Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dabas un cilvēka veidotas teritorijas | Dabisko un cilvēka veidoto ainavu piemēri un galvenā atšķirība. |
2. | Dabas teritorijas | Dabisko ainavu apraksti - mežs, pļava, purvs, upe un ezers. |
3. | Cilvēka veidotas teritorijas | Cilvēka veidoto teritoriju apraksti - parks, dārzs, dīķis. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lakstaugi un kultūraugi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Kultūraugu un lakstaugu atpazīšana. |
2. | Teritoriju noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Teritorijas veida noteikšana pēc dotā apraksta. |
3. | Pļavas augi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pļavas augu atpazīšana |
4. | Sugu daudzveidība | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nosaka teritorijas, kurās ir liela/maza/vidēja sugu daudzveidība. |
5. | Dabas ainavas attēlos | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atšķir dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem, dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10. |
6. | Ainavu iedalījums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, ka ir cilvēka veidotas un dabiskas ainavas. D.3.8.2.1. |
7. | Teritoriju noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot atšķirt dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem un dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10. |
8. | Ainava un tās veids | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt ekosistēmas nosaukumu un zina tās izcelsmi. |
9. | Dabas ainavas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Salīdzina dabas un cilvēka veidotās teritorijas pēc mitruma, apgaismojuma, augu augšanas apstākļiem, dzīvnieku uzturēšanās un barošanās apstākļiem. D.3.10.2.; D.3.8.2.1. |
10. | Ainavas raksturojošie augi un dzīvnieki | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurai ekosistēmai raksturīgi attēlos redzamie augi un dzīvnieki. Izprot, ka vides apstākļiem ir saistība ar ekosistēmā esošajiem augiem un dzīvniekiem. |
11. | Copy of Ainavas raksturojošie augi un dzīvnieki | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurai ekosistēmai raksturīgi attēlos redzamie augi un dzīvnieki. Izprot, ka vides apstākļiem ir saistība ar ekosistēmā esošajiem augiem un dzīvniekiem. |
12. | Augi un dzīvnieki ainavās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot atšķirt dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem un dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10. |
13. | Cilvēka ietekme uz dabas teritorijām | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot, ka cilvēks pārveido dabas teritorijas savām vajadzībām (piemēram, būvē ceļus, ietves, iekopj tīrumus, izcērt un stāda mežus). D.Li.13. Spriež par dabas teritoriju izmaiņām, cilvēkam tās pārveidojot.D.3.13.2.1. |
14. | Cilvēka darbība ainavās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Novērtē cilvēka darbības ietekmi uz ainavām. Skaidro cilvēku darbības cēloņus. |
15. | Dabas ainavu salīdzināšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Salīdzina dabas un cilvēka veidotās teritorijas pēc mitruma, apgaismojuma, augu augšanas apstākļiem, dzīvnieku uzturēšanās un barošanās apstākļiem. D.3.10.2.; D.3.8.2.1. |
16. | Izmaiņas dabas ainavās - saruna | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot, ka cilvēki pārveido dabas ainavas savām vajadzībām. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ainavu attēli | Citi | zema | 3 p. | Atšķir dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem, dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10. |
2. | Dabiskas un cilvēka veidotas ainavas | Citi | vidēja | 1 p. | Atšķir dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem, dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10. |