Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts | 
|---|---|---|
| 1. | Vēstījums | Domraksts ir komplekss uzdevums ar kuru tiek pārbaudītas dažādas prasmes - tekstpratība, lasītprasme, savu domu strukturēšana, pareizrakstība, spēja analizēt informāciju. Vēstījums ir vienkāršākais domraksta veids, kurā tiek aprakstīts viens vai vairāki notikumi. | 
| 2. | Darbības vārda persona | Zina darbības vārda gramatiskās kategorijas - personu un laiku. Prot noteikt darbības vārda personu, to mainīt. | 
| 3. | Vietas un laika apstākļa vārdi | Zina, kas ir apstākļa vārds. Prot noteikt vietas un laika apstākļa vārdu. Prot ievietot iederīgus apstākļa vārdus savā tekstā. | 
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Personu vietniekvārdi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, kas ir personu vietniekvārdi, prot tos noteikt. | 
| 2. | Apstākļa vārds | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, kas ir apstākļa vārds. Prot izvēlēties iederīgus apstākļa vārdus. | 
| 3. | Rindkopu skaits | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kas ir rindkopas. Prot noteikt rindkopu skaitu tekstā. | 
| 4. | Apstākļa vārda noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir apstākļa vārds. Izprot apstākļa vārdu iedalījumu. Prot noteikt apstākļa vārda veidu. | 
| 5. | Personu vietniekvārdu ievietošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir personu vietniekvārds. Prot tekstā ievietot iederīgus personu vietniekvārdus. | 
| 6. | Darbības vārda personas noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina kas ir darbības vārds, izprot darbības vārda gramatiskās kategorijas - personu un laiku. Prot noteikt darbības vārda laiku un personu. Lieto ar personu un laiku saskaņotus darbības vārdus. | 
| 7. | Darbības vārda pārveidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir darbības vārds. Prot noteikt darbības vārda personu. Prot pārmainīt darbības vārda personu atbilstoši nosacījumiem. | 
| 8. | Apstākļa vārdu iedalījums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kā iedala apstākļa vārdus. Prot noteikt apstākļa vārdu veidu. | 
| 9. | Apstākļa vārda noteikšana, iedalījums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir apstākļa vārds. Izprot apstākļa vārdu iedalījumu. Prot noteikt apstākļa vārda veidu. | 
| 10. | Teikumu secība vēstījumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kas ir vēstījums. Prot veidot plānveidīgu, secīgu tekstu. | 
| 11. | Rindkopu veidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kas ir rindkopa, prot tekstu sadalīt loģiskās rindkopās. | 
| 12. | Vēstījums vai apraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot domraksta veidu - vēstījuma un apraksta - pazīmes. | 
| 13. | Pieturzīmju lietošana saliktā teikumā | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot lietot nepieciešamās pieturzīmes saliktā teikumā. | 
| 14. | Pieturzīmju labošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot lietot nepieciešamās pieturzīmes saliktā teikumā. | 
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Pareizi lietotas pieturzīmes | Citi | vidēja | 2 p. | Izprot pieturzīmju lietošanas nosacījumus. Prot pareizi lietot pieturzīmes vienkāršā un saliktā teikumā. Prot atdalīt vienlīdzīgus teikuma locekļus. | 
| 2. | Pieturzīmes | Citi | vidēja | 2 p. | Prot lietot pieturzīmes vienkāršā teikumā. | 
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Vēstījums, darbības vārda persona, apstākļa vārds | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Zina, kas ir personu vietniekvārdi, lieto darbības vārdus pareizajā personā. Prot noteikt apstākļa vārda veidu. Prot veidot vēstījumu un lietot nepieciešamās pieturzīmes. | 
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Vēstījums un rindkopas, pieturzīmju lietošana. Pesonas vietniekvārdi un apstākļa vārds | 00:40:00 | vidēja | 20 p. | Zina, kas ir vēstījums un apraksts. Prot veidot loģisku stāstījumu, sadalīt to rindkopās. Lieto pieturzīmes vienkāršos un saliktos teikumos. Prot noteikt darbības vārda personu un apstākļa vārdu veidu. |