Teorija

Scratch programmas logs sastāv no vairākām daļām:
  • skatuves, kurā notiek darbība;
  • skatuves fona un gariņu sadaļas;
  • ciļņu sadaļas;
  • skriptu laukuma.
skatuve.png
 
Scratch programmēšanas vidē veidoto darbu sauc par projektu.
 
Izvēlne datnep.png:

datne.png
 
Kursora rīki kursriiki.png
 
dubleet.png - Dublēt gariņu vai skriptu.
dzeest.png - Dzēst gariņu vai skriptu.
palielinaat.png - Palielināt gariņu.
samazinaat.png - Samazināt gariņu.
help.png - Saņemt palīdzību par kādu bloku.
 
Pirmo reizi uzsākot darbu programmēšanas vidē Scratch 2.0, ieteicams pogas valoda.png sarakstā izvēlēties turpmāko saskarnes valodu, piemēram, latviešu.
latvval.png
 
Izmēģini projektu:
 
Atsauce:
https://scratch.mit.edu/
www.startit.lv
https://skolas.lu.lv/mod/book/tool/print/index.php?id=29857#ch183