Satura rādītājs:
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Teksta tipi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teksta tipu noteikšana |
| 2. | Apraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Apraksta tipa domrakstam atbilstošs temats |
| 3. | Apraksta veidošana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Jāpapildina teikumi par apraksta rakstīšanu, ievietojot tukšajā vietā trūkstošo vārdu. |
| 4. | Apraksta saturs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Jāatbild uz jautājumiem par apraksta saturu. |
| 5. | Apraksta daļu noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Jānosaka, kura no apraksta daļām ir ievads, galvenā daļa, nobeigums, kā arī jānosaka, kura no daļām ir lieka - neiederas. Apraksta satura izpratne, analīze. |
| 6. | Vēstījums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vēstījuma tipa domrakstam atbilstošs temats. |
| 7. | Vēstījuma virsraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Domraksta virsraksta analīze, nosakot domraksta veidu. |
| 8. | Vēstījumā izstāstāmie jautājumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Vēstījuma virsrakstam atbilstošo jautājumu saskatīšana, izveidojot pamatu domraksta plānam. |
| 9. | Adrese uz aploksnes | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | No dotajiem elementiem jāsaliek pareizā secībā adrese, kā tā būtu rakstāma uz aploksnes. |
| 10. | Aploksnes noformēšana, izvēloties pareizus elementus un ievērojot pareizrakstību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Jāizvēlas dotie elementi atbilstošā secībā, lai izveidotu adresi, kas rakstāma uz aploksnes adresātam. Katram elementam jābūt gramatiski, ortogrāfiski pareizi uzrakstītam. |
| 11. | Lietišķas vēstules izveidošana, ievērojot pareizrakstību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Jāizvēlas pareiza uzruna, vēstules autora paraksts un datums. |
| 12. | Lietišķa vēstule | 1. izziņas līmenis | zema | 5 p. | Veido lietišķas vēstules struktūru. |
| 13. | E-pasta vēstules temata noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc e-pasta vēstules teksta nosaka vēstules tematu. |
| 14. | E-pasta adrese | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | No dotajām e-pasta adresēm jāizvēlas tā, kura ir piemērota, lai uzsāktu lietišķu saraksti e-pastā. Jāņem vērā datorikā iegūtās zināšanas par e-pasta izveides pamatprincipiem. |
| 15. | E-pasta vēstules izveidošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Doti e-pasta vēstules elementi sajauktā secībā. Skolēnam jāsaliek tie tā, lai veidotos e-pasta vēstule, atbilstoši lietišķas vēstules prasībām. |
| 16. | E-pasta vēstules elementi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izmantojot sasvaicināšanās frāzi, pamattekstu un atvadu frāzi, jāizveido e-pasta vēstules teksts, izvēloties atbilstošo elementu, kurā nav gramatiku kļūdu. |
| 17. | Iesniegums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Izveido iesniegumu. |
| 18. | Iesnieguma adresants | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Iesnieguma adresants (ģenitīva locījums) |
| 19. | Iesnieguma adresāts | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Iesnieguma adresāts (īpašvārds datīva locījumā) |
| 20. | Iesniegums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Iesnieguma adresāts (īpašvārds datīva locījumā) |
| 21. | Iesniegums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Iesnieguma adresants (ģenitīva locījums) |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Apraksts. Lietišķa vēstule. Apvidvārdi | 01:20:00 | vidēja | 63 p. |