Satura rādītājs:
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļas 1. uzd. Dispersās sistēmas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka disperso sistēmu | 
| 2. | 1. daļas 2. uzd. Jonu uzbūve | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns atpazīst jonus no atomiem, balstoties uz daļiņu protonu un elektronu skaitu. | 
| 3. | 1. daļas 3. uzd. Vielu parādības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vielu parādībām, balstoties uz doto situāciju. | 
| 4. | 1. daļas 4. uzd. Ķīmiskās saites | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns, balstoties uz ķīmisko elementu relatīvo elektronegativitāti, secina par ķīmiskās saites veidu | 
| 5. | 1. daļas 5. uzd. Jonu veidošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz ķīmisko elementu jonu veidošanās procesiem, secina par atomu skaitu, kas nepieciešams, lai izveidotos savienojums ar stabilu elektronu konfigurāciju. | 
| 6. | 1. daļas 6. uzd. Ūdeņraža saites veidošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ķīmiskās saites veidu. | 
| 7. | 1. daļas 7. uzd. Šķīdumu pH noteikšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka šķīduma vidi pēc divu dažādu šķīdumu saliešanas kopā. | 
| 8. | 1. daļas 8. uzd. Elektrolītiskā disociācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izprot elektrolītiskās disociācijas procesus. | 
| 9. | 1. daļas 9. uzd. Šķīdumu vide | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns prognozē šķīduma vidi, balstoties uz citu sāļu ūdens šķīdumu vidēm. | 
| 10. | 1. daļas 10. uzd. Joni ūdens šķīdumos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vielu savstarpējo reaģētspēju. | 
| 11. | 1. daļas 11. uzd. Ķīmiskās reakcijas ātrums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izvērtē efektīvākos nosacījumus, pie kuriem ķīmiskās reakcijas ātrums ir vislielākais. | 
| 12. | 1. daļas 12. uzd. Ķīmiskās reakcijas norise | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns skaidro ķīmiskās reakcijas norisi. | 
| 13. | 1. daļas 13. uzd. Vielu iedalījums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns klasificē ķīmiskās vielas pēc to sastāva un īpašībām. | 
| 14. | 1. daļas 14. uzd. Oksidēšanās-reducēšanās reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina, kuri ķīmisko reakciju vienādojumi attēlo oksidēšanās-reducēšanās reakcijas. | 
| 15. | 1. daļas 15. uzd. Ķīmiskās pārvērtības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns papildina pārvērtību rindu ar trūkstošo ķīmisko formulu. | 
| 16. | 1. daļas 16. uzd. Vielu ķīmiskās īpašības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vielu amfotērajām īpašībām, balstoties uz ķīmisko reakciju vienādojumiem. | 
| 17. | 1. daļas 17. uzd. Šķīdumu pagatavošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izvēlas traukus, kur nepieciešami šķīduma atšķaidīšanai ar precīzu molāro koncentrāciju. (Mainīt att.) | 
| 18. | 1. daļas 18. uzd. Ķīmiskās pārvērtības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz novērojumiem un metālu aktivitātes rindu, skolēns nosaka metālu, kas nepieciešams ķīmisko reakciju norisei. (Mainīt att.) | 
| 19. | 1. daļas 19. uzd. Vielu ķīmiskās formulas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns aprēķina rutila ķīmisko formulu, balstoties uz tā sastāvu. | 
| 20. | 1. daļas 20. uzd. Izšķīdušās vielas masas daļa šķīdumā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka etāndiola ūdens šķīduma sasalšanas temperatūru. | 
| 21. | 1. daļas 21. uzd. Aprēķini, balstoties uz ķīmiskās reakcijas vienādojumu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns veic aprēķinus, izmantojot ķīmiskās reakcijas vienādojumu. | 
| 22. | 1. daļas 22. uzd. Aprēķini, balstoties uz ķīmiskās reakcijas vienādojumu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot titrēšanā iegūtos datus, skolēns aprēķina citronskābes šķīduma molāro koncentrāciju. | 
| 23. | 1. daļas 23. uzd. Organisko savienojumu klasifikācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka organisko vielu klašu funkcionālās grupas vanilīna molekulā | 
| 24. | 1. daļas 24. uzd. Organisko savienojumu nomenklatūra pēc IUPAC | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosauc organisko savienojumu pēc IUPAC nomenklatūras, balstoties uz tā struktūrformulu. | 
| 25. | 1. daļas 25. uzd. Ķīmisko vielu nosaukšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par ķīmisko vielu molekulformulām, balstoties uz to nosaukumiem. | 
| 26. | 1. daļas 26. uzd. Organisko savienojumu fizikālās pazīmes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par organisko vielu viršanas temperatūrām, balstoties uz to struktūrformulām. | 
| 27. | 1. daļas 27. uzd. Ķīmiskās pārvērtības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par monomēru, kas ir polimēra sastāvā. | 
| 28. | 1. daļas 28. uzd. Organisko savienojumu ķīmiskās īpašības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka vielas, kuras ir nepieciešamas ķīmisko reakciju norisei. | 
| 29. | 1. daļas 29. uzd. Pētnieciskā darbība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izvēlas eksperimentus, kurus nepieciešams salīdzināt, lai noteiktu pH ietekmi uz eksperimentu. | 
| 30. | 1. daļas 30. uzd. Organisko savienojumu pierādīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka, ar kādu reaģentu var pierādīt akrilskābi. | 
| 31. | 2. daļas 3.1. uzd. Pētnieciskā darbība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz titrēšanas rezultātiem, skolēns secina par skābes koncentrāciju notekūdeņu paraugos. | 
| 32. | 2. daļas 4. uzd. Ķīmisko reakciju pazīmes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns secina par eksperimenta novērojumiem, balstoties uz izejvielām. | 
| 33. | 2. daļas 5.2. uzd. Ķīmiskās reakcijas siltumefekts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns veic aprēķinus, izmantojot termoķīmiskās reakcijas vienādojumu. | 
| 34. | 2. daļas 6.1. uzd. Kodolreakcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns uzraksta tekstā aprakstīto kodolreakcijas vienādojumu. | 
| 35. | 2. daļas 6.2. uzd. Elementu elektronformula | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns uzraksta izotopa elektronformulu. | 
| 36. | 2. daļas 7.2. uzd. Ķīmisko reakciju pazīmes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns prognozē krāsu maiņu eksperimenta gaitā. | 
| 37. | 2. daļas 8. uzd. Ķīmiskās pārvērtības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns veic aprēķinus, izmantojot ķīmiskās reakcijas vienādojumu. | 
| 38. | 2. daļas 10.2. uzd. Vielu struktūrformulas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izveido organisko savienojumu struktūrformulu, balstoties uz molekulformulu. | 
| 39. | 2. daļas 10.3. uzd. IUPAC nomenklatūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosauc vielas atbilstoši IUPAC nomenklatūrai. | 
| 40. | 3. daļas 2. uzd. Titrēšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Skolēns veic aprēķinus, balsoties ķīmiskās reakcijas vienādojumā. | 
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 2. daļas 1. uzd. Pētnieciskā darbība | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēns analizē eksperimenta gaitu un iesaka veidus, kā uzlabot eksperimentu | 
| 2. | 2. daļas 2.3. uzd. Ķīmiskās pārvērtības | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par sudraba karotes notīrīšanu, izmantojot dažādas metodes. | 
| 3. | 2. daļas 3.2. uzd. Pētnieciskā darbība | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēns izskaidro skābes neitralizācijas procesu. | 
| 4. | 2. daļas 6.3. uzd. Elementu relatīvā atommasa | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēns paskaidro fluora relatīvo atommasu ķīmisko elementu periodiskajā tabulā. | 
| 5. | 2. daļas 7.1. uzd. Ķīmisko reakciju pazīmes | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēns piekrīt vai nepiekrīt apgalvojumam par ķīmiskās reakcijas norisi, to pamatojot. | 
| 6. | 2. daļas 7.3. uzd. Ķīmisko reakciju pazīmes | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēns prognozē iespējamo apstākļu maiņu, lai šķīdums mainītu krāsu. | 
| 7. | 2. daļas 9. uzd. Polimēri | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēns skaidro pienskābes iegūšanu, īpašības un izmantošanu medicīnā. | 
| 8. | 2. daļas 10.1. uzd. Vielu sastāvs | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēns skaidro organisko vielu atšķirības balstoties uz to, ka vielu molekulformulas ir vienādas. | 
| 9. | 3. daļas 1.2. uzd. Ogļskābās gāzes uztveršana | Citi | augsta | 1 p. | Skolēns secina par tekstā minēto vielu pielietojamību. | 
| 10. | 3. daļas 3.1. uzd. Pētnieciskā darbība, titrēšana. | Citi | augsta | 3 p. | Skolēns sastāda laboratorijas darba gaitu. | 
| 11. | 3. daļas 3.2. uzd. Pētnieciskā darbība, titrēšana | Citi | augsta | 1 p. | Skolēns salīdzina metodes sudraba nitrāta atgūšanai, izvēloties efektīvāko. | 
| 12. | 3. daļas 3.3. uzd. Pētnieciskā darbība | Citi | augsta | 2 p. | Skolēns pamato sudraba nitrāta atgūšanas metožu uzlabošanu. | 
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valsts eksāmens ķīmijā 2019. g., 1. daļa | 00:45:00 | vidēja | 30 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 1. daļas jautajumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. | 
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valsts eksāmens ķīmijā 2019. g., 2. daļa | 00:45:00 | vidēja | 24 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 2. daļas jautajumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. | 
| 2. | Valsts eksāmens ķīmijā 2019. g., 3. daļa | 00:45:00 | augsta | 10 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmena 3. daļas jautajumus, kuros ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. | 
| 3. | Valsts eksāmens ķīmijā 2019. g., 1.-3. daļa | 00:45:00 | augsta | 66 p. | Skolēniem tiek dota iespēja atrisināt valsts eksāmenu, kurā ietverti vispārīgās, neorganiskās un organiskās ķīmijas pamatjautājumi. | 
