Tūrisma attīstības koeficients ir attiecība starp valstī iebraukušu tūristu skaitu gada laikā un valsts iedzīvotāju skaitu. Ja koeficients
Tūrisms ir personas darbības, kas saistītas ar ceļošanu un uzturēšanos ārpus savas pastāvīgās dzīves vietas brīvā laika pavadīšanas, lietišķo darījumu kārtošanas vai citā nolūkā ne ilgāk par vienu gadu.
Tūrists ir persona, cilvēks, kas ceļo ārpus savas pastāvīgās dzīvesvietas ne ilgāk kā vienu gadu, uzturas sabiedriskā vai privātā mājvietā ne mazāk kā vienu nakti un kuru ceļojuma mērķis nav algota darba veikšana.
Tūrisma ģeogrāfija ir ģeogrāfijas apakšnozare, kas pēta tūrisma resursu un uzņēmumu izvietojumu, nozares telpisko organizāciju, tūristu plūsmas un to ietekmi uz vidi.
Tūrisma vieta - valsts, reģions, pilsēta vai kāda cita jebkura interesanta vieta, kas piesaista tūristus, kuri tur pavada lielāko daļu ceļojuma laika un veic dažādu tūrisma veidu aktivitātes.
Tūrisma attīstības priekšnoteikumi ir kādai teritorijai piemītošas dažādas priekšrocības salīdzinājumā ar kādu citu teritoriju.
Tūrisma resursi ir dabas un cilvēku veidotu faktoru, objektu un norišu kopums, kas piemīt kādai tūrisma vietai un kas piesaists tūristu interesi. 
Tūrisma produkts ir prece vai pakalpojums, kuru tūrisma uzņēmumi ražo vai izvieto tūristu interešu vai vajadzību apmierināšanā.
Tūrisma objekts ir viens no tūristu piesaistes veidiem, kas piesaista tūristus ar savu estētisko, kultūras, vēsturisko vai dabas unikalitāti.
Tūrisma nozare ir ekonomikas jeb tautsaimniecības nozare, kuras uzdevums ir tūrisma pakalpojumu sagatavošana un sniegšana.
Tūrisma operators ir uzņēmums, kas organizē kompleksos ceļojumus, kura cenā iekļauti visi pamatpakalpojumi (transports, ēdināšana, nakšņošana u.c.).
Tūrisma aģentūra uzņēmums, firma, kas pilda starpnieka funkcijas starp tūristiem un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.
Tūrisma cilmvieta ir valsts vai reģions, vieta no kurienes visvairāk izceļo tūristi.