15. maijs - LATVIEŠU VALODA
EKSĀMENS VIDUSSKOLAI
REKLĀMA
Reklāma — interesantā, saistošā formā sniegta informācija, lai piesaistītu uzmanību, izraisītu interesi, kaut ko padarītu populāru.
ĶIRBJU DIENA
Visiem ēdieniem ar ķirbjiem
– 20%
shutterstock_251028409.jpg
 
Reklāmai ir
  • tematspar ko? — par cilvēkiem, dzīvniekiem, teātra izrādēm, ...
  • vieta kur? uz kā? — radio, uz reklāmstaba, uz auto, uz T-krekla, žurnālā, ...
  • reklamētājskas? rūpnīca, veikals, izklaižu parks, ...
Reklāma irkāda? — melnbalta — krāsaina, gara — īsa, skaļa — klusa, bēdīga — jautra, dārga — lēta, veiksmīga — neveiksmīga, garlaicīga — interesanta.
 
Reklāma ar mumsko dara? — uzjautrina, tracina, iespaido, ieinteresē, ...
 
Pievērs uzmanību dažu ar reklāmu saistītu jēdzienu skaidrojumiem:
Reklāmstabs — stabs, uz kā izvieto plakātveida reklāmas.
Reklamētājs — tas, kas reklamē.
Reklāmraksts — sludinājums kaut kā reklamēšanai.
Reklamēt — izrādīt savu uzņēmumu, produktus u.c.
Reklamēties — pasniegt interesantā veidā informāciju.
Sludinājums — rakstīts teksts reklamēšanai.
 
INTERVIJA
Sarunu ar kādu cilvēku, lai iegūtu informāciju, sauc par interviju.
Intervētājs uzdod jautājumus un sarunu biedrs jeb intervējamais atbild.
Piemērs:
Intervijas fragments:
Jana ir nolēmusi apceļot Zemgali. Viņa iztaujā tērvetnieku Armandu.
Jana. Ko man vajadzētu apskatīt Tērvetē?
Armands. Tērvetē iesaku apmeklēt Annas Brigaderes māju — muzeju, apskatīt skulptūras un apciemot Rūķīšu meža iemītniekus.
Jana. Ko interesantu tur var redzēt?
Armands. Tu tur redzēsi Sprīdīti, kurš liek dancot Lutausim.
Jana. Kas ir veidojis pasaku tēlu skulptūras?
Armands. Tās ir veidojis tēlnieks Krišjānis Kugra.
Jana. Paldies!
Kā intervēt cilvēku?
1. Tev jāizdomā, ko tu gribi uzzināt.
2. Tev jāizvēlas, kuru iztaujāsi.
3. Tev jāizvēlas un jāuzraksta jautājumi, kurus vēlies uzdot.
4. Jautājumi jāuzdod pa vienam un uz katru jāsagaida atbilde.
5. Atbildes uz jautājumiem pieraksta.
6. Intervijas beigās neaizmirsti pateikties.