Teorija

Scratch ir viegli saprotama vizuālā programmēšanas valoda. Ar Scratch var veidot jaunas spēles, animācijas, interaktīvus stāstus un daudzas citas interesantas lietas.
Programmēšanas valodu Scratch 2007. gadā ir izveidojis Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta (MIT) Mediju laboratorijas profesors Mičels Resniks (Mitchel Resnick).
Programmēšanas vide Scratch ir izmantojama bez maksas un to var:
  • instalēt datoros ar dažādām operētājsistēmām, piemēram, Windows, Mac OS X vai Linux;
  • lietot tiešsaistē.
Scratch tiešsaistē pieejams tīmekļa vietnē https://scratch.mit.edu/.
 
1.png
 
Vietnē var:
  • veido.png – atvērt programmēšanas vidi Scratch 2.0;
  • izpeti.png – iepazīties ar gatavajiem darbiem (projektiem);
  • pievienojies.png – izveidot savu profilu;
  • ienaakt.png – ieiet savā profilā.
Scratch kontu var izmantot, lai Scratch vietnē tiešsaistē saglabātu paveikto un dalītos ar izveidotajām programmām.
Scratch konta izveidošana:
Klikšķini uz pogas pievienojies.png
Aizpildi veidlapu - izvēlies lietotājvārdu un paroli.
 
anketa.png
Kad esi izveidojis savu Scratch kontu, klikšķini uz pogas ienaakt.png un ievadi savu lietotājvārdu un paroli.
Klikšķini uz pogas veido.png, lai sāktu veidot jaunu projektu.
Scratch automātiski saglabā projektu, ja esi ienācis sistēmā ar savu lietotājvārdu un paroli.
Lai atrastu veidotos projektus, klikšķini uz sava lietotājvārda un tad klikšķini uz pogas manas.png (Manas lietas).
manasleitas.png
 
23.png
 
Scratch 2.0 bezsaistes redaktoru var instalēt, lai strādātu ar projektiem bez interneta savienojuma. 
https://scratch.mit.edu/download
Šī versija strādās tikai uz Windows vai MacOS, taču 1.4 versija pieejama arī uz Linux: https://scratch.mit.edu/scratch_1.4/
 
25.png
 
Pēc tam, kad būsi palaidis instalācijas programmu, uz tavas darbvirsmas parādīsies Scratch ikona.
ikona.png Veic dubultklikšķi uz ikonas, lai palaistu Scratch.
 
Atsauce:
https://scratch.mit.edu/
www.startit.lv
https://skolas.lu.lv/mod/book/tool/print/index.php?id=29857#ch183