Algoritmu izpildītājprogrammas. Programma Logo The Turtle
Programma Logo the turtle
Ar Logo the Turtle var strādāt tiešsaistes režīmā vietne http://www.transum.org/software/Logo/
![onlane.png](https://resources.cdn.uzdevumi.lv/bb804bfc-a32f-48a3-b0b8-8998e76a15f3/onlane.png)
Algoritma sastādītāja mērķis ir, izmantojot pieejamās komandas, izveidot vajadzīgo zīmējumu.
Zīmēšana notiek uz balta laukuma, un zīmuļa pozīciju norāda sarkana bulta.
![logo.png](https://resources.cdn.uzdevumi.lv/22588aa5-d884-4dc7-9cc0-9c290434ef42/logo.png)
Komandas ievada pa vienai taisnstūri zem zīmēšanas laukuma. Pierakstam var izmantot kā lielos, tā mazos burtus. Pēc ievades apstiprināšanas
komanda uzreiz tiek izpildīta.
![go.png](https://resources.cdn.uzdevumi.lv/23a3e35d-8802-48c2-b7ec-1b8aa8e67017/go.png)
Nākamajā tabulā dots komandu saraksts un to lietošanas apraksts, kādas algoritma izpildītājs - "zīmulis" - prot veikt:
Komandas lietojums | Pieraksts | Piemērs |
Notīrīt laukumu | CS | |
Pacelt zīmuli, lai pārvietotos bez zīmēšanas | PU | |
Pagriezties par norādīto leņķi (x grādi) pa labi | RT x | RT 90 |
Pagriezties par norādīto leņķi (x grādi) pa kreisi | LT x | LT 45 |
Pārvietoties uz priekšu norādītajā attālumā (x punkti) | FD x | FD 20 |
Pārvietoties atpakaļ norādītajā attālumā (x punkti) | BK x | BK 10 |
Cikla veidošanas (atkārtošanas) komanda n-atkārtošanas reižu skaits; XX x -pirmā ciklā iekļautā komanda; YY y - otrā cikla iekļautā komanda. | REPEATn | REPEAT 4 [FD 50 RT 90] |
Cikla veidošanas (atkārtošanas) komanda REPEAT N [ XX x YY y]
REPEAT - komandas nosaukums
n - atkārtošanas reižu skaits;
XX x - pirmā ciklā iekļautā komanda;
YY y - otrā cikla iekļautā komanda.
XX x - pirmā ciklā iekļautā komanda;
YY y - otrā cikla iekļautā komanda.
Parasti zīmēšanai cikla iekļauj pagriešanās un pārvietošanās komandas, piemēram, cikls REPEAT 4 [FD 50 RT 90] uzzīmēs kvadrātu.
Algoritmu piemēri:
Uzdevums | Rezultāts |
Uzzīmēt taisnleņķa trijstūri | |
Uzzīmēt vienādmalu trijstūri |