PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Gaisma, apgaismojums | Zina gaismas izplatīšanās īpašības, izprot - kas ir izstarotā, atstarotā un izkliedētā gaisma, prot raksturot efektus, kādi rodas, apgaismojot priekšmetu no priekšas, no aizmugures, no sāna, prot nosaukt mākslinieku, kurš gleznoja gleznu sērijas, attēlojot apgaismojuma maiņu dažādo diennakts posmos. |
2. | Gaismēna | Prot atšķirt priekšmeta pašēnu un krītošo ēnu, zina, kas ir gaismēnas, kā mākslā rada apjoma ilūziju. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Gaisma, apgaismojums, gaismēnas, apjoms | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, kā izplatās gaisma, kāds efekts tiek panākts, mainot apgaismojuma izvietojumu, prot raksturot ēnas, zina, kāds princips jāievēro, attēlojot gaismēnas dabā un telpā. |
2. | Gaisma, apgaismojums | 2. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Zina, kā izplatās gaisma, kādās grupās gaisma iedalās, kādā apgaismojumā labāk uztvert objekta apjomu. |
3. | Pretgaisma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt - kurā no mākslas darbu reprodukcijām objekti attēloti pretgaismā. |
4. | Pretgaisma, tās radītie efekti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot attēlos saskatīt pretgaismas radītos efektus. |
5. | Izkliedētā gaisma | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot attēlā saskatīt izkliedētās gaismas radītos efektus. |
6. | Izkliedētā gaisma, tās radītie efekti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt izkliedētās gaismas radītos efektus. |
7. | Izkliedētā gaisma, pretgaisma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos noteikt izkliedētās gaismas vai pretgaismas radītos efektus. |
8. | Izkliedētā gaisma, pretgaisma, to raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt izkliedētās gaismas un pretgaismas pazīmes, spēj tās raksturot. |
9. | Gaismēnas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot attēlos saskatīt gaismēnas. |
10. | Gaismēnu kontrasti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt gaismēnu kontrastus. |
11. | Krītošā ēna | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot attēlos saskatīt krītošo ēnu. |
12. | Krītošo ēnu attēlojums mākslā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina, kas ir krītoša ēna, prot to noteikt mākslas darbu reprodukcijās. |
13. | Pašēna | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot attēlos saskatīt pašēnas, noteikt attēlu, kurā nav attēlotas pašēnas. |
14. | Pašēna, krītošā ēna | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos saskatīt pašēnas, krītošās ēnas. |
15. | Gaismas avota atrašanās vieta | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot noteikt gaismas avota atrašanās vietu, analizējot objektu pašēnas un krītošās ēnas. |
16. | Izkliedētā gaisma, gaismas avota atrašanās vieta (ar ievilkšanu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot attēlā saskatīt izkliedētas gaismas pazīmes, spēj noteikt gaismas avota atrašanās vietu. |
17. | Pašēna, krītošā ēna mākslas darbu reprodukcijās (ar ievilkšanu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot attēlos saskatīt pašēnas, krītošās ēnas. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mākslas virziens, kura pārstāvji attēloja apgaismojuma radītos efektus | Citi | vidēja | 3 p. | Prot nosaukt un raksturot mākslas virzienu, kura pārstāvji savos darbos akcentēja apgaismojuma radītos efektus. |
2. | Mākslas virziens, kura pārstāvji pētīja un attēloja gaismas radītos efektus | Citi | zema | 1 p. | Prot nosaukt mākslas virzienu, kura pārstāvji studēja gaismas radītos efektus un attēloja tos savos darbos, zina, kurš no šiem māksliniekiem gleznoja gleznu sērijas, lai parādītu gaismas maiņu dažādos diennakts laikos. |
3. | Krītošās ēnas atrašanās vieta mākslas darbā | Citi | vidēja | 3 p. | Prot attēlā noteikt krītošās ēnas atrašanās vietu attiecībā pret attēlotajiem objektiem. |
4. | Gaismu un ēnu attēlošana glezniecībā | Citi | vidēja | 2 p. | Zina, kādi toņi izmantojami, attēlojot gaismas un ēnas laukumus ainavās un gleznojot telpu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Gaisma, pretgaisma, izkliedētā gaisma, apgaismojums | 00:25:00 | vidēja | 15 p. | Prot nosaukt un raksturot mākslas virzienu, kura pārstāvji savos darbos akcentēja apgaismojuma radītos efektus; zina, kā izplatās gaisma, kāds efekts tiek panākts, mainot apgaismojuma izvietojumu, prot raksturot ēnas, zina, kāds princips jāievēro, attēlojot gaismēnas dabā un telpā; prot noteikt - kurā no mākslas darbu reprodukcijām objekti attēloti pretgaismā; prot attēlā saskatīt izkliedētās gaismas radītos efektus; prot attēlos noteikt izkliedētās gaismas vai pretgaismas radītos efektus. |
2. | Gaismēna, krītošā ēna, pašēna | 00:25:00 | vidēja | 16 p. | Prot attēlos saskatīt gaismēnas; prot attēlos saskatīt krītošo ēnu; prot attēlā noteikt krītošās ēnas atrašanās vietu attiecībā pret attēlotajiem objektiem; prot attēlos saskatīt pašēnas, noteikt attēlu, kurā nav attēlotas pašēnas; prot noteikt gaismas avota atrašanās vietu, analizējot objektu pašēnas un krītošās ēnas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Gaisma, tās veidi | 00:25:00 | vidēja | 15 p. | Prot nosaukt mākslas virzienu, kura pārstāvji studēja gaismas radītos efektus un attēloja tos savos darbos, zina, kurš no šiem māksliniekiem gleznoja gleznu sērijas, lai parādītu gaismas maiņu dažādos diennakts laikos; zina, kā izplatās gaisma, kādās grupās gaisma iedalās, kādā apgaismojumā labāk uztvert objekta apjomu; prot attēlos saskatīt pretgaismas radītos efektus; prot attēlos saskatīt izkliedētās gaismas radītos efektus; prot attēlos saskatīt izkliedētās gaismas un pretgaismas pazīmes, spēj tās raksturot. |
2. | Gaismēnu kontrasti, krītošā ēna, pašēna | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Prot attēlos saskatīt gaismēnu kontrastus; zina, kas ir krītoša ēna, prot to noteikt mākslas darbu reprodukcijās; zina, kādi toņi izmantojami, attēlojot gaismas un ēnas laukumus ainavās un gleznojot telpu; prot attēlos saskatīt pašēnas, krītošās ēnas. |