Tev ir jāraksta argumentēta atbilde par doto tematu:
K. Ulmaņa autoritārajam režīmam bija iecietīga attieksme pret mazākumtautībām.
Norādi atbilstošo piemēru katrai argumentētas atbildes daļai!
1. Formulē apgalvojumu:
2. Pamato apgalvojumu:
3. Pierādi apgalvojumu:
4. Formulē pretapgalvojumu:
5. Atspēko konkurējošo apgalvojumu:
Atbilžu varianti:
Ulmaņa režīms centās panākt, lai mazākumtautības justos iesaistītas valsts dzīvē, tādējādi izvairoties no sabiedrības sašķelšanās. Mazākumtautībām tika nodrošinātas valodas un kultūras tiesības, kas palīdzēja saglabāt viņu nacionālo identitāti, vienlaikus sekmējot integrāciju Latvijas sabiedrībā.
Piemēram, Ulmaņa režīms atļāva mazākumtautību skolām un kultūras biedrībām darboties ar noteikumu, ka tās respektē valsts intereses. 1938. gadā tika pieņemts Mazākumtautību izglītības likums, kas nodrošināja skolām autonomiju valodas un kultūras saglabāšanā, tādējādi mazinot spriedzi starp etniskajām grupām. Šī pieeja veicināja mierīgas attiecības starp latviešiem un mazākumtautībām.
K. Ulmaņa režīms bija nacionālistisks un tendēts uz latviešu dominanci, tāpēc mazākumtautības tika diskriminētas un viņu kultūras aktivitātes ierobežotas. Mazākumtautībām bieži tika liegta iespēja pilnvērtīgi piedalīties valsts politiskajā un ekonomiskajā dzīvē.
K. Ulmaņa autoritārajam režīmam bija iecietīga attieksme pret mazākumtautībām, jo režīms uzskatīja, ka mazākumtautību iesaistīšana valsts attīstībā veicinās sabiedrības stabilitāti un valsts vienotību.
Lai gan K. Ulmaņa režīms bija nacionāli orientēts, tas neizslēdza mazākumtautību līdzdalību valsts dzīvē. Mazākumtautības varēja saglabāt savu kultūru un izglītības sistēmu, ja tās respektēja Latvijas valsti un tās likumus. Mazākumtautību iesaistīšana bija pragmatiska pieeja, kas nodrošināja sabiedrisko stabilitāti un novērsa lielākus konfliktus. Šāda politika atšķīrās no citiem autoritārajiem režīmiem Eiropā, kas bieži diskriminēja mazākumtautības.
Piezīme: Centralizētā eksāmena darbā apgalvojumi jāraksta pašam, varianti netiek doti.
Atsauce:
https://www.visc.gov.lv. Centralizētais eksāmens par vispārējās vidējās izglītības apguvi, vēsture (augstākais mācību satura apguves līmenis), 2024
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!