Teorija

Gariņi ir tēli, kas atrodas uz skatuves.
Pēc noklusēšanas uz skatuves darbojas viens gariņš  cat.png, kas izskatās pēc kaķa, bet to var dzēst un/vai pievienot vienu vai vairākus tāda paša vai cita izskata gariņus.
Gariņa pievienošanai vai izveidošanai izmanto pogas virs gariņu saraksta:
garinjoslaa.png
  • jaunsG.png Izvēlēties gariņu no bibliotēkas:
     
    bibl.png
     
  • zimeetG.png Zīmēt jaunu gariņu:
     
    zimetG.png
     
  • mapeG.png Ielādēt attēlu no datora:
     
    nodatnesG.png
     
  • kameraG.png - Izmantot fotokameru:
     
    foto.png
Lai dublētu, dzēstu vai slēptu gariņu ar visiem tā scriptiem, klikšķini ar labo peles pogu uz tā gariņu saraksta:
 
garins.png
 
Kad sāk jaunas programmas veidošanu, kaķa gariņu sauc Gariņš 1.
Gariņa pārdēvēšanas algoritms:
 
nosaukmaina.png
 
Gariņi var reaģēt uz notikumiem, piemēram:
  • karogs.png 1b.png - piespiests zaļais karodziņš;
  • taust.png 2b.png - piespiests atstarpes taustiņš;
  • noklgar.png 3b.png - noklikšķināts uz gariņa.
Ko gariņi var darīt?
darbiibas.png
Atsauce:
https://scratch.mit.edu/
www.startit.lv
https://skolas.lu.lv/mod/book/tool/print/index.php?id=29857#ch183