Saskaitot un atņemot iespējams lietot dažādus paņēmienus.
1. Līdz pilnam desmitam.
![teorija_labots_5.png](https://resources.cdn.uzdevumi.lv/3a94ab33-92f6-4564-9159-692ef578c79a/teorijalabots5w400.png)
2. Atsevišķi saskaitot desmitus, pēc tam vienus.
![Slide1.PNG](https://resources.cdn.uzdevumi.lv/95a51c5e-c9db-48f8-8bac-4c71cceef83b/Slide1w400.png)
3. Saskaitīšanas darbību modelējot ar klucīšiem.
![teorija1-3_labot.PNG](https://resources.cdn.uzdevumi.lv/a541e5d8-58de-4442-af69-c264baf90cc4/teorija13labotw315.png)
4. Saskaitīšanas darbību modelējot ar skaitļu taisni.
![teorija_labot.png](https://resources.cdn.uzdevumi.lv/1a0207dc-0f91-48f8-bc32-0ab3a5789a23/teorijalabotw500.png)
5. Saskaitīšanas darbību modelējot ar simta kvadrātu.
![teorija_labots_2.png](https://resources.cdn.uzdevumi.lv/b59fd214-a9d7-4ab0-bcb4-1b3a8dd6d4f7/teorijalabots2w243.png)
Svarīgi!
Tev var būt arī savs saskaitīšanas paņēmiens! Svarīgi, lai tu ar tā palīdzību varētu ērti un precīzi rēķināt!
Ja kāds no skaitļiem saskaitīšanas darbībā nav zināms,
\(14\) \(+\) \(?\) \(=\) \(17\)
- domā tā - cik vēl jāpieliek pie \(14\), lai būtu \(17\) ,
- vai atceries par draudzīgajām vienādībām.
\(17 - 14 =\) \(?\)