Katru dienu mēs kaut ko vēlamies. Ļoti bieži vēlmes ir daudz, bet vai visu, ko mēs vēlamies, mums arī vajag? 
Vēlmes ir preces, pakalpojumi, kurus mēs vēlamies patērēt un bieži vien bez vēlmju īstenošanas var iztikt. 
Piemērs:
  • Bērns bieži vien vēlas jaunākās rotaļlietas, bet ne visas tās viņam ir nepieciešamas. Viņš var iztikt ar dažām. 
  • Pusaudzis vēlas jaunāko telefonu, bet ne vienmēr viņam ir nepieciešams jaunākais telefona modelis. 
Savukārt, cilvēka vajadzības ir tās, kas viņam ir nepieciešamas. 
Vajadzības ir tās, bez kurām nevaram iztikt.
Piemērs:
Mēs nevaram iztikt bez ūdens, ēdiena, apģērba, siltuma, mīlestības, būšanas kopā ar cilvēkiem u.tml.
Amerikāņu psihologs un filozofs Abrahams Maslovs ir izveidojis vajadzību piramīdu, kurā apkopojis cilvēka vispārīgās vajadzības. To sauc par Maslova vajadzību piramīdu
Simboliski vajadzības ir attēlotas šajā attēlā: 
Pamatvajadzības_piramīda.png
 
Zemākajā līmenī ir svarīgākās vajadzības - fizioloģiskās vajadzības. 
Piemērs:
Cilvēkam ir nepieciešams svaigs gaiss, ūdens, miegs, saņemts ēdiens, siltums, veselība, kvalitatīva dzīvesvieta. 
Fizioloģiskajām vajadzībām seko  - vajadzība pēc drošības.
Piemērs:
Cilvēkam ir svarīgi justies droši, aizsargāti no briesmām. Svarīga ir kārtība sabiedrībā, cilvēka tiesību nodrošināšana
Trešajā līmenī ir sociālās vajadzības - tās, kas nodrošina, ka mēs sabiedrībā jūtamies labi. 
Piemērs:
Katram ir nepieciešama ģimene, draudzība, grupas atbalsts, mīlestība, laba savstarpējā komunikācija.
Sociālajām vajadzībām seko sociālā atzinība - mūs atzīst un pieņem citi.
Piemērs:
Sociālais statuss (cilvēka stāvoklis sabiedrībā), atzinība, cieņa, ietekme, panākumi darbā un privātajā dzīvē, labklājība.
Visaugstākajā līmenī ir pašīstenošanās - tas, kā cilvēks spēj sasniegt savus mērķus un īstenot sevi kā personību dzīvē. 
Piemērs:
Cilvēka individualitāte (kā viņš atšķiras no citiem), apdāvinātība, personības īstenošana, pašattīstība.
Šo piekto vajadzību sasniegt ir grūtāk, jo cilvēkam ir jābūt gribasspēkam, mērķtiecībai, atbalstam no citiem, lai īstenotu savus mērķus. 
 
Lai izdzīvotu, cilvēkam ir nepieciešams daudz dažādu lietu, ir jāēd, jādzer, jānodrošina sevi ar apģērbu un laika apstākļiem piemērotu mājokli. Nepieciešamas piepildīt arī individuālās vajadzības, kurās cilvēks attīstās garīgi, piemēram, iegūst izglītību, lasa grāmatas, apmeklē dažādus kultūra pasākumus, kas viņu bagātina utt.
Tās ir primāras vajadzības, bez kurām nav iespējama cilvēka fiziskā un garīgā attīstība.
Pastāv arī sekundārās vajadzības - tās nav nozīmīgas dzīvības procesu nodrošināšanai. Piemēram, tūrisma ceļojumi, greznumlietas, delikateses utt.
Kāpēc nav iespējams apmierināt visas vēlmes un vajadzības?
Nav iespējams apmierināt visas cilvēka neierobežotās vēlmes un vajadzības, jo pieejamie resrusi ir ierobežoti.
Resursi ir lietas, materiāli, nauda, ko cilvēks izmanto, lai iegūtu kādu labumu. 
Ierobežoti resursi ir nepietiekams resursu daudzums, lai cilvēks apmierinātu savas vēlmes un vajadzības. 
Ir vairāku veidu resursi:
1. Dabas resursi - viss, ko mums dod daba un var to izmantot saimniekošanā, piemēram, saule, vējš, mežs, zeme, derīgie izrakteņi utt. Svarīgi ir zināt, ka daudzi dabas resursi ir ierobežoti un daudzi ir neatjaunojami, tāpēc svarīgi ir tos izmantot taupīgi, lai nepietrūktu nākamajām paaudzēm.
2. Kapitāla resursi- tie ir jau iepriekš saražoti instrumenti, iekārtas, rūpnīcu ēkas, transporta līdzekļi, noliktavas u.c., lai ražotu preci un nogādātu to līdz patērētājam.
3. Cilvēkresursi - darbinieki, dažādu profesiju pārstāvji, kas sniedz savu ieguldījumu saimniekošanā.
4. Uzņēmējspējas - šīs spējas ir nepieciešamas, lai prasmīgi saimniekotu. 
 
Kā cilvēks var apmierināt savas vēlmes un vajadzības?
Cilvēks var apmierināt savas vēlmes un vajadzības, izgudrojot jaunas lietas, ierīces, kas viņam ir nepieciešamas un atvieglo ikdienu. 
 
Kā un kāpēc tiek radītas jaunas preces un pakalpojumi?
Neierobežoto vēlmju un vajadzību dēļ, cilvēki domā jaunas lietas, ierīces, kas būtu nepieciešamas ikdienā, vai uzlabo jau esošās ierīces, lai dzīves kvalitāte, drošība, ierīču darbība būtu arvien labāka un atvieglotu ikdienu. 
 
Vai atceries no iepriekšējām tēmām, kāds bija un izskatījās pirmais velosipēds? Pārlasi vēlreiz šeit!
Vācu barons Karls fon Dreiss 1817. gadā izgudroja braucamrīku, kurš līdzinājās velosipēdam. Tam nebija pedāļu un ķēdes, un tā kā cilvēks pats kājas virzīja pa zemi, tad velosipēda ātrums bija lēns.
YCUZD_230807_5436_old bicycle_vecs velosipēds.png  
Laikam ritot, cilvēki saprata, ka nepieciešams uzlabot šo velosipēdu. Mūsdienās velosipēds ir ļoti mainījies! Ar to ir ērti braukt, tam ir pedāļi un ķēde, ērts sēdeklis, rokas bremzes, ātruma pārslēdzējs, atstarotāji, apgaismojums, piepūšamas gumijas riepas u.c. priekšrocības.
YCUZD_230807_5436_bicycle_velosipēds.png
Nākotnē iespējams tiks izdomāts velosipēds, kurš vadīsies pēc cilvēka balss, noteiks cilvēka garastāvokli, būs aprīkots ar dažādiem jauniem drošības elementiem utt. 
 
Atceries!
Cilvēks, kurš patērē preces un pakalpojumus, ir patērētājs.
  • Patērētājs ir ikviens cilvēks, kas nopērk kādu preci vai saņem pakalpojumu un neizmanto to peļņas gūšanai.
  • Patērētāju tiesības pirmo reizi minēja bijušais Amerikas Savienoto Valstu prezidents Dž.F. Kenedijs 1962. gada 15. martā. Viņš noteica, ka patērētājam ir tiesības uz drošām precēm, tiesības uz informāciju, tiesības izvēlēties un tiesības tikt uzklausītam.
  • Patērētāja tiesības Latvijā ir aprakstītas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā.
  • Valsts aizsargā patērētājus, ja viņiem ir pārdotas nekvalitatīvas preces.
  • Precei ir jābūt kvalitatīvai. Veikalā nedrīkst pārdot bojātas preces. Tirgotājiem jābūt godīgiem.
  • Eiropas Savienība vienādi aizsargā visus patērētājus. Sūdzēties Jūs varat arī tad, ja nekvalitatīvo preci esat iegādājies ārpus Latvijas citā Eiropas Savienības dalībvalstī. Šāda sūdzība Jums jāraksta Eiropas Patērētāju informēšanas centram.