Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Skaitlis kā otra skaitļa procenti | Mācās saskatīt un formulēt dažādas sakarības starp lielumiem. Mācās noteikt vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Nobrauktais ceļš | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nosaka viena skaitļa attiecību pret otru skaitli. |
| 2. | Viens skaitlis kā otra skaitļa procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izsaka vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
| 3. | Figūru attiecība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc attēla nosaka viena skaitļa otra procentus. |
| 4. | Tabula. Viens skaitlis kā otra skaitļa daļa un procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
| 5. | Skaitļa atrašana | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Aprēķina vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
| 6. | Daļas pārveidošana procentos | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Lieto daļu un procentu vienādību iegaumēšanu. |
| 7. | Grāmata un procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
| 8. | Lauka platība procentos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
| 9. | Ābolu daudzums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina situāciju uzdevumu, kurā izmanto procentus. |
| 10. | Procenti un ābeles | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Risina situāciju uzdevumu, izmantojot procentus. |
| 11. | Sadīgušo graudu procents | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Risina situāciju uzdevumu, izmantojot procentus. |
| 12. | Lauka platība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
| 13. | Ābolu daudzums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Mēģina saistīt zināmo ar jauno, noteikt lielumu, ja zināmi procenti. |
| 14. | Nogriežņu daļu attiecības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot daļu pārveidot procentos vai otrādi. |
| 15. | Apelsīnu daudzums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
| 16. | Latvijas iedzīvotāji | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nosaka viena skaitļa procentus no otra skaitļa. |
| 17. | Divu lielumu procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izsaka vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Attiecība kā jaukts skaitlis | Citi | zema | 3 p. | Izsaka divu skaitļu attiecību kā jauktu daļu. |
| 2. | Teātris un skatītāji | Citi | vidēja | 1 p. | Aprēķina vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
| 3. | Dobes laukums procentos | Citi | vidēja | 1 p. | Aprēķina taisnstūra laukumu un vienu skaitli kā otra skaitļa procentus. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Viena skaitļa attiecība pret otru skaitli | 00:15:00 | vidēja | 6 p. | Saskata un formulē dažādas sakarības starp lielumiem. Risina praktiska konteksta problēmu, kuras atrisināšanai jāizmanto attiecība. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Skaitlis kā otra skaitļa procenti | 15:00:00 | vidēja | 5 p. | Saskata un formulē dažādas sakarības starp lielumiem. Risina praktiska konteksta problēmu, kuras atrisināšanai jāizmanto attiecība. |