Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts | 
|---|---|---|
| 1. | Vārddarināšana | Vārddarināšanas termini, vārddarināšanas līdzekļi. | 
| 2. | Noteiktā un nenoteiktā galotne | Nostiprināt zināšanas par īpašības vārdu darināšanu. | 
| 3. | Salīdzināmās pakāpes | Nostiprināt zināšanas par jaunu vārdu darināšanas metodēm. | 
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Pirmatnīgi un atvasināti vārdi | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina atšķirību starp pirmatnīgiem un atvasinātiem vārdiem. | 
| 2. | Jaunu vārdu darināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Darina jaunus vārdus, izmantojot galotnes mainīšanas paņēmienu. | 
| 3. | Jaunvārdi locījumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēnam jāieraksta piedāvātais jaunvārds pareizajā locījumā. | 
| 4. | Salīdzināmās pakāpes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veido īpašības vārdu salīdzināmās pakāpes. | 
| 5. | Vārdu darināšana ar priedēkļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Meklē tekstā un analizē atvasinātos vārdus, kuru atveidē jāievēro pareizrakstības normas. | 
| 6. | Vārddarināšanas paņēmieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Klasificē sastopamo vārdu atvasināšanas paņēmienus. | 
| 7. | Deminutīvu darināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Darina jaunus vārdus, izmantojot izskaņas vārddarināšanas paņēmienu. | 
| 8. | Salikteņa darināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Darina jaunus vārdus, izmantojot salikteņa veidošanas paņēmienu. | 
| 9. | Vārddarināšana, apgalvojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atkārto būtiskāko informāciju par vārddarināšanas pamatterminiem. | 
| 10. | Pareizā burta izvēle | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Darina dažādu vārdšķiru vārdus un ievēro to pareizrakstību. | 
| 11. | Ortogrāfijas kļūdas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Labo ortogrāfijas kļūdas. | 
| 12. | Vārda sastāvs I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Starp piedāvātajiem vārdiem jāatrod tas, kurš neiederas, un jāieraksta brīvajā laukumā. Skolēnam pašam jāizsecina, ka iederības/neiederības princips ir vārda sastāvs. | 
| 13. | Vārda sastāvs II | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nosaka vārda sastāvu atvasinātajiem vārdiem. | 
| 14. | Interpunkcijas un ortogrāfijas kļūdas | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Raksta teikumus, ievērojot interpunkcijas un ortogrāfijas likumus. | 
| 15. | Pareizrakstības kļūdas I | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Analizē atvasinātos vārdus, kuru atveidē jāievēro pareizrakstības normas. | 
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Vārdu darināšana ar priedēkli | Citi | vidēja | 3 p. | Darina jaunus vārdus, izmantojot priedēkļa vārddarināšanas paņēmienu. | 
| 2. | Pareizrakstības kļūdas II | Citi | augsta | 3 p. | Analizē atvasinātos vārdus, kuru atveidē jāievēro pareizrakstības normas. | 
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lietvārdu, īpašības vārdu un darbības vārdu darināšana I | 00:20:00 | vidēja | 17 p. | Pārbauda zināšanas par lietvārdu, īpašības vārdu un darbības vārdu darināšanu. Darina dažādu vārdšķiru vārdus, nosaka vārda sastāvu atvasinātiem vārdiem, pilnveido prasmi lietot pareizas pieturzīmes un ievērot vārdu pareizrakstību. | 
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lietvārdu, īpašības vārdu un darbības vārdu veidošana II | 00:40:00 | vidēja | 32 p. | Pārbauda zināšanas par lietvārdu, īpašības vārdu un darbības vārdu darināšanu. Darina dažādu vārdšķiru vārdus, nosaka vārda sastāvu atvasinātiem vārdiem, pilnveido prasmi lietot pareizas pieturzīmes un ievērot vārdu pareizrakstību. | 
