Teorija
Datu apstrāde
Aplūkosim piemēru par kāda skolēna saņemtajām atzīmēm.
Atzīmes ir \(3\), \(5\), \(6\), \(2\), \(8\), \(7\), \(4\), \(2\), \(6\), \(8\), \(7\), \(3\), \(8\), \(2\), \(5\), \(9\), \(5\), \(4\), \(7\), \(7\), \(9\), \(8\).
Sakārtosim tās tabulā pēc to atkārtošanās biežuma:
Atzīme | Cik reižu atzīme datos sastopama | Atzīmes biežums |
\(2\) | | | | | \(3\) |
\(3\) | | | | \(2\) |
\(4\) | | | | \(2\) |
\(5\) | | | | | \(3\) |
\(6\) | | | | \(2\) |
\(7\) | | | | | | \(4\) |
\(8\) | | | | | | \(4\) |
\(9\) | | | | \(2\) |
Datus var apkopot arī grupās, grupējot tos intervālos:
Atzīme, tās statuss | Cik reižu sastopama | Skaits |
Nepietiekami vērtējumi \(1\) - \(3\) | | | | | | | \(5\) |
Pietiekami vērtējumi \(4\) - \(6\) | \(7\) | |
Optimāli vērtējumi \(7\) - \(8\) | \(8\) | |
Augsti vērtējumi \(9\) - \(10\) | | | | \(2\) |
Ievēro, katru atzīmi atzīmē ar svītriņu, piecas svītriņas var apzīmēt pārsvītrojot, lai ir vieglāk saskaitīt.
Datus var uzskatāmi attēlot sektoru diagrammā:
Datus var uzskatāmi attēlot sektoru diagrammā:

Datus var uzskatāmi attēlot arī stabiņu diagrammā: