Tu jau noskaidroji, ka uzņēmējdarbība ir process, kurā cilvēki organizē un veic darbības, lai gūtu peļņu un dotu vērtību sabiedrībai. Taču, lai veidotu uzņēmumu ir svarīgi, lai uzņēmējam ir ideja – kādu preci uzņēmējs vēlas radīt vai kādu pakalpojumu sniegt.

Ideja ir doma vai koncepts, kas rodas cilvēka prātā domāšanas rezultātā.
Svarīgi!
Katras uzņēmējdarbības pamatā vienmēr ir kāda biznesa ideja.
Biznesa ideja ir uzņēmēja vai viņa komandas koncepts, kas risina konkrētu problēmu vai apmierina noteiktu vajadzību tirgū.
Tātad, pirms veido uzņēmumu, ir jāsaprot, ko tieši vēlies piedāvāt. Biznesa idejas var rasties dažādos veidos – citi uzņēmēji vispirms izpēta, kādas preces un piedāvājumi jau ir piedāvājumā un meklē, kā tos uzlabot, citi – meklē idejas citās valstīs un domā, kā tās pielāgot vietējai situācijai, vēl citi – rada tās ar prāta vētras metodi vai nosapņo.

Ne visas biznesa idejas tiek īstenotas. Labai biznesa ideja:
 
Iezīme Skaidrojums
Risina kādu problēmu Laba biznesa ideja palīdz atrisināt kādu problēmu un padara cilvēku dzīvi vieglāku un labāku.
Ir unikāla Biznesa ideja piedāvā kaut ko tādu, ko citi nav piedāvājuši vai dara to labāk.
Dod peļņu Biznesa ideja ir tāda, par ko cilvēki ir gatavi maksāt un tā nes uzņēmumam peļņu.
Ir reāla Uzņēmējam ir iespēja (nauda, laiks un citi nepieciešamie līdzekļi), lai to īstenotu.
Ieinteresē cilvēkus Ideja ir skaidri saprotama, piesaista cilvēku uzmanību un pēc tās ir pieprasījums.
 
Bieži vien uzņēmēji rada biznesa idejas, atbilstoši savām zināšanām, prasmēm un interesēm, tāpēc, kad veido biznesa ideju, apdomā, kas tev interesē un padodas!

Pēc biznesa idejas radīšanas ieteicams biznesa ideju izvērtēt. Tas palīdz saprast, vai biznesa ideja varētu gūt panākumus. Daži ieteikumi, kā izvērtēt biznesa ideju:
  • Pārbaudi, vai ideja palīdz risināt kādu problēmu;
  • Izstāsti par savu ideju ģimenei vai draugiem, jo citu citu cilvēku atsauksmes var būt noderīgas, lai saprastu, kā uzlabot ideju;
  • Izskaidro sev un citiem, kāpēc tava ideja ir labāka nekā tas, ko piedāvā citi;
  • Izmēģini nelielā mērogā – izveido precei vai pakalpojumam nelielu paraugu, lai pārliecinātos, ka to ir iespējams paveikt.

    Taču atceries – ļoti svarīgi ir, ka tu tici savai idejai! Vairākas idejas sākotnēji neguva atbalstu, bet uzņēmēju neatlaidības dēļ beigās izdevās!