Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | 2. personas vietniekvārdu Tu, Jūs lietošana | Saziņā lieto atbilstošas uzrunas formas. |
2. | TAB Uzruna un uzrunas grupa | Izvēlas saziņas situācijai atbilstošu uzrunas formu un pamato savu izvēli. Korekti lieto pieturzīmes teikumos ar uzrunu rakstītā tekstā. |
3. | Segvārds, pseidonīms, iesauka, palama, deminutīvs jeb mīļvārdiņš | Attīsta ieradumu ar sapratni izturēties pret dažādiem runātās valodas variantiem, to lietojumu noteiktās saziņas situācijās. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | TAB LABOT Deminutīvi tautasdziesmā | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot tautasdziesmā atrast deminutīvus jeb vārdus pamazināmā formā. |
2. | Uzrunas, uzrunas grupas noteikšana tautasdziesmā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atrast tautasdziesmā uzrunu un uzrunas grupu.Zina, kas ir uzruna un uzrunas grupa. |
3. | Jēdzienu skaidrojums | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina tematā izmantoto jēdzienu skaidrojumus. |
4. | TAB LABOT Deminutīvu darināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kā darina deminutīvus. Prot darināt deminutīvus. |
5. | VOKAT Sieviešu dzimtes personvārdu locīšana vokatīvā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot IV un V deklinācijas personvārdus locīt vokatīvā. |
6. | VOKAT Vīriešu dzimtes personvārdu locīšana vokatīvā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot vīriešu dzimtes personvārdus locīt vokatīvā. |
7. | VOKAT Neparastie personvārdi vokatīva locījuma formā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kā veidot personvārdu vokatīvā. Prot izveidot personvārdu vokatīvā. |
8. | Uzruna tiešās runas teikumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt uzrunu teikumā. |
9. | Pieklājības frāzes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kuras pieklājības frāzes lietot saziņā. |
10. | Iesaukas tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir iesauka. Prot atrast to teikumā. |
11. | Tu un Jūs lietošana vēstulē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot ievietot vēstulē vajadzīgo vietniekvārdu tu/jūs. Zina vēstules rakstīšanas noteikumus. |
12. | VOKATUzrunas atrašanās vieta teikumā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot novietot uzrunu un uzrunas grupu teikumā gan sākumā, gan vidū, gan beigās. |
13. | VOKAT Uzrunas grupas konstrukcija teikumā, pieturzīmju lietojums | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot teikumā noteikt uzrunas grupu, to izrakstīt. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | VOKAT Uzrunas, un uzrunas grupas izveide, interpunkcijas lietojuma normas | Citi | augsta | 3 p. | Prot izveidot vārdu vai vārdu savienojumu vokatīva locījumā. Prot likt pietuzīmes teikumā ar uzrunas grupu. |
2. | Pseidonīma noteikšana | Citi | vidēja | 2 p. | Zina, kas ir pseidonīms. Prot atrast pseidonīmam atbilstošu vārdu un uzvārdu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārds, segvārds, iesauka, mīļvārdiņš, uzruna, uzrunas grupa | 00:20:00 | vidēja | 16 p. | Prot ievietot nepieciešamās pieturzīmes teikumos ar uzrunu un uzrunas grupu. Zina dažādu jēdzienu skaidrojumu. Zina, kas ir iesaukas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Uzruna, uzrunas grupa, vārds, iesauka, pseidonīms | 00:40:00 | vidēja | 32 p. | Zina dažādu jēdzienu skaidrojumu. Prot ievietot pieturzīmes teikumos ar uzrunu un uzrunas grupu, prot lietot vietniekvātdu tu/jūs saziņā. Zina, kas ir iesauka, deminutīvs, pseidonīms. |