Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Satura rādītājs | |
| 2. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums |
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Alfabēts. Klausīšanās un video – Alphabet. Listening and video | Mācās alfabētu un izrunāt alfabēta burtus. |
| 2. | Latviešu un angļu alfabēts – Latvian and English Alphabet | Latviešu un angļu alfabēta salīdzināšana. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) |
| 3. | Burti A - I – Letters A - I | Burti no A līdz I un atbilstošie vārdi: apple, ball, cat, duck, elephant, fox, goat, horse. |
| 4. | Burti J - R – Letters J - R | Burti no J līdz R un atbilstošie vārdi: jelly, kite, lion, monkey, nose, orange, panda, quilt, rabbit. |
| 5. | Burti S - Z – Letters S - Z | Burti no S līdz z un atbilstošie vārdi: snake, tiger, umbrella, violin, whale, x-ray, yo-yo, zebra. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Latviešu un angļu alfabēts – Latvian and English Alphabet | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Salīdzina un atbild uz jautājumiem par latviešu un angļu alfabētu. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) |
| 2. | Burtu secība alfabētā – Alphabetical order of the letters | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Atbild jautājumus par alfabētu burtiem. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) Izrunā tās skaņas, kas ir atšķirīgas apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) |
| 3. | Trūkstošie burti alfabētā – Omitted letters in the alphabet | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Ievelk burtu rindā trūkstošo burtu. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) Izrunā tās skaņas, kas ir atšķirīgas apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) |
| 4. | Burti alfabētiskā secībā – Letters in the alphabetical order | 2. izziņas līmenis | zema | 5 p. | Sakārto burtus alfabētiskā secībā. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) Izrunā tās skaņas, kas ir atšķirīgas apgūstamajā(VS.3.3.1.3.) |
| 5. | Savienošana. Alfabēta vārdi I – Matching. Alphabetical words I | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Savieno rakstīto vārdu ar drukāto vārdu. Meklē un salīdzina grafiskus apzīmējumus digitālā tekstā, piemēram, krāsa, burtu lielums. (VS.3.2.1.3.) Atpazīst rakstīto vārdu. |
| 6. | Savienošana. Alfabēta vārdi II – Matching. Alphabetical words II | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Savieno rakstīto vārdu ar drukāto vārdu. Meklē un salīdzina grafiskus apzīmējumus digitālā tekstā, piemēram, krāsa, burtu lielums. (VS.3.2.1.3.) Atpazīst rakstīto vārdu. |
| 7. | Alfabēta vārdu atpazīšana – Recognizing words from the alphabet | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Izlasa vārdu un ievelk pie attēla. Savieto attēlus ar vārdiem, nosauc un parāda zīmējumā redzamos objektus un personas. (VS.3.2.1.6.) |
| 8. | Alfabēta vārdi I – Words from the alphabet I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Attēlam izvēlas atbilstošo vārdu. Savieto attēlus ar vārdiem, nosauc un parāda zīmējumā redzamos objektus un personas. (VS.3.2.1.6.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 9. | Attēlu savienošana ar burtiem – Matching the pictures with letters | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pie attēla pievelk burtu ar kuru sākas vārds. Savieto attēlus ar vārdiem, nosauc un parāda zīmējumā redzamos objektus un personas. (VS.3.2.1.6.) |
| 10. | Izvēle. Attēls un burti – Choice. Pictures and Letters | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Attēlu savieno ar sākuma burtu. Savieto attēlus ar vārdiem, nosauc un parāda zīmējumā redzamos objektus un personas. (VS.3.2.1.6.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 11. | Alfabēta vārdi II – Words from the alphabet II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Attēlam izvēlas atbilstošo vārdu. Savieto attēlus ar vārdiem, nosauc un parāda zīmējumā redzamos objektus un personas. (VS.3.2.1.6.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 12. | Lasīšana, savienošana. Alfabēta vārdi – Reading, matching. Words from the alphabet | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Savieno vārdu ar tā tulkojumu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 13. | Klausīšanās, ievilkšana. Alfabēta vārdi – Listening, dragging. Words from the alphabet | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Noklausās vārdu un izvēlas tā rakstveida formu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 14. | Klausīšanās. Burts – Listening. Letter | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Noklausās burtu un ievelk. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 15. | Klausīšanās, ievilkšana. Alfabēta vārdi – Listening, dragging. Words from the alphabet | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Noklausās vārdu un ievelk attēlu. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) |
| 16. | Vārds zem attēla. Alfabēta vārdi – Word under the picture. Words from the alphabet | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zem attēla ieraksta vienu no dotajiem vārdiem. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 17. | Jaukti burti. Alfabēta vārdi – Mixed letters. Words from the alphabet | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | No dotajiem burtiem veido zināmu vārdu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 18. | Klausīšanās, tulkošana. Alfabēta vārdi – Listening, translating. Words from the alphabet | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Latviskajam vārdam klausoties piemeklē tulkojumu. Izmanto verbālus un neverbālus līdzekļus, lai attēlotu dzirdēto vai redzēto. (VS.3.2.1.2.) Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) |
| 19. | Tulkošana, klausīšanās. Alfabēts, burti – Translating, listening. Alphabet, letters | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Burtam izvēlas tā izrunu. Izmanto verbālus un neverbālus līdzekļus, lai attēlotu dzirdēto vai redzēto. (VS.3.2.1.2.) Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) |
| 20. | Paslēptie vārdi. Alfabēta vārdi – Hidden words. Words from the alphabet | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Burtu rindā meklē zināmus vārdus. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 21. | Izlaisti burti. Alfabēta vārdi – Omitted letters. Words from the alphabet | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Vārdā ieraksta trūkstošos burtus. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 22. | Klausīšanās un rakstīšana. Alfabēta vārdi – Listening and writing. Words from the alphabet | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Noklausās vārdu un pārraksta dzirdēto vārdu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 23. | Klausīšanās un tulkošana. Alfabēta vārdi – Listening and translating. Words from the alphabet | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Noklausās vārdu un izvēlas tā tulkojumu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 24. | Klausīšanās un izvēle. Burti – Listening and choice. Letters | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Noklausās burtu izrunu un atzīmē dzirdēto burtu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 25. | Vārdi alfabēta secībā – Words in the alphabetical order | 3. izziņas līmenis | augsta | 2,5 p. | Sakārto vārdus alfabētiskā secībā. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) Izrunā tās skaņas, kas ir atšķirīgas apgūstamajā(VS.3.3.1.3.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 26. | Klausīšanās. Vārdu rinda. Alfabēta vārdi – Listening. Words in the line. Words from the alphabet | 2. izziņas līmenis | augsta | 6,5 p. | Noklausās vārdus, sakārto attēlus pareizā secībā. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: klausās un secīgi sakārto uzdevumā dotos attēlus atbilstoši dzirdētajam. |
| 27. | Klausīšanās. Burtu rinda – Listening. The line of the letters | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Noklausās un sakārto burtus secībā. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: klausās un secīgi sakārto uzdevumā dotos attēlus atbilstoši dzirdētajam. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ievilkšana. Vārda sākums un beigas. Alfabēts – Dragging. The beginning and end. Alphabet | Citi | vidēja | 4 p. | Savieno vārda pirmo burtu ar vārda beigām. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 2. | Savieno attēlus ar burtiem – Matching the pictures with letters | Citi | vidēja | 3 p. | Pie attēla pievelk burtu, ar kuru sākas attēla vārds. Savieto attēlus ar vārdiem, nosauc un parāda zīmējumā redzamos objektus un personas. (VS.3.2.1.6.) |
| 3. | Paslēptie vārdi. Alfabēta vārdi – Hidden Words. Words from the alphabet | Citi | vidēja | 3 p. | Burtu rindā meklē zināmus vārdus. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 4. | Jaukti burti. Alfabēta vārdi – Mixed letters. Words from the alphabet | Citi | vidēja | 3 p. | No dotajiem burtiem veido zināmu vārdu. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 5. | Vārdi alfabēta secībā – Words in the alphabetical order | Citi | augsta | 2,5 p. | Sakārto vārdus alfabētiskā secībā. Salīdzina skaņas un burtus dzimtajā un apgūstamajā valodā. (VS.3.3.1.3.) Izrunā tās skaņas, kas ir atšķirīgas apgūstamajā(VS.3.3.1.3.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
| 6. | Klausīšanās. Vārdu rinda. Alfabēta vārdi – Listening. The line of the words from the alphabet | Citi | augsta | 6,5 p. | Noklausās vārdus, sakārto attēlus pareizā secībā. Klausās vienkāršus, īsus tekstus (piemēram, jautājumus, stāstījumus, dialogus) un veido/atzīmē ilustrācijas. (VS.3.2.1.2.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: klausās un secīgi sakārto uzdevumā dotos attēlus atbilstoši dzirdētajam. |
| 7. | Ievilkšana. Vārda sākums un beigas. Alfabēts – Dragging. The beginning and end. Alphabet | Citi | augsta | 8 p. | Zem attēla ievelk rotaļlietas sākumu un beigas. Lieto vienkāršus vārdus un frāzes, stāstot par sevi un savu ģimeni zināmās situācijās. (VS.3.2.1.7.) Skolēna nozīmīgākās darbības mācību satura apguvei: atpazīst zināmus vienkāršus vārdus to rakstveida formā. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Alfabēts. Burti | 00:20:00 | vidēja | 18,5 p. | Zina alfabētu, burtus. Zina vārdus, kuri tiek mācīti kopā ar alfabētu; atbild uz jautājumiem par alfabētu, burtu secību alfabētā, zina burtu rakstību. |
| 2. | Alfabēta vārdi I | 00:20:00 | zema | 17 p. | Zina alfabētu, burtus. Zina vārdus, kuri tiek mācīti kopā ar alfabētu; pārraksta vārdus, zina tulkojumu, atpazīst rakstību un noklausoties saprot vārdu. |
| 3. | Alfabēta vārdi II | 00:20:00 | zema | 18 p. | Zina alfabētu, burtus. Zina vārdus, kuri tiek mācīti kopā ar alfabētu; pārraksta vārdus, zina tulkojumu, atpazīst rakstību un noklausoties saprot vārdu. |
| 4. | Alfabēts. Vārdi III | 00:20:00 | vidēja | 22 p. | Zina alfabētu, burtus. Zina vārdus, kuri tiek mācīti kopā ar alfabētu; pārraksta vārdus, zina tulkojumu, atpazīst rakstību un noklausoties saprot vārdu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Alfabēts un vārdi I | 00:20:00 | vidēja | 24 p. | Zina alfabētu, burtus. Zina vārdus, kuri tiek mācīti kopā ar alfabētu; pārraksta vārdus, zina tulkojumu, atpazīst rakstību un noklausoties saprot vārdu. |
| 2. | Alfabēts un vārdi II | 00:40:00 | augsta | 51,5 p. | Zina alfabētu, burtus. Zina vārdus, kuri tiek mācīti kopā ar alfabētu; pārraksta vārdus, zina tulkojumu, atpazīst rakstību un noklausoties saprot vārdu. |