Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Leņķis | Teorija par leņķu veidiem, leņķu lielumiem, leņķu mērīšana un zīmēšana. |
2. | Leņķi daudzstūros | Teorija par leņķu veidiem, leņķu lielumiem, leņķu mērīšana un zīmēšana. |
3. | Leņķi ar kopīgu virsotni | Uzsvars uz leņķu pierakstu ar 3 burtiem. Vairāki leņķi ar kopīgu virsotni. |
4. | Noderīgo materiālu stūrītis | Saites no saistītiem video Tava klase un youtube.com |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apgalvojumi par staru un leņķi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot noteikt, vai dotie apgalvojumi par staru un leņķi ir patiesi. 3 apgalvojumi. Nepieciešamas lasītprasmes. |
2. | Leņķa apraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | no dotajām frāzēm izveido korektu leņķa aprakstu. Nepieciešamas lasītprasmes. |
3. | Figūru raksturošana, lietojot jēdzienus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Raksturo doto figūru, lietojot jēdzienus "stars", "nogrieznis", "leņķa virsotne", "kopīgs sākumpunkts", "leņķa malas". Doti atbilžu varianti. |
4. | Jēdzienu aizstāšana ar burtiem (pēc attēla) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dotos jēdzienus "stars", "nogrieznis", "leņķa virsotne", "kopīgs sākumpunkts", "leņķa malas" prot saskatīt attēlā un pierakstīt ar burtiem. Doti atbilžu varianti. |
5. | Jautājumi par daudzstūri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | 3 jautājumi par daudzstūra malām un leņķiem. |
6. | Apgalvojums par leņķi un tā malām | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt, kuru trijstūra leņķi veido norādītās malas. |
7. | Leņķi veidojošās malas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt, kuras malas veido doto leņķi trijstūrī. |
8. | Norādītā leņķa malas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot noteikt, kuras malas veido taisno vai plato leņķi trijstūrī. |
9. | Daudzstūra leņķa malas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc daudzstūra burtu secības, prot noteikt, kuras malas veido doto leņķ daudzstūrī. Nav dots zīmējums. |
10. | Nosauktā leņķa zīmējums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt, kurš zīmējums atbilst leņķim, kas pierakstīts ar trīs burtiem. |
11. | 3 burti leņķa pierakstā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt, kuri burti ir pareizi pierakstīti dotajam leņķim. |
12. | Leņķa pieraksts ar 3 burtiem (trijstūris, pareizās atbildes izvēle) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot trijstūra leņķi pierakstīt ar 3 burtiem. No 3 atbilžu variantiem viens ir pareizais. |
13. | Leņķa pieraksts ar 3 burtiem (trijstūris) | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot trijstūra leņķi uzrakstīt ar trīs burtiem. |
14. | Leņķu veidi (leņķi ar 3 burtiem, vairāki daudzstūri kopā) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zīmējumā atrod un atpazīst taisno, šauro un plato leņķi, ja leņķi doti ar trīs burtiem. Zīmējumā vairāki kopā salikti daudzstūri. |
15. | Šauru, taisnu, platu leņķu skaits četrstūrī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst šaurus, taisnus un platus leņķus. Prot tos ieraudzīt daudzstūrī. |
16. | Četrstūru leņķi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Atpazīst šaurus, taisnus un platus leņķus. Prot tos ieraudzīt daudzstūrī. |
17. | Daudzstūra leņķu veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt daudzstūra leņķu veidus. Doti izvēles varianti. |
18. | Daudzstūru leņķu īpašības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot norādīt, kuriem no dotajiem daudzstūriem piemīt dotā īpašība. |
19. | Apgalvojums par daudzstūru īpašībām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kuras no dotajām īpašībām ir atšķirīgas dotajiem daudzstūriem |
20. | Daudzstūru kopīgās īpašības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kura no dotajām īpašībām ir kopīga dotajiem daudzstūriem |
21. | Daudzstūru leņķi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt, kuriem no dotajiem daudzstūriem ir tikai šauri, tikai plati vai gan šauri, gan plati leņķi. |
22. | 3 stari ar kopīgu sākumpunktu (leņķu atzīmēšana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot norādīt visus leņķus, kuri veidojas, kad 3 stariem ir kopīgs sākumpunkts. |
23. | 3 stari ar kopīgu sākumpunktu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot norādīt, kuri leņķi neveidojas, kad 3 stariem ir kopīgs sākumpunkts. |
24. | Leņķi ar kopīgu virsotni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot uzzīmēt zimējumu pēc apraksta un nosaukt visus tajā redzamos leņķus. Nepieciešamas lasītprasmes. |
25. | Leņķi, kas veidojas vairākus starus velkot no viena punkta | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Prot uzzīmēt zimējumu pēc apraksta un nosaukt visus tajā redzamos leņķus. Nepieciešamas lasītprasmes.Četri stari novilkti no viena punkta. |
26. | Daudzstūra burtu secība | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Pēc dotās informācijas par leņķiem, malām un nogriežņiem daudzstūrī, uzraksta daudzstūra nosaukumu ar burtiem. Nav dots zīmējums. |
27. | Leņķi ar 3 burtiem (vairāki daudzstūri kopā) | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prot pierakstīt leņķus ar 3 burtiem. Zīmējumā vairāki kopā salikti daudzstūri. |
28. | 4.3.1.Ielu novietojums pēc apraksta | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pēc apraksta prot noteikt, kāds ir ielu novietojums. Nepieciešamas lasītprasmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Malu veidotais leņķis | Citi | zema | 1 p. | Prot noteikt, kuru trijstūra leņķi veido norādītās malas. |
2. | Papildināt teikumus par staru un leņķi | Citi | vidēja | 3 p. | Nepieciešamas lasītprasmes. Papildina teikumus par staru un leņķi. 3 piemēri ar izvēles variantiem. |
3. | Apgalvojums par daudzstūra leņķu veidiem | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka, vai dotais apgalvojums par daudzstūra leņķu veidiem ir patiess. |
4. | Daudzstūru atšķirīgās īpašības | Citi | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kuras no dotajām īpašībām ir atšķirīgas dotajiem daudzstūriem |
5. | Leņķi, kas veidojas vairākus starus velkot no viena punkta | Citi | vidēja | 2 p. | Prot uzzīmēt zimējumu pēc apraksta un nosaukt visus tajā redzamos leņķus. Nepieciešamas lasītprasmes.Četri stari novilkti no viena punkta. |