Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Dabas un cilvēka veidotas teritorijas Dabisko un cilvēka veidoto ainavu piemēri un galvenā atšķirība.
2. Dabas teritorijas Dabisko ainavu apraksti - mežs, pļava, purvs, upe un ezers.
3. Cilvēka veidotas teritorijas Cilvēka veidoto teritoriju apraksti - parks, dārzs, dīķis.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Lakstaugi un kultūraugi 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Kultūraugu un lakstaugu atpazīšana.
2. Teritoriju noteikšana 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Teritorijas veida noteikšana pēc dotā apraksta.
3. Pļavas augi 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Pļavas augu atpazīšana
4. Sugu daudzveidība 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Nosaka teritorijas, kurās ir liela/maza/vidēja sugu daudzveidība.
5. Dabas ainavas attēlos 1. izziņas līmenis zema 1 p. Atšķir dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem, dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10.
6. Ainavu iedalījums 1. izziņas līmenis vidēja 1 p. Zina, ka ir cilvēka veidotas un dabiskas ainavas. D.3.8.2.1.
7. Teritoriju noteikšana 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Prot atšķirt dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem un dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10.
8. Ainava un tās veids 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot noteikt ekosistēmas nosaukumu un zina tās izcelsmi.
9. Dabas ainavas 3. izziņas līmenis vidēja 5 p. Salīdzina dabas un cilvēka veidotās teritorijas pēc mitruma, apgaismojuma, augu augšanas apstākļiem, dzīvnieku uzturēšanās un barošanās apstākļiem. D.3.10.2.; D.3.8.2.1.
10. Ainavas raksturojošie augi un dzīvnieki 3. izziņas līmenis vidēja 1 p. Prot noteikt, kurai ekosistēmai raksturīgi attēlos redzamie augi un dzīvnieki. Izprot, ka vides apstākļiem ir saistība ar ekosistēmā esošajiem augiem un dzīvniekiem.
11. Copy of Ainavas raksturojošie augi un dzīvnieki 3. izziņas līmenis vidēja 1 p. Prot noteikt, kurai ekosistēmai raksturīgi attēlos redzamie augi un dzīvnieki. Izprot, ka vides apstākļiem ir saistība ar ekosistēmā esošajiem augiem un dzīvniekiem.
12. Augi un dzīvnieki ainavās 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Prot atšķirt dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem un dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10.
13. Cilvēka ietekme uz dabas teritorijām 1. izziņas līmenis vidēja 1 p. Izprot, ka cilvēks pārveido dabas teritorijas savām vajadzībām (piemēram, būvē ceļus, ietves, iekopj tīrumus, izcērt un stāda mežus). D.Li.13. Spriež par dabas teritoriju izmaiņām, cilvēkam tās pārveidojot.D.3.13.2.1.
14. Cilvēka darbība ainavās 2. izziņas līmenis vidēja 6 p. Novērtē cilvēka darbības ietekmi uz ainavām. Skaidro cilvēku darbības cēloņus.
15. Dabas ainavu salīdzināšana 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Salīdzina dabas un cilvēka veidotās teritorijas pēc mitruma, apgaismojuma, augu augšanas apstākļiem, dzīvnieku uzturēšanās un barošanās apstākļiem. D.3.10.2.; D.3.8.2.1.
16. Izmaiņas dabas ainavās - saruna 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Izprot, ka cilvēki pārveido dabas ainavas savām vajadzībām.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Ainavu attēli Citi zema 3 p. Atšķir dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem, dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10.
2. Dabiskas un cilvēka veidotas ainavas Citi vidēja 1 p. Atšķir dažādas dabas teritorijas pēc tajās sastopamajiem augiem, dzīvniekiem. D.Li.8.; D.Li.10.