Pasaules transports.
trk9.png
Galvenās transporta plūsmas pasaulē ir no Austrumāzijas, Ķīnas, Japānas, Dienvidkorejas, kur ir salīdzinoši lētāks darbaspēks, līdz ar to saražotās produkcijas pašizmaksa. Sevišķi tas attiecināms uz Ķīnu. Kīnas ostās tiek sakomplektētās uz Eiropu vai ASV, Kanādu sūtāmās konteineru kravas, kuru intensīvākie jūras ceļi iezīmēti dotajā pasaules transporta sistēmas kartē. 
Transporta sistēma ir notiktai teritorijai, reģionam, valstij raksturīgs transporta ceļu tīkls, transporta veidu, transporta infrastruktūras un organizāciju kopums. 
Transporta infrastruktūra ir visas būves un iekārtas, satiksmes līdzekļu uzturēšanas un apkalpes uzņēmumi, kas nepieciešami satiksmes nodrošināšanai, apkalpojot gan kravu gan pasažieru pārvadājumus.
kkk33.png
Ļoti liela nozīme jūras transporta sistēmā ir Suecas un Panamas kanāliem, kas būtiski saīsina pārvadājamo kravu attālumus. Tomēr jāatzīst, ka pemēram, ļoti lielas ietilpības un dziļas iegrimes kuģi, sevišķi tankeri ar 60 -100 tūkst. tonnu kravnesību, ir spiesti mērot ceļu apkārt Āfrikai. Intensīvi noslogots ir šaurais Malakas jūras šaurums, caur kuru tiek pārvadātas kravas, naftas produkti no Persijas līča valstīm uz Austumāzijas valstīm un savukārt konteineru un cita veida pārstrādātās produkcijas kravas no turienes uz Eiropu. Protams, intensīvi konteineru pārvadājumi ro-ro tipa kuģos notieks arī uz Ziemeļameriku, starp Eiropu un ASV, Kanādu utt. Lai notiktu šādi pārvadājumi jābūt gan kompleksām ostām ar multimodālā tīklā saslēgtiem dažādiem transporta veidiem. 
Transporta mezgls ir vairāku transporta veidu krustpunkts, kurā notiek kravu vai pasažieru plūsmas sadalīšanās. 
Termināls ir īpaši aprīkota vieta, kas paredzēta kravu komplektēšanai vai pasažieru sapulcēšanai pirms tālākas pārvietošanās. 
Multimodālā transporta sistēma ir dažādu dažādu transporta veidu sasaiste vienotā sistēmā, ar mērķi nodrošināt ekonomiskāko, optimālāko, drošāko, ērtāko un ātrāko kravu vai pasažieru plūsmu.
multmodd.png