Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Informācija par eksāmenu | Informācija par eksāmenu, tā norisi un uzdevumiem. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļa 1.1. uzdevums. Revolūciju notikumi | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Norāda revolūcijām atbilstošos notikumus. |
| 2. | 1. daļa 1.2. uzdevums. Revolūcijas cēloņi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka revolūcijas cēloņus. |
| 3. | 1. daļa 2.1. uzdevums. Teritoriālās pārmaiņas karu rezultātā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, kura kara rezultātā Latvijas teritorijā notika aprakstītās teritoriālās pārmaiņas. |
| 4. | 1. daļa 2.2. uzdevums. Reliģisko konfesiju nostiprināšanās | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Norāda reliģiskās konfesijas nostiprināšanās cēloni. |
| 5. | 1. daļa 2.3. uzdevums. Konfesijas dominances cēloņi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Norāda reģionā dominējošo konfesiju un tās dominances cēloņus. |
| 6. | 1. daļa 3.1. uzdevums. Kara sekas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Norāda dotā kara sekas. |
| 7. | 1. daļa 3.2. uzdevums. Starpvalstu attiecības kara laikā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Norāda doto karu raksturojošās starpvalstu attiecības. |
| 8. | 1. daļa 3.3. uzdevums. Kara sekas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda dotā kara sekas. |
| 9. | 1. daļa 3.4. uzdevums. Pārmaiņas sabiedrībā pēc vēsturiskiem notikumiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda pārmaiņas sabiedrībā dotā vēstures notikuma rezultātā. |
| 10. | 1. daļa 3.5. uzdevums. Kara sekas apgalvojumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Norāda dotajam apgalvojumam atbilstošo karu. |
| 11. | 1. daļa 4.1. uzdevums. Plakātu mērķis | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka plakāta izveidošanas mērķi. |
| 12. | 1. daļa 4.2. uzdevums. Plakātu vēstījumu atšķirības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, kāpēc plakātos ir atšķirības vēstījumā. |
| 13. | 1. daļa 4.3. uzdevums. Plakātu un teksta vēstījumu atšķirības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro atšķirības plakātos un tekstā paustajos vēstījumos. |
| 14. | 1. daļa 4.4. uzdevums. Izmantoto simbolu skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skaidro plakātos un tekstā izmantoto simbolu nozīmi. |
| 15. | 1. daļa 5.1. uzdevums. Ideoloģiju atpazīšana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka tekstā raksturoto ideoloģiju. |
| 16. | 1. daļa 5.2. uzdevums. Ideoloģiju atpazīšana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka tekstā raksturoto ideoloģiju. |
| 17. | 1. daļa 6.1. uzdevums. Ideoloģiskā strāvojuma noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, kāds ideoloģiskais strāvojums aprakstīts aprakstā. |
| 18. | 1. daļa 6.2. uzdevums. Apraksta galvenā doma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka apraksta galveno domu. |
| 19. | 1. daļa 6.3. uzdevums. Ideoloģiskā strāvojuma nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Novērtē ideoloģiskā strāvojuma nozīmi Latvijas vēsturē. |
| 20. | 2. daļa 2.1. uzdevums. Argumentētas atbildes daļas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Nosaka, kas jāraksta katrā no argumentētās atbildes daļām. |
| 21. | 2. daļa 2.2. uzdevums. Argumentētas atbildes formulēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Norāda atbilstošās argumenta daļas, lai izveidotu argumentētu atbildi par doto tematu. |
| 22. | 2. daļa 2.3. uzdevums. Argumentētas atbildes pierādījums | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Norāda atbilstošāko atbildi dotajām argumenta daļām. |
| 23. | 2.daļa 2.4. uzdevums. Pretargumenta formulēšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Norāda pretargumentu un atspēko to. |
| 24. | 3. daļa 1. uzdevums. Vēstures avotu ticamība | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Norāda, pēc kā var izvērtēt vēstures avotu ticamību. |
| 25. | 3. daļa 2.1. uzdevums. Vēstures avotu tapšanas apstākļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Norāda vēstures avotu tapšanas apstākļus. |
| 26. | 3. daļa 2.2. uzdevums. Vēstures avotu mērķi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka vēstures avotu mērķi. |
| 27. | 3. daļa 2.3. uzdevums. Atmodas laika vēstures avotu izmantošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skaidro, kas jāņem vērā, analizējot Atmodas laika vēstures avotus. |
| 28. | 3. daļa 3.1. uzdevums. Politiskā notikuma izpausmes avotos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka politiskā notikuma izpausmes dotajos vēstures avotos. |
| 29. | 3. daļa 3.2. uzdevums. Avotu fragmentu interpretēšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Interpretē vēstures avotos minētos izteikumus. |
| 30. | 3. daļa 3.3. uzdevums. Neatkarības atbalstītāju un oponentu attieksmes salīdzinājums | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Salīdzina neatkarības atbalstītāju un oponentu attieksmes pret dažādiem jautājumiem. |
| 31. | 4. daļa 1. uzdevums. Viedoklī minētās sekas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka viedoklī aprakstītā procesa sekas vai rezultātus. |
| 32. | 4. daļa 2. uzdevums. Procesa ietekmes izvērtējums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skaidro procesa ietekmi. |
| 33. | 4. daļa 3. uzdevums. Vēsturiskā notikuma ietekme uz dažādām sabiedrības grupām | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Izvērtē atšķirības vēsturiskā notikuma ietekmē uz dažādām sabiedrības grupām - latviešiem un vācbaltiešiem. |
| 34. | 4. daļa 4. uzdevums. Vēstures notikuma ilgtermiņa sekas | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Izvērtē dotā vēstures notikuma ilgtermiņa sekas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valsts eksāmens vēsturē II 2024. g., 1. daļa | 00:30:00 | vidēja | 28 p. | Pārbauda savas zināšanas par kursā apgūtajiem tematiem. |
| 2. | Valsts eksāmens vēsturē II 2024. g., 2. daļa | 01:00:00 | vidēja | 20 p. | Veido argumentus par doto tematu. |
| 3. | Valsts eksāmens vēsturē II 2024. g., 3. daļa | 01:00:00 | vidēja | 25 p. | Analizē vēstures avotus. |
| 4. | Valsts eksāmens vēsturē II 2024. g., 4. daļa | 01:00:00 | vidēja | 24 p. | Analizē vēsturnieka viedokli. |