PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Stilistiskās figūras | Teorētiska ieskice par stilistiskajām figūrām. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Teikuma uzbūves noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni novērtē teikuma uzbūvi, izvēlas pareizo atbildi. |
| 2. | Nosaki teikuma uzbūvi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni iepazīstas ar teikumu un nosaka tā uzbūvi. |
| 3. | Pieturzīmju pareizība teikumā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni novērtē, kurā no teikumiem visas pieturzīmes lietotas pareizi. |
| 4. | Iespraudumu atdalīšana teikumā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns zina, kurus iespraudumus teikumā atdala ar komatiem. |
| 5. | Sintaktiskās konstrukcijas noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni nosaka, kura sintaktiskā konstrukcija teikumā atdalīta. |
| 6. | Pieturzīmju skaidrošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns novērtē, kādēļ atdalīta kāda no sintaktiskajām konstrukcijām. |
| 7. | Savrupinājumu veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni nosaka, kurš savrupinājumu veids lietots teikumā, spēj to identificēt. |
| 8. | Dažādu vārdšķiru noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Teikumā nosaka vārdšķiru izrakstītajam vārdam. |
| 9. | Izvēlies pareizo pieturzīmes lietojuma skaidrojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Lasa teikumu, izvēlas pareizo izceltās pieturzīmes skaidrojumu. |
| 10. | Svešvārda skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni tekstā norādītajam svešvārdam sameklē pareizo nozīmes skaidrojumu. |
| 11. | Morfoloģiskais līdzeklis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni izraksta no teikuma norādīto morfoloģisko valodas līdzekli. |
| 12. | Stilistiskā figūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka, kura stilistiskā figūra tekstā vai teikumā lietota. |
| 13. | Vārdu saskaņošana tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumi saistīti ar tekstveidi: jāiesaista vārds pareizajā formā. |
| 14. | Pieturzīmju ievietošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēni lieto pieturzīmes dažādas uzbūves teikumos. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Sintaktiskā valodas līdzekļa noteikšana | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni nosaka, kurš sintaktiskais valodas līdzeklis teikumā izcelts. |
| 2. | Pieturzīmju lietojums | Citi | augsta | 6 p. | Skolēni liek nepieciešamās pieturzīmes. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Sintakse un tekstveide I | 00:15:00 | vidēja | 7 p. | Dažādas sintaktiskās konstrukcijas, gan sintaktiskie, gan morfoloģiskie valodas līdzekļi. |
| 2. | Sintakse un tekstveide II | 00:15:00 | vidēja | 15 p. | Dažādas sintaktiskās konstrukcijas, valodas līdzekļi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Sintakse un tekstveide II | 00:40:00 | vidēja | 18 p. | Dažādu prasmju pārbaude sintaksē un tekstveidē, kā arī morfoloģijā |