Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Leņķa lielums | |
2. | Leņķa mērīšana | Parādīti soļi, kā mēra leņķi. |
3. | Leņķa zīmēšana | Parādīti soļi, kā zīmē konkrēta lieluma leņķi. |
4. | Stara pagriešana ap punktu | Paraugs, kā pagriest staru ap tā sākumpunktu par noteiktu leņķi. |
5. | Daudzstūra pagriešana ap virsotni | Paraugi, kā pagriezt trijstūri, taisnstūri ap 1 virsotni |
6. | Noderīgo materiālu stūrītis | Saites no saistītiem video Tava klase un youtube.com |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kustīgā, nekustīgā leņķa mala apkārtnes objektos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot saskatīt kustīgo un nekustīgo leņķa malu apkārtnes objektos. Testveida. |
2. | Leņķa zīmēšanas gaita | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot salikt secīgi soļus, lai izveidojas laņķa konstruēšnas gaita. Nepieciešamas labas lasītprasmes. |
3. | Mērvienība un mērinstruments leņķa mērīšanai | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Uzdevums satur 2 testveida jautājumus. Prot noteikt, kādu mērvienību izmanto leņķa lieluma mērīšanai. Prot noteikt, ar kādu mērinstrumentu mēra leņķi. |
4. | Leņķu veidi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pēc dotā leņķa veida (šaurs, plats), prot testveida uzdevumā izvēlēties atbilstošo leņķa lielumu. |
5. | Kuri ir norādītie leņķi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc dotā leņķa veida (šaurs, plats), prot testveida uzdevumā izvēlēties atbilstošo leņķu lielumus. |
6. | Kuri nav norādītie leņķi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pēc dotā leņķa veida (šaurs, plats), prot testveida uzdevumā izvēlēties atbilstošo leņķa lielumu. |
7. | Apgalvojums (leņķa veids pēc dotā lieluma grādos) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, cik grādi atbilst šauram vai platam leņķim. Izvērtē doto apgalvojumu un prot noteikt tā patiesumu. Doti 2 apgalvojumi, kuriem katram izvēlas patiess vai aplams apgalvojums. |
8. | Pamatdaļa no šaura, taisna, plata leņķa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt, cik liela ir daļa no taisna leņķa.Arī pamatdaļu no plata vai šaura leņķa |
9. | Leņķa mērīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aplūkojot attēlu, kur pie leņķa pielikts transportieris, prot noteikt leņķa lielumu grādos. |
10. | Lielumam atbilstošais leņķis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot mērīt leņķi. Testveida uzdevums ar vairākiem leņķiem. |
11. | Apgalvojums par leņķa lielumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot izmērīt leņķa lielumu un noteikt, vai tas ir izmērīts pareizi. |
12. | Trijstūra leņķa mērīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot izmērīt norādīto trijstūra leņķi. Nav horizontāla mala. Doti atbilžu varianti. |
13. | Šaurs leņķis mājās vidē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst leņķu veidus, zina tiem atbilstošos grādu lielumus. Prot šauru leņķi atrast savā mājas vidē un izmērīt to. Aprēķina, cik grādi pietrūkst līdz taisnam leņķim. |
14. | Dotā leņķa zīmēšana un mērīšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka leņķa veidu. Pārzīmē uz rūtiņu lapas doto leņķi un izmēra to. |
15. | Stara pagriešana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot iztēloties, kā pārvietosies stars, kad tas tiks pagriezts pa norādīto leņķi. |
16. | Stars pagriezts (nezināms leņķis) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot iztēloties, kā pārvietosies stars, kad tas tiks pagriezts pa norādīto leņķi. |
17. | Stara pagriešana uzzīmētam leņķim | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Vairāku soļu uzdevums. Darbs ar transportieri. Leņķa zīmēšana, stara pagriešana, jaunā leņķa lieluma un veida noteikšana. Nepieciešamas lasītprasmes. |
18. | Pagriezts trijstūris | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Attēlā ar 2 trijstūriem un transportieri, prot noteikt, par cik grādiem pagriezts trijstūris. |
19. | Kurā attēlā pareizi pagriezts trijstūris? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurā attēlā ir pareizi attēlots pagriezts trijstūris. |
20. | Vai taisnstūris ir pagriezts 1 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot novērtēt, vai rūtiņu tīklā dots taisnstūris ir pagriezts ap doto punktu, lai iegūtu otru taisnstūri. |
21. | Kurš taisnstūris ir pagriezts 1 vai 2 reizes? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot novērtēt, vai rūtiņu tīklā dots taisnstūris ir pagriezts par 90 grādiem ap doto punktu vienu vai dovas reizes, lai iegūtu otru taisnstūri. |
22. | Divi leņķi ar kopīgu malu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Doti divu leņķu lielumi, kuriem ir kopīga mala. Skolēns izprot, kā tie var novietoties |
23. | Stari no viena punkta | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Zina šauru, taisnu un platu leņķu lielumus. Aprakstoši dots nosacījums. Skolēnam jāzīmē zīmējums un jāizdara secinājumi par iespējamu staru novietošanos dažādos leņķos. Skolēnam nepieciešamas loģiskās, spriešanas un secināšanas prasmes. Uzdevums ar iztēlošanos. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apgalvojums par leņķa veidu | Citi | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, vai apgalvojums par leņķa veidu ir patiess. |
2. | Leņķa veida noteikšana un mērīšana | Citi | vidēja | 2 p. | Aplūkojot attēlu, kur pie leņķa pielikts transportieris, prot noteikt leņķa lielumu grādos. Prot noteikt leņķa veidu. |
3. | Leņķu veidi pēc grādiem | Citi | zema | 1 p. | Pēc nosauktiem grādiem prot noteikt leņķa veidu. Testveida uzdevums |
4. | Uzzīmēta leņķa pārbaude | Citi | vidēja | 1 p. | Prot izmērīt leņķa lielumu un noteikt, vai tas ir uzzīmēts pareizi. |
5. | 3 jautājumi par leņķa lieluma izmaiņām | Citi | vidēja | 4 p. | Pabeigt vai papildināt iesāktos teikumus. Visas atbildes ar izvēles iespējām. |