēpumus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ļauj iegūt zināšanas par Latvijas akmeņu nozīmi, sekmē precīzu formulējumu iemaņas. | 
| 35. | Izvēlies atbilstošo vēstures noslēpumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ļauj veikt secinājumus, apzināt vēstures neatklātos jautājumus. | 
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Atbildi jautājumus par vēsturi | Citi | zema | 2 p. | Sekmē jēdzienu izpratni, lietojumu. | 
| 2. | Papildini teikumus par vēsturi | Citi | vidēja | 2 p. | Zināšanu, izpratnes nostiprināšana, pārbaude. | 
| 3. | Nosaki laika vienību | Citi | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas par laika vienībām. | 
| 4. | Izvēlies vēstures avotus | Citi | zema | 1 p. | Pārbauda zināšanas par vēstures avotu klasifikāciju. | 
| 5. | Izvēlies pareizo atbildi par vēstures nozari | Citi | augsta | 1 p. | Pārbauda zināšanas par vēstures zinātnes palīgnozarēm. | 
| 6. | Sakārto pareizā secībā pētījuma posmus | Citi | augsta | 4 p. | Sniedz iespēju pārbaudīt izpratni par pētniecisko darbību secību. | 
| 7. | Izvēlies pareizo atbildi par vēstures liecību krātuvēm | Citi | zema | 1 p. | Sniedz iespēju apzināt muzeju nozīmi. | 
| 8. | Nosaki jēdzienam atbilstošo formulējumu | Citi | vidēja | 3 p. | Pārbauda jēdzienu lietojuma, izpratnes iemaņas. | 
| 9. | Atbildi jautājumus par vēsturi | Citi | zema | 2 p. | Sekmē jēdzienu izpratni, lietojumu. | 
| 10. | Papildini teikumus par vēsturi | Citi | vidēja | 2 p. | Zināšanu, izpratnes nostiprināšana, pārbaude. | 
| 11. | Nosaki laika vienību | Citi | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas par laika vienībām. | 
| 12. | Izvēlies vēstures avotus | Citi | zema | 1 p. | Pārbauda zināšanas par vēstures avotu klasifikāciju. | 
| 13. | Izvēlies pareizo atbildi par vēstures nozari | Citi | augsta | 1 p. | Pārbauda zināšanas par vēstures zinātnes palīgnozarēm. | 
| 14. | Sakārto pareizā secībā pētījuma posmus | Citi | augsta | 4 p. | Sniedz iespēju pārbaudīt izpratni par pētniecisko darbību secību. | 
| 15. | Izvēlies pareizo atbildi par vēstures liecību krātuvēm | Citi | zema | 1 p. | Sniedz iespēju apzināt muzeju nozīmi. | 
| 16. | Nosaki jēdzienam atbilstošo formulējumu | Citi | vidēja | 3 p. | Pārbauda jēdzienu lietojuma, izpratnes iemaņas. | 
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kas ir vēstures zinātne | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Vēstures nozīme, zinātnes attīstība, vēsturnieka darbs. | 
| 2. | Laika skaitīšana | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | Laika skaitīšanas vēsture, kalendārs; laika vienības, to noteikšana. | 
| 3. | Vēstures avoti un palīgnozares | 00:00:00 | vidēja | 27 p. | Vēstures avotu veidi; vēstures palīgnozares, to pētījumu priekšmets; citu zinātņu loma. | 
| 4. | Arheoloģija | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Arheoloģisko objektu klasifikācija, arheologu pētīšanas priekšmets, pētīšanas metodes. | 
| 5. | Vēstures liecību saglabāšana | 00:00:00 | vidēja | 18 p. | Ievērojamākie Latvijas muzeji, arhīvi, to raksturojums; atmiņas kā vēstures avots. | 
| 6. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 35 p. |