PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Valodas funkcijas | Valodas funkcijas. |
| 2. | Tiešā runa | Tiešās runas teikums ar piebildi sākumā. |
| 3. | Valodas izcelšanās | Ieskats valodu izcelšanās dažādās teorijās. |
| 4. | Latviešu valodas rakstība | Alfabēta izveidošanās vēsture |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Verbāla un neverbāla saziņa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Verbālas un neverbālas saziņas situācijas atšķiršana. |
| 2. | Neverbālā saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Neverbālās saziņas līdzekļu noteikšana. |
| 3. | Partneri dialogā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vēro dotu saziņas situāciju, nosaka tās dalībniekus. |
| 4. | Valodas funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Situācijā īstenotā valodas uzdevuma noteikšana. |
| 5. | Valodu uzdevumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Darbs ar tekstu; apgalvojuma patiesuma novērtēšana atbilstoši lasītajam tekstam. |
| 6. | Izpratne par valodu funkcijām sabiedrībā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Atbilstošo jēdzienu ievietošanu valodu statusa definīcijās. |
| 7. | Piebildes atrašanās vieta teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Piebildes atrašanās vieta noteikšanas. |
| 8. | Tiešās runas un piebildes atšķiršana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Tiešās runas un piebildes atšķiršana. |
| 9. | Piebildes atrašanās vieta teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Piebildes saskatīšana teikumā. |
| 10. | Pieturzīmju lietojums tiešās runas teikumos ar piebildi sākumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pieturzīmju lietošana tiešās runas teikumos ar piebildi sākumā, ja dots lielais sākumburts tiešās runas sākumā. |
| 11. | Teikuma dalījums tiešās runas un piebildes daļās | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Teikuma sadalīšana piebildes un tiešās runas daļās, rakstot atbilstošos lielos sākumburtus teikuma sākumā, tiešās runas daļas sākumā un īpašvārdos un liekot kolu, teikuma beigu pieturzīmi un pēdiņas. |
| 12. | Valodas izcelšanās teorijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lasa informāciju par divām valodas izcelšanās teorijām un salīdzina tās hronoloģiski. Atrod informāciju tekstā. |
| 13. | Rakstības vēsture, gotiskie burti | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Gotiska teksta izpratne |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valoda kā sazināšanās līdzeklis | Citi | vidēja | 1 p. | Valodas nozīme cilvēku saziņā. |
| 2. | Neverbālās saziņas situācijas | Citi | vidēja | 2 p. | Novērtē, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga. |
| 3. | Dialogs saziņas situācijā | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka saziņas situācijai atbilstošu dialogu. |
| 4. | Tiešā runa bez piebildes | Citi | vidēja | 1 p. | Atrod tiešās runas teikumus bez piebildes. |
| 5. | Pieturzīmes tiešās runas teikumos ar piebildi sākumā | Citi | zema | 1 p. | Pareiza pieturzīmju lietojuma noteikšana tiešās runas teikumos ar piebildi sākumā. |
| 6. | Latviešu valodas alfabēts | Citi | zema | 1 p. | Sakārto vārdus alfabēta secībā. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Saziņa. Tiešā runa. Valodas izcelšanās | 00:20:00 | vidēja | 5 p. | Verbālā un neverbālā saziņa. Piebildes atrašanās vieta teikumā. Teikuma dalījums tiešās runas un piebildes daļās. Valodas izcelšanās teorijas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valodas funkcijas. Saziņa. Tiešā runa. Alfabēts | 00:40:00 | vidēja | 6 p. | Valodas nozīme cilvēku saziņā. Neverbālās saziņas situācijas. Dialogs saziņas situācijā. Tiešā runa bez piebildes. Pieturzīmes tiešās runas teikumos ar piebildi sākumā. Latviešu valodas alfabēts. |